Οι αγοραπωλησίες των Οil Product Tankers κινήθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ: Ενώ οι ναύλοι των oil product tankers εκτοξεύτηκαν κατά το α΄εξάμηνο του έτους, οι αγοραπωλησίες τους κινήθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016, εξηγεί με νέο της report η BIMCO.

BIMCO: Is China's steel exports enough to support the freight ...

  • Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους oil product tankers χωρητικότητας 2,8 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια.
  • Ο αριθμός αυτός είναι μειωμένος κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

VesselsValue

BIMCO: Οι αγοραπωλησίες και οι ναύλοι για συμφωνίες χρονοναύλωσης ετήσιας διάρκειας αποτελούν μια καλή ένδειξη για την πορεία της αγοράς των oil product tankers. Η χαμηλή ζήτηση για second-hand oil product tankers, παρά την καλή εικόνα της ναυλαγοράς, υποδηλώνει μια νεφελώδη προοπτική για τη συγκεκριμένη αγορά μεσοπρόθεσμα.

  • Κατά τον κ. Peter Sand, ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, η μειωμένη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες ίσως έγκειται στο γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να επικεντρωθούν στο δικό τους τονάζ για να εκμεταλλευτούν τα υψηλά κέρδη.

Riviera - Opinion - BIMCO's Peter Sand: to be a leader, you have ...

ΟΙ κορυφαίοι αγοραστές μεταχειρισμένων oil product tankers: Ασιάτες και Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες.

  • Πιο συγκεκριμένα, οι Κινέζοι αντιπροσώπευσαν το 22,3% των αγοραπωλησιών, ενώ σημαντική δραστηριότητα επέδειξαν οι Έλληνες (23,6%) και οι Δανοί (12,3%).
  • Από την άλλη, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες αποτέλεσαν το 67% των πωλήσεων oil product tankers πέρυσι.

OIL PRODUCT TANKERS – ΤΙΜΕΣ: Ανέκαμψαν σημαντικά προς το τέλος του 2019 σε σχέση με το 2017, με την εξέλιξη αυτή να αποτελεί εν μέρει απόρροια της εφαρμογής του sulphur cap 2020. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα η αξία ενός MR2 (συνήθης χωρητικότητα 41.000-55.000 dwt) πέντε ετών κινείται στα $30 εκατ. σε σχέση με τα $23 εκατ. το 2016.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Εφέτος η αξία ενός μεταχειρισμένου MR tanker πέντε ετών έχει μειωθεί κατά 15,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

  • Η στρατηγική του asset play είναι ζήτημα υπομονής και σωστού timing, όπου οι επενδυτές αναμένουν οι τιμές να μειωθούν σημαντικά.

Η παγκόσμια κρίση του 2008 είχε ως αποτέλεσμα οι αξίες των πλοίων να μειωθούν στο μισό και συνεπώς οι επενδυτές με καλή στρατηγική ρευστότητας έκαναν τις απαραίτητες κινήσεις.

  • Παρά το γεγονός ότι το είδος της τωρινής κρίσης είναι διαφορετικό, οι αξίες των πλοίων διαφαίνεται πως ακολουθούν την ίδια καθοδική πορεία.

Ενδεχομένως, λοιπόν, η μείωση των τιμών των oil product tankers να οδηγήσει σε αύξηση της δραστηριότητας στις αγοραπωλησίες αργότερα μέσα στον χρόνο.