Οι αυτοκινητόδρομοι στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουν διόδια;

Σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν διάφοροι τρόποι πληρωμής για τη χρήση δρόμων ταχείας κυκλοφορίας, ωστόσο η τάση είναι σαφής και οι δωρεάν αυτοκινητόδρομοι (ναι, υπάρχουν ακόμη!) θα καταλήξουν να ανήκουν στην ιστορία.

Η ιδέα της χρέωσης για τη χρήση αυτοκινητοδρόμων δεν είναι κάτι καινούριο, αφού με την εξαίρεση ορισμένων σκανδιναβικών χωρών, οι περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ήδη διάφορες φόρμουλες για την άντληση χρημάτων μέσω των υποδομών, συμβάλλοντας έτσι και στη βελτίωση και τη συντήρηση τους.

Σε γενικές γραμμές, η τάση κινείται προς την κατεύθυνση της πληρωμής για χρήση σε δρόμους υψηλής ταχύτητας, με όλο και λιγότερες χώρες να μην επιβάλλουν επιβαρύνσεις. Συγκεκριμένα, η Αλβανία, η Εσθονία, η Ισλανδία, η Φινλανδία, η Λεττονία, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο και η Ουκρανία είναι οι μόνες χώρες με δωρεάν οδικό δίκτυο, ενώ η Γερμανία, το Βέλγιο, η Δανία, οι Κάτω Χώρες και η Σουηδία, η κυκλοφορία από ορισμένες γέφυρες ή σήραγγες έχει κόστος για τους χρήστες.

Υπάρχει, βέβαια, και το (ίσως) πιο δίκαιο σύστημα Vignette σε χώρες όπως η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Σλοβακία, η Σλοβενία, η Ουγγαρία, η Μολδαβία, το Μαυροβούνιο, η Ρουμανία και η Ελβετία. Στις χώρες αυτές το σύστημα Vignette έχει προσαρμοστεί έτσι ώστε οι οδηγοί να μπορούν να οδηγούν στους δρόμους και, ανάλογα με το χρόνο που ταξιδεύουν μέσω αυτών, οι διαθέσιμες επιλογές είναι αρκετές, καθώς και οι τιμές τους.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, το φθηνότερο τέλος είναι στη Ρουμανία, με μια τιμή τριών ευρώ την εβδομάδα και το πιο ακριβό αγοράζεται στην Ουγγαρία με τιμή 132,45 ευρώ ετησίως, αν και δεν είναι η μόνη υπάρχουσα επιλογή. Ωστόσο, ανεξάρτητα από την τιμή που ισχύει σε κάθε χώρα, η πραγματικότητα είναι ότι η κυκλοφορία χωρίς πληρωμή μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο έως και 800 ευρώ σε χώρες όπως η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Σλοβενία ​​ή η Ουγγαρία. Δεδομένου ότι τα πρόστιμα και τα διόδια είναι ακριβά, αν τα οικονομικά σας είναι περιορισμένα, τότε ίσως θα ήταν καλύτερο να μείνετε σπίτι και να βγάλετε χρήματα παίζοντας στοίχημα.

  • Διόδια ανά χώρα

Το μοντέλο που χρησιμοποιείται στη Γαλλία είναι παρόμοιο με αυτό άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αν και ορισμένες συνθήκες το καθιστούν ακριβότερο για τον χρήστη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι εφαρμόζεται επιπρόσθετο τέλος περίπου 50% στο βασικό τέλος για τροχόσπιτα και ρυμουλκούμενα σε όλο το οδικό δίκτυο. Επιπλέον, ορισμένες γέφυρες ή σήραγγες έχουν επίσης ειδική τιμολόγηση, ωστόσο, ο δείκτης της ποιότητας δρόμου είναι ο καλύτερος, μαζί με αυτόν της Πορτογαλίας, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Στην Πορτογαλία, ήταν το σχέδιο διάσωσης της τρόικας που οδήγησε την κυβέρνηση να χρεώσει για τη χρήση του κύριου οδικού δικτύου, ως μια μέθοδος για τη στήριξη της οικονομίας κατά τη διάρκεια της κρίσης. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι κατά τους τρεις πρώτους μήνες λειτουργίας του μέτρου οι πορτογαλικοί αυτοκινητόδρομοι έχασαν περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια οδηγούς, ενώ οι δευτερεύοντες δρόμοι, οι οποίοι εξακολουθούν να είναι δωρεάν, ήταν εκείνοι που κέρδισαν την προτίμηση των οδηγών.Επιπλέον, το πορτογαλικό σύστημα οδικών αρτηριών δεν διαθέτει καμπίνες πληρωμής, αλλά οι πληρωμές γίνονται ηλεκτρονικά συνδυάζοντας τις πινακίδες κυκλοφορίας με διαφορετικές επιλογές πληρωμής.

Οταν ταξιδεύτε στην Ιταλία, πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι τα διόδια ποiκiλουν ανάλογα με το ύψος του οχήματος, τον αριθμό των αξόνων ή το ρυμουλκούμενο, αν και στην περίπτωση αυτή είναι εύκολο να γνωρίζουμε το ποσό, αφού, όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Ελλάδα, η πληρωμή γίνεται σε καμπίνες.

https://www.autoagora.gr