Μποϊκοτάζ των προϊόντων της H&M στην Κίνα λόγω… βαμβακιού

Η σουηδική εταιρεία πρετ-α-πορτέ H&M θα κάνει ό,τι είναι δυνατό για να βρει διέξοδο στο μποϊκοτάζ που δέχεται, μαζί με άλλες φίρμες του ενδύματος, στην Κίνα, επειδή ανέλαβε τη δέσμευση να μην αγοράσει βαμβάκι από την επαρχία Σιντζιάνγκ.

Η H&M δεν έχει δώσει προς το παρόν αριθμούς για τις επιπτώσεις του μποϊκοτάζ των προϊόντων της στην κινεζική αγορά, αλλά σε ανακοίνωση που εκδόθηκε με την ευκαιρία των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων, που βρίσκονται σε σημαντική υποχώρηση λόγω της υγειονομικής κρίσης, δηλώνει ότι συνεργάζεται με τους εταίρους της στην Κίνα για να διαχειριστεί τις δυσκολίες και να βρει λύση. «Είμαστε αποφασισμένοι να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας, συναδέλφων και εταίρων στην Κίνα» αναφέρεται στην ανακοίνωση χωρίς λεπτομέρειες.

Η Κίνα έχει υιοθετήσει επιθετική στάση απέναντι στις κατηγορίες για την παραβίαση των δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας των Ουιγούρων. Στις 24 Μαρτίου ελήφθησαν μέτρα αντιποίνων κατά της H&M, η οποία αποφάσισε τον περασμένο χρόνο να σταματήσει να χρησιμοποιεί για τα προϊόντα της βαμβάκι που προέρχεται από τη Σιντζιάνγκ.

Τα προϊόντα της σουηδικής φίρμας αποσύρθηκαν από τις μεγάλες πλατφόρμες on line πώλησης στην Κίνα, την τρίτη σε μέγεθος αγορά για την εταιρεία κατά το πρώτο τρίμηνο, που αντιστοιχεί στο 6% του κύκλου εργασιών της, και όπου διατηρεί περίπου το 10% των καταστημάτων της παγκοσμίως.

Εκτός της H&M, η Nike και Adidas (ADDDF), καθώς και οι Burberry, New Balance, Puma, Converse, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Inditex και Uniqlo έχουν γίνει στόχος μποϊκοτάζ υπό τον συντονισμό της Ενωσης Κομμουνιστικής Νεολαίας και με τις προτροπές των οργάνων του κρατικού Τύπου.

Ορισμένες από τις εταιρείες συμμετέχουν στην Better Cotton Initiative (BCI), η οποία έχει εκφράσει ανησυχίες για το βαμβάκι που παράγεται στην επαρχία Σιντζιάνγκ.

Πάντως, μετά τις προσκλήσεις για μποϊκοτάζ στην Κίνα, ορισμένες φίρμες «υποχώρησαν» στις δεσμεύσεις τους ως προς την αναγκαστική εργασία, αποσύροντας ανακοινώσεις Τύπου ή τροποποιώντας τις θέσεις του, όπως η Inditex, η οποία δεν μνημονεύει πλέον τη Σιντζιάνγκ στις αρχές της περί «μηδενικής ανοχής» που διατυπώνονται στην ιστοσελίδα της.