Νέα έργα αξίας άνω των 300 εκατ. ευρώ υλοποιούνται από την Αττικό Μετρό

Κινητικότητα καταγράφεται στην Αττικό Μετρό, καθώς προωθούνται διαγωνισμού κόστους 300 εκατ. ευρώ, για σημαντικά έργα που αφορούν το μετρό της Αθήνας, τον ηλεκτρικό και το μετρό Θεσσαλονίκης.

Σε αυτά τα έργα αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος, Θεόδωρος Παπαδόπουλος κατά την παρουσία του στο συνέδριο του Economist.

Το πλέον σημαντικό, είναι η υπογειοποίηση του ηλεκτρικού (Γραμμή 1) από το Φάληρο έως το Πειραιά, με σταθμό «Καμίνια» στο πρώην κτίριο Κεράνη, συνολικού κόστους 100 εκατ. ευρώ. Επίσης, 70 εκατ. είναι ο προϋπολογισμούς του διαγωνισμού για εκσυγχρονισμό συρμών του ηλεκτρικού, που είχαν αγοραστεί το 1985, προκειμένου να διατηρηθούν «εν ζωή» για 20 χρόνια ακόμη. Ακόμα, 80 εκατ. προβλέπεται να δαπανηθούν με τρίτο διαγωνισμό για την προμήθεια 6 νέων διρευματικών συρμών, ενώ 15 εκατ. αφορούν διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες που αφορούν την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι ανάμεσα στις συμβάσεις της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου περιλαμβάνεται και το πρώτο τμήμα γραμμής 4 του Μετρό (Άλσος Βείκου-Γουδί), αξίας 489 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, είναι αναγκαία επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 1,16 δισ. ευρώ και σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία έχει πίστωση ύψους 730 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ο ίδιος εκτίμησε πως στο χρηματοδοτικό μοντέλο για τις επεκτάσεις της γραμμής 4, οι οποίες ακόμη φαντάζουν μακρινές, θα υπάρξει και συμμετοχή ιδιωτών σε ποσοστό 40% του προϋπολογισμού, ύψους 2,86 δισ. ευρώ.

Καταλήγοντας, φέτος το καλοκαίρι παραδίδονται στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά, ενώ μέχρι το καλοκαίρι του 2021 θα παραδοθούν και οι υπόλοιποι σταθμοί. Όσον αφορά στο μετρό Θεσσαλονίκης, το 2020 θα έχει ολοκληρωθεί η βασική γραμμή, προκειμένου να λειτουργήσουν οι πρώτοι σταθμοί και το 2021 η επέκταση προς Καλαμαριά.

Print Friendly, PDF & Email