Με έξωση από τον Dax απειλείται η Lufthansa

Η Lufthansa φαίνεται να σώθηκε προς το παρόν μετά την παρέμβαση της γερμανικής κυβέρνησης. Αλλά τα δύσκολα κάθε άλλο παρά έχουν τελειώσει. Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης κινδυνεύει με άμεσο αποκλεισμό από το κορυφαίο χρηματιστήριο της Ευρώπης, αυτό της Φρανκφούρτης.

Ο λόγος είναι ότι πλέον κατατάσσεται μόνο στην 54η θέση με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς στο γερμανικό χρηματιστήριο. Εάν εφαρμοστεί ο κανόνας “Fast Exit”, που προβλέπει ότι ο δείκτης διαμορφώνεται από τις 45 πρώτες εταιρίες τότε το χρηματιστήριο (Deutsche Börse) μπορεί να την θέσει εκτός Dax. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί τον Ιούνιο και μια πιθανή επιστροφή της στην πρώτη 45άδα θα ήταν δυνατή ξανά από τον Σεπτέμβριο. Αλλά επειδή τα αποθεματικά της Lufthansa έχουν πέσει κατακόρυφα και αυτή η προοπτική φαντάζει δύσκολη, σύμφωνα με σημερινά ρεπορτάζ του γερμανικού Τύπου.

Με κεφαλαιοποίηση 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ στην αγορά, η επιχείρηση με σήμα τον γερανό βρίσκεται μόνο στην 54η θέση, πίσω από σχετικά μικρές ομάδες βιοτεχνολογίας όπως η Morphosys ή σχετικά άγνωστες εταιρείες λογισμικού όπως η Bechtle..

Για να φτάσει στην θέση 45, η χρηματιστηριακή αξία της Lufthansa θα πρέπει να αυξηθεί κατά 1,7 δισ. ευρώ την επόμενη εβδομάδα. Η κρατική συνεισφορά δεν μπορεί πλέον να βοηθήσει την εταιρεία. Για την χρηματιστηριακή αξία υπολογίζονται  μόνο αυτές οι μετοχές που δεν βρίσκονται στην κατοχή μεγάλων στρατηγικών επενδυτών, αλλά είναι ελεύθερα διαθέσιμες και επομένως εμπορεύσιμες. Με άλλα λόγια, εάν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πραγματοποιήσει τώρα την αύξηση κεφαλαίου στη Lufthansa, αυτό δεν θα βοηθήσει.

Θα είναι ασφαλώς μια ιστορική στιγμή, αφού μετά από σχεδόν 32 χρόνια, ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Dax θα βρεθεί εκτός του σημαντικότερου βαρόμετρου του γερμανικού χρηματιστηρίου. Μετά τις Commerzbank, ThyssenKrupp, Karstadt, Deutsche Babcock, Nixdorf Computer και Feldmühle, η αεροπορική εταιρεία θα ήταν μόνο το έκτο ιδρυτικό μέλος που θα αποχαιρετήσει τον Dax λόγω οικονομικής δυσπαργίας.

Οι μετοχές της Lufthansa έχουν χάσει πάνω από το ήμισυ της αξίας τους από τις αρχές του έτους. Στην ιστορία της εταιρείας, δεν υπάρχει ανάλογο περιστατικό. Η κατάρρευση είναι συγκρίσιμη μόνο με το 2001. Τότε μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, τα αποθέματά της μειώθηκαν κατά 50% μέσα σε ένα μήνα. Ακολούθησε όμως μια γρήγορη ανάκαμψη σε σχήμα V. Τώρα η κατάσταση είναι διαφορετική. Ενώ ο Dax ανέκαμψε από το χαμηλό του Μαρτίου, το μερίδιο της Lufthansa παρέμεινε στα τάρταρα. Το μερίδιο της εξακολουθεί να εκτιμάται στο 0,4% του  Dax. Στο αρχικό DAX από το 1988 ήταν σταθμισμένο στο 3,5 τοις εκατό.

Μια «έξωση» από τον Dax έχει κάτι περισσότερο από συμβολική σημασία. Δεδομένου ότι πολλά επενδυτικά κεφάλαια επενδύουν τα χρήματά τους στον δείκτη Dax, αυτοί οι επενδυτές θα απομακρυνθούν από τη Lufthansa. Συνήθως οι εταιρείες υποβαθμίζονται ακόμα περισσότερο μετά από ένα fast exit.

Σύμφωνα με την Commerzbank τις καλύτερες πιθανότητες για να πάρει τη θέση της Lufthansa έχει η εταιρία διαχείρισης ακινήτων Deutsche Wohnen, με την αξία της να υπολογίζεται στα 13,3 δισεκατομμύρια ευρώ.