Netflix: Φθηνότερες συνδρομές αλλά με διαφημίσεις έως το τέλος του χρόνου

Τρόπους να ανακάμψει μετά τη «βουτιά» της μετοχής του κατά 40% και την απώλεια συνδρομητών για πρώτη φορά μέσα σε δέκα χρόνια αναζητεί το Νeftlix. Όπως είχε προαναγγελθεί, έγινε γνωστό στους εργαζομένους της εταιρείας ότι έως το τέλος του έτους, ο όμιλος θα εισαγάγει έναν νέο, οικονομικότερο, τύπο συνδρομής, ο οποίος ωστόσο θα περιέχει διαφημίσεις.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των «New York Times», σε σημείωμα προς τους εργαζομένους της εταιρείας αναφέρεται ότι ο νέος τύπος συνδρομής θα εισαχθεί τους τελευταίους μήνες του έτους, ενώ την ίδια περίοδο αναμένεται και η κατάργηση της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης μεταξύ συνδρομητών.

Ο CEO του Netflix Ριντ Χέιστινγκς για χρόνια αρνούνταν να προσθέσει διαφημίσεις στην υπηρεσία, ωστόσο ο εντεινόμενος ανταγωνισμός με τις άλλες πλατφόρμες streaming οδήγησε σε αυτήν την απόφαση.

«Όσοι ακολουθούν το Netflix γνωρίζουν ότι ήμουν κατά της πολυπλοκότητας των διαφημίσεων και υπέρ της απλότητας της εγγραφής. Ωστόσο, όσο και να υποστηρίζω αυτό, υποστηρίζω ακόμη περισσότερο το δικαίωμα επιλογής των συνδρομητών. Και το να επιτρέπεται στους καταναλωτές που θέλουν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση να αποκτήσουν αυτό που θέλουν, βγάζει νόημα» δήλωνε σχετικά τον Απρίλιο ο Χέιστινγκς, προαναγγέλλοντας την προσθήκη διαφημίσεων στην πλατφόρμα μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι εξελίξεις τον πρόλαβαν, με αποτέλεσμα την επίσπευση της διαδικασίας.

Στο σημείωμα προς τους εργαζομένους της εταιρείας, τα στελέχη της εταιρείας επικαλέστηκαν τους ανταγωνιστές τους, αναφέροντας ότι τόσο το HBO όσο και η Hulu κατάφεραν να διατηρήσουν ισχυρές επωνυμίες, ενώ προσφέρουν μια υπηρεσία που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.

Ο νέος τρόπος συνδρομής, που θα περιλαμβάνει και διαφημίσεις, θα κοστίζει λιγότερο. «Κάθε μεγάλη πλατφόρμα ροής, εξαιρουμένης της Apple, έχει ή έχει ανακοινώσει μια υπηρεσία που υποστηρίζεται από διαφημίσεις. Οι πελάτες επιθυμούν επιλογές σε χαμηλότερες τιμές» αναφέρεται στο σημείωμα. Το HBO Max, για παράδειγμα, προσφέρει μια υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις για 15 δολάρια τον μήνα, ενώ χρεώνει 10 δολάρια τον μήνα για τη συνδρομή με διαφήμιση.

Απώλεια 200.000 συνδρομητών και 40 δισ. δολαρίων

Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία στις 20 Απριλίου, η μετοχή του Netflix κατέρρευσε κατά σχεδόν 40% στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, έχοντας πληγεί από την απώλεια των 200.000 συνδρομητών το α’ τρίμηνο του 2022.