Νέες ναυλώσεις «κλειδώνουν» για τα πλοία τους οι Έλληνες εφοπλιστές

Σε εγρήγορση παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές, εξασφαλίζοντας ναυλώσεις για τα πλοία των στόλων τους, με τις συμφωνίες που έγιναν γνωστές την περασμένη εβδομάδα να αφορούν κυρίως δεξαμενόπλοια.

Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Seasure Shipbroking, η Enesel, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού συμφώνησε με την ολλανδική εταιρεία Vitol για τη ναύλωση του νεότευκτου δεξαμενόπλοιου, τύπου suezmax «Lord Byron 21», χωρητικότητας 157.000 dwt, στα 21.500 δολάρια ημερησίως. Το deal θα έχει διάρκεια έξι μηνών. Σημειώνεται ότι η Vitol έχει ναυλώσει για ένα χρόνο, στο ίδιο τίμημα, το νεότευκτο suezmax «Kriti King» της Avin International του Ομίλου Βαρδινογιάννη.

Το «Lord Byron 21» είναι ένα από τα τέσσερα νεότευκτα της Enesel, τα οποία έλαβαν ονόματα προς τιμήν της συμπλήρωσης 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση. Η ναυτιλιακή «τρέχει», επίσης, ναυπηγικό πρόγραμμα σε tankers και bulk carriers, ενώ διαχειρίζεται ένα στόλο 25 πλοίων.

Με την Vitol και με την Trafigura, η οποία εδρεύει στη Σιγκαπούρη, ήρθε σε συμφωνία η Aegean Shipping Management, συμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη για τα δύο aframaxes του στόλου της, τα «Green Aura» (χωρητικότητας 112.684 dwt και κατασκευής 2019) και «Green Attitude» (χωρητικότητας 112.532 dwt και κατασκευής 2018) αντίστοιχα. Η ναύλωση του «Green Aura» θα διαρκέσει ένα χρόνο και εκτιμάται στα 21.000 δολάρια ημερησίως, ενώ αυτή του «Green Attitude» έχει ορίζοντα δύο ετών, με τίμημα τα 23.500 δολάρια την ημέρα.

H ναυτιλιακή έχει τοποθετήσει τέσσερις παραγγελίες για aframaxes στην Κίνα και χωρίς αυτές ο στόλος της αποτελείται από πέντε tankers (τρία MR και δύο aframaxes) και έξι bulk carriers, τύπου kamsarmax.

Στην αμερικανική Chevron θα ναυλώσει το MR2 tanker «Sea Wolf», χωρητικότητας 49.901 dwt και κατασκευής 2019, η Pantheon Tankers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση και των Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη. Η συμφωνία διάρκειας ενός έτους θα αποφέρει στη ναυτιλιακή 15.250 δολάρια την ημέρα.

Υπενθυμίζεται ότι η Άννα Αγγελικούση έλαβε πρόσφατα το βραβείο για την Προσωπικότητα της Ελληνικής Ναυτιλίας στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards του 2020, ούσα η πρώτη γυναίκα εδώ και 16 χρόνια, η οποία τιμάται με αυτήν τη διάκριση. Η Pantheon διαχειρίζεται ένα στόλο 37 tankers, συμπεριλαμβανομένων και των υπό ναυπήγηση πλοίων.

Τέλος, η Navios Maritime Acquisition, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου ναύλωσε το LR1 product tanker «Nave Cielo», χωρητικότητας 74.896 dwt και κατασκευής 2007, στο σαουδαραβικό πετρελαϊκό «γίγαντα» Saudi Aramco. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναύλωση θα διαρκέσει ένα έτος και αποτιμάται στα 13.500 δολάρια την ημέρα.

H εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή διαθέτει περίπου 38 δεξαμενόπλοια. Ο όμιλος της κας Φράγκου έκανε «πρωτοσέλιδα» τις προηγούμενες ημέρες, όταν ανακοινώθηκε η συγχώνευση των Navios Maritime Partners και Navios Maritime Containers, δημιουργώντας, έτσι, μία από τις μεγαλύτερες εισηγμένες με στόλο ξηρού φορτίου.

Market level οι συμφωνίες – Θετικοί οιωνοί για τη ναυλαγορά

Ναυλομεσιτικές πηγές επισημαίνουν στο Reporter πως οι ναυλώσεις που έκλεισαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες συμπίπτουν με τα επίπεδα της αγοράς, ενώ, υπό περιπτώσεις τα ξεπερνούν, την ώρα που η εικόνα στη spot παραμένει σε πολλές περιπτώσεις αρνητική.

Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων πήρε «τα πάνω της», με τον εγκλωβισμό του Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ, με τους ναύλους στα suezmaxes και δη στη διαδρομή Μαύρη Θάλασσα – Μεσόγειος να κερδίζουν σημαντικό έδαφος. Ωστόσο, η απελευθέρωση του πλοίου και η εκκαθάριση του «μποτιλιαρίσματος» πίσω από αυτό επανέφεραν την αγορά στην πραγματικότητα.

Ένα πρώτο βήμα για την ανάκαμψη της ζήτησης αποτελεί, σύμφωνα με τους αναλυτές, η απόφαση του Οργανισμού Εξαγωγών Πετρελαιοπαραγωγών Χωρών και των συμμάχων του (ΟΠΕΚ+) να προσθέσουν περίπου δύο εκατ. βαρέλια την ημέρα στην παραγωγή πετρελαίου την περίοδο Μαΐου – Ιουλίου.

Επίσης, όπως τόνισε στο Reporter ο Managing Director και επικεφαλής ανάλυσης της νορβηγικής επενδυτικής τράπεζας Cleaves SecuritiesJoakim Hannisdahl, η προσφορά θα αυξηθεί σταδιακά από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και το 2022, ενώ την ίδια ώρα το βιβλίο παραγγελιών παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. «Οι προοπτικές για τα κέρδη και τα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου τα επόμενα χρόνια είναι ιδιαιτέρως θετικές λόγω της βραδείας ανάπτυξης του στόλου και της αναμενόμενα ισχυρής αύξησης της ζήτησης» είπε χαρακτηριστικά.

Γιώργος Γεωργίου

Πηγή: Reporter.gr