Οι “έξυπνες θυρίδες” αλλάζουν τα δεδομένα στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ταχυμεταφορές – Παράδοση – παραλαβή χωρίς ανθρώπινη επαφή

Οι “έξυπνες θυρίδες” (smart lockers) έρχονται να δώσουν λύσεις στους καταναλωτές που πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τις παραγγελίες τους, και θέλουν να παραλάβουν τα προϊόντα τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν κάποιον courier για να τους τα παραδώσει.

Την αρχή στην χώρα μας έχει κάνει άλλωστε απο το 2016 η ACS η οποία σε συνεργασία με τα πρατήρια καυσίμων Shell,  οι πελάτες των e-shops μπορούσαν στο δικό τους χρόνο να παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους από ειδικά διαμορφωμένα lockers με τη σήμανση ACS Smart Point.

Μάλιστα η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είχε και σημαντικές διακρίσεις, όπως:

  • Το Βραβείο «Logistic Solution of the Year» στα e-BIZZ Awards 2016,
  • Το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Ταχυμεταφορές και Μικροδιανομές στα Transport & Logistics Awards 2017,
  • Το Ασημένιο Βραβείο στην κατηγορία «Υπηρεσίες Μεταφορών & Διανομής» στα e-volution Awards 2017

Τα συγκεκριμένα smart lockers αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε διαδικασία αλλαγής με νέα σύγχρονα μηχανήματα, καθώς η ACS, σε συνεργασία με τη Mobile Technology, επίσημο εκπρόσωπο του Αυστριακού οίκου KEBA στην Ελλάδα, υλοποιεί ένα εκτενές project εγκατάστασης 205 σταθμών με «έξυπνες» θυρίδες KePol, που ενσωματώνουν τις τελευταίες τάσεις της τεχνολογίας και αναβαθμίζουν σημαντικά την εξυπηρέτηση των πελατών.

Στόχος είναι στη συνέχεια να εγκατασταθούν συνολικά 205 σταθμοί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα ντουλάπια θα βρίσκονται σε εξωτερικά σημεία, σε καταστήματα της εταιρείας αλλά και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, και θα δίνουν και τη δυνατότητα πληρωμής με πιστωτική κάρτα.

Σειρά παίρνει η  Skroutz η οποία, ακολουθώντας τα πρότυπα των μεγάλων marketplaces του εξωτερικού όπως η Amazon και η Alibaba, έχει ήδη εγκαταστήσει θυρίδες (Skroutz Points) σε 20 σημεία στην Αττική, όπως σε πρατήρια καυσίμων Avin, σε πάρκινγκ Cityzen αλλά και εντός καταστημάτων Goody’s.

Η δυνατότητα παράδοσης σε “Skroutz Point” ισχύει για όσους ψωνίζουν από το marketplace της εταιρείας και όχι απλά από κάποιο συνεργαζόμενο κατάστημα που προβάλει τα προϊόντα του. Μόλις το προϊόν παραδοθεί στη θυρίδα ο πελάτης λαμβάνει ένα SMS με τον προσωπικό κωδικό PIN για να παραλάβει την παραγγελία του, μέσα σε τρεις ημέρες.

Αντίστοιχες λύσεις ετοιμάζουν και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), στο πλαίσιο του πλάνου αναδιάρθρωσης της εταιρείας.

Ο πελάτης των ΕΛΤΑ θα μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24 ώρα από τα ντουλάπια τα οποία θα ανοίγουν με ειδικό κωδικό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρώτα ντουλάπια πρόκειται να εγκατασταθούν δοκιμαστικά σε επιλεγμένα καταστήματα μέσα στους επόμενους μήνες.