ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΚΤΩΡ πέρασαν στην τελική φάση για τα ηλεκτρονικά διόδια

Ολοκληρώθηκε η Β` φάση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια και σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πέρασαν τελικά τα 2 σχήματα που συμμετείχαν δηλαδή οι:Ένωση Εταιρειών «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – Autostrade Tech S.p.A. – INTPAKAT – INTRASOFT INTERNATIONAL S.A.» και Κοινοπραξία «NUSZ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ».

Η Β`φάση περιελάμβανε την κατάθεση των τεχνικών προσφορών και σύμφωνα με το σκεπτικό δύο από τα τρία σχήματα (εκείνα που συμμετέχουν οι ΑΚΤΩΡ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ) χρειάστηκε να δώσουν διευκρινίσεις. Το σχήμα που δεν πέρασε στην τελική φάση είναι η Ένωση Εταιρειών «VINCI HIGHWAYS S.A.S- VINCI Concessions S.A.S.- KAPSCH TraficCom A.G. – TERNA A.E.».

Να σημειώσουμε ότι η ηλεκτρονική υποβολή των 3 φακέλων με τις τεχνικές προσφορές πραγματοποιήθηκε και για τα 3 σχήματα στις 28 Φεβρουαρίου 2019 αλλά ήταν γνωστό από τότε ότι η κοινοπραξία  με τη συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ δεν θα συνέχιζε καθώς ναι μεν κατατέθηκε ο φάκελος αλλά δεν περιείχε την τεχνική προσφορά αλλά δήλωση πως δεν συνεχίζει στη διαγωνιστική διαδικασία.

Εφόσον δεν έχουμε καθυστερήσεις η σύμβαση θα μπορεί να υπογραφεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Το χρυσό συμβόλαιο εκτιμάται ότι θα έχει κόστος περίπου 400εκατ.ευρώ με τη χρηματοδότηση του να προέρχεται από το ΠΔΕ.

Το νέο Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με χιλιομετρική χρέωση θα είναι σύστημα διοδίων ελεύθερης ροής (free flow), με χρέωση ανάλογη της χιλιομετρικής απόστασης που διανύει ο χρήστης και με βασική προτεραιότητα την ευχρηστία.

Η λειτουργία του θα είναι διττή, διαφορετική για δύο κύριες κατηγορίες οχημάτων: τα οχήματα Ιδιωτικής Χρήσης και τα οχήματα Επαγγελματικής Χρήσης.

Για τα οχήματα Επαγγελματικής Χρήσεως, η λειτουργία του συστήματος διοδίων θα γίνεται με την εγκατάσταση Εποχούμενων Συσκευών (On Board Units – OBUs) μέσω των οποίων θα καταγράφεται δορυφορικά η κίνησή του επί του οδικού δικτύου. Το Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων θα μετρά αυτόματα τη απόσταση που διανύει το όχημα και θα υπολογίζει αυτόματα το οφειλόμενο οδικό τέλος. Το οφειλόμενο τέλος θα καταβάλλεται από τον χρήστη ηλεκτρονικά, με τρόπο που θα επιλέγει ανάμεσα σε πολλαπλά προσφερόμενα κανάλια.

Μέσα από αυτό το σύστημα θα μπορεί, κυρίως για τα επαγγελματικά οχήματα να γίνεται εξακρίβωση των ωρών που έχει διανύσει πάνω στους αυτοκινητόδρομους, τις διαδρομές και πιστεύεται πως με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθεί και η μαύρη εργασία αλλά και οι έκνομες μεταφορές.

To νέο ηλεκτρονικό-δορυφορικό σύστημα του Υπουργείου θα τεθεί σε εφαρμογή σε συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητόδρομων της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας Οδού.