Μίλτων Παπαδάκης: Κάννες- Το μεγαλύτερο φεστιβάλ δημιουργικότητας, η καταδρομή της Greenpeace και η βράβευση της Ινδικής καμπάνιας

Κάννες, 20 με 24 Ιουνίου 2022: Ό,τι καλύτερο είχε να προσφέρει παγκόσμια η δημιουργικότητα στη διαφήμιση, ήταν εδώ. Μία βαθιά ανάσα επιστροφής στην κανονικότητα, με συναντήσεις για πρώτη φορά σε φυσικό επίπεδο, ύστερα από τρία χρόνια ακυρώσεων λόγω Covid-19, στο Palais des Festival set des Congrès in Cannes, France. Και με τον γρήγορο ρυθμό που όλα αλλάζουν, ένα μεγάλο ποσοστό των όσων παραβρέθηκαν, ήταν καινούργιοι και το έκαναν για πρώτη φορά στη ζωή τους.

Το φεστιβάλ είχε την έντονη διάθεση να εμπεδώσει σε όλους ότι … τα πάντα καλά, και να προλάβει να το κάνει πριν από την ύφεση που έρχεται το χειμώνα. Και το τόνισε με τα πολυέξοδα events που οι επικοινωνιακοί όμιλοι διοργάνωσαν τις μέρες αυτές στην croisette, την παραλία μπροστά από τα πολυτελή ξενοδοχεία, για όσους ήταν αρκετά τυχεροί να εξασφαλίσουν μία πρόσκληση σε κάποια από αυτά, αλλά και με το τεράστιο πανό στην κορυφή του Palais, “Everything is fine”.

Πάμπολλα ήταν τα εξαιρετικά ενδιαφέροντα που παρουσιάστηκαν και που δεν ήταν εύκολο να τα κατατάξεις. Ήταν διαφήμιση; Ήταν καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις; Ήταν προωθητικές ενέργειες, όπως πχ το πρώτο βραβείο των νεαρών δημιουργικών, που το κέρδισε ένα μπλουζάκι για την προώθηση της ιδέας της καθημερινής άσκησης.

Η μπλούζα έχει οδηγίες για το πως να ασκείσαι, αλλά όταν ιδρώσεις μερικές φορές με αυτήν, τα γράμματα σβήνουν, υποδηλώνοντας ότι δεν είσαι αρχάριος πια και μπορείς να συμμετέχεις με όλους τους άλλους που γυμνάζονται από καιρό.

Αλλά στην κεντρική σκηνή ανέβηκαν και δύο μη διαγωνιζόμενοι:

  • Η GREENPEACE και οι καταδρομές που έκανε με βάρκες και καγιάκ στην παραλία αλλά και στη σκηνή του φεστιβάλ και στο κατέβασμα του πανό “Everything is fine”. Διαμαρτυρία για τη συνεχιζόμενη διαφημιστική υποστήριξη των ορυκτών καυσίμων. Μία διαμαρτυρία που είχε μεν μία λογική αφορμή, αλλά ήταν ακραία, και κάθε ακραίο, οδηγεί και σε ενίσχυση του άλλου άκρου δηλαδή στην άνοδο όσων ευαγγελίζονται τον περιορισμό των ελευθεριών, στο όνομα της “ησυχίας, τάξης και ασφάλειας”.

  • Η σαφέστατη στροφή των διαφημιστικών, που τώρα τόνιζαν κάτι άλλο στις υπηρεσίες που προσφέρουν. Την έμφαση στον τελικό επιχειρηματικό στόχο των πελατών και όχι μόνο στη δημιουργικότητα.

Cannes Lions: Ηανάδειξητου agency, network και creative company τηςχρονιάς 2022

Τους περισσότερους τίτλους κέρδισαν η Dentsu Creative Bengaluru της Ινδίας, η Ogilvy και η WPP

Agency of the year: Dentsu Creative Bengaluru

Network of the year: Ogilvy

Most creative company of the year at Cannes Lions 2022: WPP

Οι παραπάνω τίτλοι κατέληξαν στους τρεις νικητές, στη βάση των επιμέρους βραβείων που κέρδισαν τις πέντε ημέρες που κράτησε το φεστιβάλ.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στην Ινδική Dentsu Creative Bengaluru “The Unfiltered History Tour” – που γύρισε τον “ανεπίσημο οδηγό του Βρετανικού Μουσείου”. Όπως χαρακτηριστικά λέει το βίντεο, όταν το επισκέπτεσαι, μία κυρίαρχη ιδέα είναι εμφανής: “Αυτά που οι παππούδες μας έκλεψαν από τους δικούς σας παππούδες”. Το βίντεο επισκέπτεται τους αμφισβητούμενους θησαυρούς του Μουσείου, καταγράφει την προέλευσή τους και εικονογραφεί το πως αποκτήθηκαν. Και ήταν η πρώτη φορά που μία διαφημιστική από την Ινδία επιβραβεύτηκε με την κορυφαία αυτή παγκόσμια διάκριση.

Η Ινδική αυτή ταινία και η διάκριση που απέσπασε, είναι μία πολύ ενθαρρυντική νότα για χώρες όπως η Ελλάδα, που διαθέτουν ταλέντο και εμπειρία και μπορούν να καταπιαστούν με αξίες που ενδιαφέρουν ολόκληρη την ανθρωπότητα, ενισχύοντας ταυτόχρονα και το brand που λέγεται Ελλάδα. Κρατώντας τα Αγγλικά για την αυθεντικότητατης δήλωσης, ο Fred Levron, παγκόσμιος δημιουργικός διευθυντής της Dentsu International, είπε: “The Unfiltered History Tour shows how a disruptive idea, accelerated by the power of technology and social media can change culture and help one of the most progressive media brands, Vice, empower the next generation and provide a balanced narrative.

Special awards: 

Creative company of the year

  1. WPP
  2. Omnicom
  3. Interpublic Group

Network of the year

  1. Ogilvy
  2. FCB
  3. DDB Worldwide

Independent network of the year

  1. Serviceplan Group
  2. GUT
  3. Rethink

Agency of the year

  1. Dentsu Creative, Bangalore, India
  2. We Believers, Brooklyn, USA
  3. Publicis, Milan, Italy

Independent agency of the year

  1. We Believers, Brooklyn, USA
  2. Serviceplan, Munich, Germany
  3. 4creative, London, United Kingdom

Palme d’Or

  1. Smuggler, USA
  2. Iconoclast, Germany
  3. Somesuch, United Kingdom
  4. Virtue Worldwide, USA
  5. Zauberberg Productions GmbH, Germany

Creative brand of the year

  1. Burger King
  2. Vice
  3. Apple

Για Σχόλια και προτάσεις, [email protected]

Ο Μίλτων Παπαδάκης είναι Σύμβουλος επιχειρήσεων, επικεφαλής της εταιρείας MEDIARISK, partner στη VERALLIS και έχει περάσει από σημαντικές θέσεις στην αγορά, όπως αυτή του Εμπορικού Δ/ντή του MEGA Channel, του Διευθύνοντος Συμβούλου της CARAT Hellas κ.α. Έχει πτυχία Μαθηματικών, Marketing και Νομικής.