ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ, ΟΧΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ (του Παύλου Α. Στράνα)

Τα μάθατε;

Με καμάρι ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε, ξανά, τη λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης σε δύο μήνες.

Τη λειτουργία που πριν τέσσερα χρόνια… εγκαινίασε ο Τσίπρας, που είχε εγκαινιάσει ο Σαμαράς, που είχε εγκαινιάσει ο Γιωργάκης, που είχε εγκαινιάσει ο Κωστάκης, που είχε εγκαινιάσει ο Σημίτης, που είχε εγκαινιάσει ο Παπανδρέου, που είχε εγκαινιάσει ο Καραμανλής, που είχε εγκαινιάσει ο… Χαρίλαος Τρικούπης. Τι γίνεται, ρε παιδιά, ούτε το παιδικό τραγουδάκι «ντίλι, ντίλι, το καντήλι, που έφεγγε και κένταγε η κόρη το μαντήλι” που λέω στον εγγονό μου δεν έχει τόσες πολλές στροφές.

Υπερβάλλω, νομίζετε; Για διαβάστε.

1976, ναι, καλά διαβάσατε, 1976:
Ανακοινώνεται στη ΔΕΘ η δημιουργία μετρό στη Θεσσαλονίκη, και μάλιστα ο αείμνηστος Εθνάρχης Καραμανλής εγγράφει κονδύλι στον προϋπολογισμό του 1977!!!

Από το 1976 μέχρι το 1986 τίποτα.

1986: Δέκα χρόνια μετά, ανοίγει η τρύπα του Κούβελα.

Μέχρι το 1989 γίνονται έργα, κλείνει η Εγνατία, πλημμυρίζει το Πολυτεχνείο από τις λακκούβες που ανοίγουν και για να βρεθούν λεφτά ορίζεται ως φορέας χρηματοδότησης η… Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης!!!

Ακολουθούν τρία χρόνια απραξίας και το 1992 δημοπρατείται το έργο με τη μέθοδο της συγχρηματοδότησης με σύμβαση παραχώρησης, η οποία κυρώνεται από τη Βουλή τον Μάρτιο του 1999.

Να μη σας κουράζω, από το 1999 μέχρι σήμερα όλο εγκαινιάζεται, υπογράφονται συμβάσεις, εγκρίνονται ή απορρίπτονται από την Ε.Ε., σε όλη τη Θεσσαλονίκη ανοίγονται τρύπες, κλείνουν δρόμοι και η ζωή των Θεσσαλονικέων γίνεται αφόρητη, από το 1999 μέχρι σήμερα.

Το χρονικό συνεχίζεται με προσφυγές, συζητήσεις για τα αρχαία και όλο αυτόν τον καιρό μέχρι σήμερα μια ολόκληρη πόλη ταλαιπωρείται στους δρόμους από ημιτελή έργα, κλειστούς δρόμους, λάσπες και χώματα.

Και όλα αυτά με τεράστιο επιπλέον κόστος για τον κρατικό κορβανά.

Και φτάσαμε αισίως στο σωτήριο έτος 2023, δηλαδή… ΕΙΚΟΣΙ ΕΦΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΤΡΥΠΑ ΚΟΥΒΕΛΑ, για να εξαγγείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης τη λειτουργία του μετρό, τον Απρίλιο του 2023, μετά να ξαναεξαγγείλει τη λειτουργία του μετρό, τον Δεκέμβριο του 2023, και τώρα στην Έκθεση να ανακοινώσει τη λειτουργία του μετρό, τον Νοέμβριο 2024.

Και επειδή πιθανόν στα εγκαίνια να βρεθούν πολλοί πολιτικοί που να επαίρονται για τη συμβολή τους στην αποπεράτωση του έργου, να σημειώσουμε ότι χωρίς τις πλάτες, και οικονομικές, που έβαλε ο νυν εργολάβος του έργου, το έργο δεν θα τελείωνε ούτε το 2034.

Αγαπητέ Πρωθυπουργέ,

Ειλικρινά, αν ήμουν στη θέση σου, στα εγκαίνια της λειτουργίας του μετρό, όποτε γίνουν,
θα ξεκινούσα την ομιλία μου κάπως έτσι:
«Σαν Έλληνας πολιτικός
ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΠΟΥ ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΩ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ… ΣΗΜΕΡΑ, ΚΑΙ ΖΗΤΑΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, για τα 28 χρόνια ταλαιπωρίας».

Όχι φανφάρες, σε παρακαλώ, ότι «εμείς το φτιάξαμε» και τέτοιες αηδίες, γιατί εγκαίνια μετά από είκοσι οκτώ χρόνια, καμιά δεκαριά κυβερνήσεις και σαράντα πενήντα υπουργούς, δημάρχους και περιφερειάρχες δεν είναι εγκαίνια… Απολογία πρέπει να είναι!!!

[email protected]