Κρίσιμες ώρες για την AUSTRIAN AIRLINES

Οι Αυστριακοί αποτελούν μια σταθερή πελατεία για τον ελληνικό τουρισμό και αρκετοί από αυτούς δηλώνουν πρόθυμοι να επισκεφτούν και πάλι τη χώρα μας φέτος, σε περίπτωση που αρθούν οι περιορισμοί και αποκατασταθούν οι αεροπορικές συνδέσεις. Το ερώτημα είναι αν θα υπάρχουν αρκετά αεροπλάνα να τους μεταφέρουν, αφού η αυστριακή AUSTRIAN AIRLINES (AUA), θυγατρική της  Lufthansa συνεχίζει να κινείται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Στις 19 Μαρτίου διέκοψε τις προγραμματισμένες πτήσεις της και έκτοτε απογειώθηκε μόνο για ειδικές πτήσεις.

Όπως είναι φυσικό αυτό είχε τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις. Την Τετάρτη, συνεδριάζει το εποπτικό συμβούλιο της αεροπορικής εταιρείας για να καθορίσει τα επόμενα βήματα. Βέβαιες θεωρούνται μειώσεις προσωπικού, αλλά και του στόλου της, με την απόσυρση κατ’ αρχάς παλαιότερων αεροσκαφών. Η εταιρία απασχολεί περίπου 7.000 εργαζόμενους και διαθέτει 82 αεροσκάφη.
Η AUA διαπραγματεύεται επί του παρόντος κρατική ενίσχυση ύψους 767 εκατομμυρίων ευρώ. Στόχος είναι η επανεκκίνηση να πραγματοποιηθεί φέτος, ιδανικά το καλοκαίρι, και στη συνέχεια αργά αλλά σταθερά η επιστροφή στα προηγούμενα επίπεδα δραστηριότητας μέσα σε μια τριετία. Η σταδιακή έναρξη των πτήσεων υπολογίζεται αν δουλέψει αυτό το σενάριο για τις 8 Ιουνίου.

Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε συνάντηση των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών με εκπροσώπους της εταιρίας, του αεροδρομίου της Βιέννης αλλά και των συνδικαλιστικών οργανώσεων του κλάδου. Το κλίμα όπως ειπώθηκε ήταν καλό, αλλά λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές. Το σίγουρο είναι ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Βιέννης απαιτεί συγκεκριμένες εγγυήσεις τόσο από τη μητέρα Lufthansa όσο και από τη θυγατρική AUA, πριν αποφασίσει να βάλει το χέρι στην τσέπη.

Στο μεταξύ οι Αυστριακοί αναμένουν στο ακουστικό τους για να μάθουν αν, πότε και σε ποιο βαθμό θα απογειωθεί και πάλι ο θεωρούμενος εθνικός αερομεταφορέας.