Ο υπερβάλλων λεκτικός ζήλος σε διαφημιστικό σλόγκαν της Vodafone την έστειλε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας

Στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας κατά της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Vodafone προσέφυγαν η Cosmote (ανταγωνίστρια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας) και εν συνεχεία η ΕΚΠΟΙΖΩ (Ένωση Προστασίας Καταναλωτών) καταγγέλοντας την πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια της Vodafone για «απεριόριστα data».

Η Vodafone τρέχει διαφημιστική καμπάνια για απεριόριστα data με 2 ευρώ από τις 02/01/20 έως τις 29/01/20. Η προσφορά ισχύει για όλους τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας (υπάρχοντες και νέους) Vodafone συμβολαίου, Vodafone Καρτοπρογράμματος και συνδρομητές καρτοκινητής.

Από τα στοιχεία που προσκόμισαν οι εταιρείες προέκυψε πως μετά τη χρήση ορισμένου όγκου δεδομένων (100GB μηνιαίως ή 30GB ημερησίως ή 3GB ημερησίως), η ταχύτητα πρόσβασης στο ίντερνετ μειώνεται στα 64kbps. Η συγκεκριμένη ταχύτητα καθιστά γενικά την πρόσβαση στο ίντερνετ εξαιρετικά δυσχερή (ακόμα και στα social media).

Η Vodafone αφενός το αναφέρει αυτό στην καμπάνιά της αφετέρου οι εκπρόσωποί της επικαλέστηκαν στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας στοιχεία που δείχνουν ότι οι χρήστες δεν υπερβαίνουν τα όρια της παραπάνω κατανάλωσης.

Όμως, η Επιτροπή έκρινε πως παρά τη δυσκολία υπέρβασης των ορίων ακόμα και εάν διευκρινιστεί ή συμπληρωθεί η πληροφορία της μεταβολής της ταχύτητας ή / και της πολιτικής ορθής χρήσης, ο χαρακτηρισμός του ως «απεριόριστο» δεν είναι θεμιτός και  μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση και δε θα πρέπει να χρησιμοποιείται. Έτσι, Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο ισχυρισμός «απεριόριστα data» προσκρούει στον κώδικα δεοντολογίας και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως εντός 3 ημερών. Η απόφαση πάρθηκε στις 21 Ιανουαρίου 2020 και η Vodafone οφείλει να συμμορφωθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ VODAFONE ΣΤΟ THECEO.GR