Mηχανικός Boeing – Μην πετάτε με τα 737 Max – Είναι επικίνδυνα

Σοκαριστικές είναι οι αποκαλύψεις ενός μηχανικού της Boeing που εργαζόταν στον σχεδιασμό της κατασκευής των αεροσκαφών τύπου 737 Max, καθώς υποστήριξε πως η κατασκευή τους δεν χρηματοδοτείται επαρκώς και μάλιστα στην οικογένεια του απαγορεύει να ταξιδέψει με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.

«Είναι τρομακτικό να βλέπεις ένα τόσο σημαντικό γεγονός να συμβαίνει εξαιτίας ενός συστήματος που δεν λειτούργησε σωστά ή με ακρίβεια», δήλωσε.

Οι δηλώσεις του Adam Dickson, όπως είναι το όνομα του μηχανικού, αφορούν τα μοντέλα 737 Max της Boeing, τα οποία σε σύντομο χρονικό διάστημα προκάλεσαν δύο τραγικά δυστυχήματα, τα οποία οδήγησαν στον θάνατο 346 ανθρώπους συνολικά.

Ο ίδιος εργάστηκε στην εταιρεία για περισσότερα από 30 χρόνια και όπως δηλώνει: «Σίγουρα αυτό που είδα ήταν έλλειψη επαρκών πόρων, ώστε να γίνει η δουλειά ολοκληρωμένη».

Ακόμα, σύμφωνα με τον Dickson η φιλοσοφία που υπήρχε ήταν επικεντρωμένη στο να μειωθεί το κόστος κατασκευής και οι μηχανικοί είχαν στόχο να κατεβάσουν το κόστος από τα αεροσκάφη.

Μάλιστα, ο στόχος για τους μηχανικούς ήταν να δείξουν πως οι αλλαγές που έκαναν δεν ήταν τόσο σημαντικές και πως υπήρχε μεγάλη ομοιότητα με τα χαρακτηριστικά προηγούμενων τύπων του αεροσκάφους, ώστε να μην χρειαστεί κάποια αλλαγή στην πιστοποίηση τους. Όπως τόνισε με την ταξινόμησή τους ως μικρές και όχι μείζονες αλλαγές, η Boeing θα αντιμετώπιζε λιγότερο έλεγχο από την αμερικανική ρυθμιστική αρχή, την Federal Aviation Administration.

boeing_737_max_at_the_paris_air_show_2017_crop

Μία θεμελιώδης αλλαγή ωστόσο ήταν η εισαγωγή του συστήματος ασφαλείας MCAS, το οποίο ρίχνει αυτομάτως την μύτη του αεροπλάνου προς το κάτω αν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο απώλειας στήριξης. Το κοινό ανάμεσα και στις δύο τραγωδίες Boeing 737 Max – το αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και η συντριβή της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο του 2019 – ήταν πως οι πιλότοι αγωνίστηκαν μάταια για να σώσουν το αεροπλάνο τους όταν το σύστημα MCAS έριξε κάτω τη μύτη του αεροσκάφους σε απόκριση ενός ελαττωματικού αισθητήρα.

Από την πλευρά της η Boeing υποστηρίζει πως τα σχόλια του πρώην εργαζομένου της είναι αναληθή. Όπως δήλωσε: «Δεν πιέσαμε να κυκλοφορήσουν τα 737 Max πριν να είναι έτοιμα. Ήμασταν πάντα πιστοί στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ακεραιότητα και αυτές οι αξίες αλληλοενισχύονται με την παραγωγικότητα και την απόδοση της εταιρείας».

Το 737 Max έχει τεθεί υπό απαγόρευση από τον Μάρτιο και μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν δείγματα πως θα αλλάξει η ισχύουσα κατάσταση.

Print Friendly, PDF & Email
* ,