Με ρεκόρ παραγγελιών πλοίων μεταφοράς LNG ξεκίνησε το 2022 για τα Κινέζικα ναυπηγεία

Η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας ανέφερε ένα δυνατό ξεκίνημα για το 2022 με παραγγελίες ρεκόρ για πλοία μεταφοράς LNG, επιδιώκοντας να κλείσουν την ψαλίδα με τις ναυπηγικές εταιρείες της Νότιας Κορέας. Τα νέα για τις νέες παραγγελίες έρχονται αφότου η Clarkson Research ανέφερε ότι η Κίνα κατέλαβε και πάλι την κορυφαία θέση νέων παραγγελιών πλοίων το 2021 από τη Νότια Κορέα.

Η China State Shipbuilding Corporation Hudong-Zhonghua και η China Shipbuilding Trading, υπογράφουν σύμβαση αξίας άνω των 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την ιαπωνική Mitsui O.S.K. Η CNOOC Gas & Power Group θα εκμεταλλεύεται τα πλοία ως ναύλωση από τη MOL. Η παραγγελία για έξι μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG είναι η μεγαλύτερη μεμονωμένη παραγγελία και το μεγαλύτερο ποσό σύμβασης για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς LNG από κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία τα τελευταία δέκα χρόνια.

Η παραγγελία αφορά τα τελευταίας γενιάς πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου γνωστά και ως “Changheng Series” που αναπτύχθηκαν ανεξάρτητα από την Hudong Zhonghua. Τα πλοία, τα οποία το καθένα έχει χωρητικότητα 174.000 m3 χρησιμοποιούν τις τελευταίες σχεδιαστικές ιδέες, με τις νέες τεχνολογίες να περιλαμβάνουν ελαφρύτερο συνολικό βάρος για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Το σύστημα φόρτωσης αναφέρεται ότι είναι προσαρμόσιμο σε διαφορετικές διαδρομές και αύξησε την ικανότητα φόρτωσης. Οι εκπομπές έχουν επίσης μειωθεί από τις εργασίες για την κάλυψη της Φάσης IV του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI).

Την ίδια στιγμή, η China Shipbuilding Leasing, θυγατρική της China Shipbuilding Corporation, επιβεβαίωσε επίσης την τέταρτη παραγγελία με την Hudong Zhonghua. Η πρώτη παραγγελία που υπογράφηκε από την China Shipbuilding Leasing και τη Hudong Zhonghua το 2022 ασκεί δικαίωμα για ένα επιπλέον πλοίο μεταφοράς LNG 174.000 m3. Το αρχικό συμβόλαιο αφορούσε δύο πλοία, τα οποία έχουν παραδοθεί, με option για ένα τρίτο που είναι τώρα υπό ναυπήγηση και δικαίωμα για ένα τέταρτο και τελευταίο πλοίο. Το νέο πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου θα έχει μήκος 295 μέτρα και αναμένεται να παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο του 2024. Το νέο πλοίο υιοθετεί την τελευταία γενιά συστήματος ισχύος πρόωσης χαμηλής ταχύτητας διπλού καυσίμου για περαιτέρω βελτιστοποίηση της απόδοσης και μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.

Ξεκίνησαν επίσης αυτή την εβδομάδα οι εργασίες για το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 16.000 TEU, το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα κατασκευαστεί στη νότια Κίνα βάσει της σύμβασης της Guangzhou Shipyard International.

Η πρώτη παράδοση νέου πλοίου στην Κίνα το 2022, ήταν επίσης το πρώτο VLGC στον κόσμο που χρησιμοποιεί LPG ως κύριο καύσιμο. Το εξαιρετικά μεγάλο διπλού καυσίμου VLGC Gas Capricorn 86.000 m3 που κατασκευάστηκε από την Jiangnan Shipyard παραδόθηκε στη Southwest Maritime. Το 2021, η CSSC Shipping παρέλαβε 35 νέα πλοία, τα οποία Κινέζοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι σημείωσαν ιστορικό ρεκόρ.