Μέσω Συγγρού εξετάζεται η επανασύνδεση του Τραμ με το Σύνταγμα, άγνωστο πότε θα λειτουργήσει

Πρόταση για την μετατόπιση της γραμμής του Τραμ από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο ύψος του Νέου Κόσμου και χάραξη μέσω της Λεωφόρου Συγγρού προβλέπει η πρόταση της Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγες μέρες μετά από σύσκεψη με εκπροσώπους από το Υπουργείο ΥΠΟΜΕ, το ΥΠΕΝ, το ΥΠΠΟ, της Περιφέρειας Αττικής, του ΕΜΣΤ, της Αττικό Μετρό, της ΕΥΔΑΠ, του ΣΕΣ, του ΣΕΠΟΧ και του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ.

Σύμφωνα με αυτή την πρόταση, παράλληλα, θα γίνε διάνοιξη της κοίτης του Ιλισσού ποταμού από την Αγία Φωτεινή έως το ΜΣΤ. Οι φορείς συμφώνησαν να προχωρήσουν οι προκαταρκτικές έρευνες, εποπτευόμενες από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με παράλληλη εμπλοκή της Αττικό Μετρό Α.Ε., της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και της ανώνυμης εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΑΣΑ), για τη διερεύνηση κυκλοφοριακών, συγκοινωνιολογικών, στατικών και υδραυλικών ζητημάτων και ανάπτυξης σεναρίων αντιμετώπισής τους.

Εν τω μετaξύ, ακόμα δύο ερωτήσεις έχουμε στη Βουλή σχετικά με το θέμα της διακοπής της γραμμής του Τραμ στο τμήμα Νέος Κοσμος-Σύνταγμα εδώ και 6,5 μήνες. Από τις ερωτήσεις η πιο ενδιαφέρουσα είναι του βουλευτή Β`Αθηνών με τη ΝΔ, Νίκου Δένδια που αναφέρεται στην ταλαιπωρία των κατοίκων των νοτίων προαστίων της Αθήνας λόγω της διακοπής λειτουργίας της γραμμής του τραμ στο τμήμα Κασομούλη (Νέος Κόσμος) – Σύνταγμα, ζητώντας από το αρμόδιο Υπουργείο απαντήσεις στο αν υπάρχει, κι αν ναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επαναλειτουργία του τμήματος της γραμμής του τραμ από τη στάση «Κασομούλη» έως τη στάση «Σύνταγμα».

ΑΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ
Θα πρέπει να θυμίσουμε ότι το τμήμα του Τραμ που συνδέει το κέντρο της πρωτεύουσας με τα νότια προάστια και τον Πειραιά μέσω του Νέου Κόσμου έχει διακοπεί από τον περασμένο Οκτώβριο και όπως φαίνεται θα παραμείνει κλειστό για αρκετά χρόνια.

Γιατί; ακόμα και αν υποθέσουμε ότι γίνεται αποδεκτή η παραπάνω πρόταση θα χρειαστεί 1-1,5 έτος για να ολοκληρωθούν και να αδειοδοτηθούν περιβαλλοντικά οι μελέτες. Παράλληλα θα πρέπει να εξεταστεί η απόφαση του ΣτΕ από το 2002 σε σχέση με την όδευση του Τραμ μπροστά από την πύλη του Αδριανού. Το νέο τμήμα θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσει χρηματοδότηση με την εκτίμηση πως ανά χιλιόμετρα το κόστος είναι 10-12εκατ.ευρώ και η απόσταση είναι περίπου 2χλμ. Η δημοπράτηση σύμφωνα με την μέχρι σήμερα εμπειρία διαγωνισμών της Αττικό Μετρό, θα χρειαστεί ένα διάστημα περίπου ενός έτους.

Τα έργα σε αυτό το τμήμα με την συνεκτίμηση του γεγονότος πως είναι σε ένα από τα κεντρικότερα τμήματα του κέντρου της Αθήνας, με εξαιρετικά μεγάλη πιθανότητα εύρεσης αρχαίων κάνει επισφαλή το πότε θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν. Τέλος να μην ξεχνάμε ότι η πρόταση μέσω Συγγρού γίνεται στο τμήμα που ο άξονας στενεύει (από το ΜΣΤ δηλαδή), πράγμα που σημαίνει πως θα μειωθούν περαιτέρω οι λωρίδες ή θα είναι κοινής χρήσης με τα οχήματα.

Με τα παραπάνω δεδομένα η επαναλειτουργία του τμήματος Νέος Κόσμος (Κασομούλη)-Σύνταγμα δεν φαίνεται να είναι πιθανή πριν από μία πενταετία από τη στιγμή που θα γίνει αποδεκτή η όποια πρόταση με αποτέλεσμα η Αθήνα να απωλέσει να δεύτερη φορά για κάποια χρόνια μέσα σε δεκαετίες το Τραμ.