Κόλλησαν ξανά τα SSI (τέως ΑΩ) των F-16V… στο ίδιο σημείο, ή όπως λεν “το δις εξαμαρτείν”

  • Την προηγούμενη εβδομάδα πέρασαν από τη Βουλή, σε ένα νομοσχέδιο, τρεις συμβάσεις. Πρόκειται για συμβάσεις οι οποίες ήταν έτοιμες από μήνες ή και περισσότερο, κατά περίπτωση. Το μόνο που έλειπε ήταν να νομοθετηθούν. Από αυτές οι δυο, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τις ΓΔΑΕΕ υπογράφηκαν και από τα δυο αντισυμβαλλόμενε μέρη.

Η μια που αφορούσε την “εν συνεχεία υποστήριξη” (FOS: Follow-on-Support) των μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000-5, που καλύπτεται ουσιαστικά από τρεις συμβάσεις αλλά με τους ίδιους όρους με τις εμπλεκόμενες εταιρείες Dassault (άτρακτος), Safran (κινητήρες) και Thales (ηλεκτρονικά).

  • Η δεύτερη ήταν τριμερής μεταξύ ΓΔΑΕΕ, ΕΝΑΕ, Thyssen και αφορά το πλεονάζον υλικό υποστήριξης των υποβρυχίων Type 214.
  • Αξίζει να σημειωθεί, ότι στην εν λόγω διαπραγμάτευση επετεύχθη διάθεση επιπλέον υλικών αρκετών εκατομμυρίων, μια επιτυχία της ελληνικής πλευράς που δεν “διαφημίστηκε” επαρκώς. Ίσως διότι ο χειρισμός δεν έγινε από τη σημερινή ηγεσία. Κατανοητό. Πολιτικά.

Αυτά όμως έχουν γίνει γνωστά. Εάν… “περίσσεψε” όμως κάτι από την προ ημερών  νομοθέτηση και δυστυχώς, ενώ θεωρούσαμε και γράφαμε ότι το θέμα κινείται ταχέως, ξαφνικά δεν υπάρχει ενημέρωση, είναι ένα άλλο εξίσου, ή για ορισμένους ακόμα πιο “καυτό” θέμα. Δεν μάθαμε λοιπόν τίποτα, για το τι έγινε με το θέμα των προγραμμάτων ασφάλειας εφοδιασμού και πληροφοριών (Security of Supply and Information – SSI), από την σύμβαση της αναβάθμισης των F-16(V).

  • Η σχετική φημολογία στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας θέλει το θέμα να έχει κολλήσει -όπως και άλλα- ξανά σε ορισμένους που αυτοδιαφημίζονταν εσχάτως ότι… έλυσαν τον Γόρδιο Δεσμό, Κάποιους πρόδηλα αναρμόδιους, αλλά εκ των υστέρων διαπραγματευτές του ζητήματος.
  • Είναι δυνατόν να έφεραν ξανά προσκόμματα με αποτέλεσμα να προκύπτουν ξανά καθυστερήσεις;
  • Ποιο μπορεί να είναι το πρόβλημα αφού πρόκειται πλέον για εφαρμογή νόμου;

Μια εύκολη “ερμηνευτική” σκέψη είναι ίσως ότι ορισμένοι θέλουν να εμφανίζουν εαυτόν “απαραίτητο” για να κινούνται τα πράματα. Το έχουμε ξαναγράψει. Όπως και για τις ευθύνες από την ηγεσία του ΥΠΕΘΑ μέχρι το Μέγαρο Μαξίμου που ενώ βλέπουν το πρόβλημα διστάζουν να το αντιμετωπίσουν δραστικά. Θα πάθουν πολύ χειρότερα, νομοτελειακά και δεν το αντιλαμβάνονται.

  • Δείχνει να τους είναι αδύνατο να κατανοήσουν ότι η διεκπεραίωση των υποθέσεων σε συγκεκριμένο επίπεδο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου ΔΕΝ δείχνει να έχει προτεραιότητα την επίλυση των προβλημάτων, αλλά το να συγκεντρώσει εκεί το ενδιαφέρον των εμπλεκόμενων, να αναδείξει τον κομβικό του ρόλο, να ταυτίσει το ΥΠΕΘΑ και φυσικά τους εξοπλισμούς με ένα μόνο πρόσωπο.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι, όπως κάθε φυσιολογικός άνθρωπος, αηδιάζουν με τους γενικότερους ρυθμούς της γραφειοκρατίας, η οποία παραδοσιακά φιλοξενούσε μέσα της και μεγάλο κηφηναριό. Μονίμους και περαστικούς. Επειδή έχουν ξαναγίνει στο παρελθόν τέτοια “παρατράγουδα” και τα ξεμπερδέματα δεν ήταν απλώς “κακά”,, ας ασχοληθούν περισσότερο. Εμείς προειδοποιήσαμε και αμαρτία ουκ έχουμε.

  • Φαίνεται μάλιστα, ότι οι οπαδοί του ιταλικού “κατενάτσιο” δεν έχουν καν ιδιαίτερη συναίσθηση της πραγματικότητας. Κάθε ημέρα καθυστέρησης στο πρόγραμμα, σημαίνει μια ημέρα πίσω στην ανάθεση της εργολαβίας για τη στεγανοποίηση των υπόστεγων της ΕΑΒ, συν τις μέρες που θα προσθέσουν στην καθυστέρηση οι καιρικές συνθήκες. Τόσο δύσκολο είναι; Για να μην αδικήσουμε ως σκληροί κριτές ρωτάμε…

Άμα θέλουμε να το πάμε κι ένα βήμα παραπέρα το συγκεκριμένο θέμα, θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε, πως και με ποιες διαδικασίες, θα ενταχθεί “αυτόματα” ένα νέο πρόγραμμα όπως η στεγανοποίηση υπόστεγων στα SSI. Βέβαια, όλο και κάποιο “μαγικό” θα σκαρφιστούν. Ίσως λυθεί από τη… “μαγεία των Χριστουγέννων”. Εδώ θα είμαστε και θα τα ξαναπούμε.

  • Ισχύουν αυτά αγαπητοί ή δεν ισχύουν; Επειδή οι πάντες αξιολογούμαστε σε αυτή τη ζωή (σ.σ. επί της ουσίας διότι το επίπεδο που συζητάμε είναι εντελώς κρατικοδίαιτο) και για να μιλήσουμε έξω από τα δόντια καθόσον αν κάτι “μας έφαγε” σε αυτό τον τόπο είναι “τα μισόλογα”…
  • Είναι ή όχι λόγος της καθυστέρησης εκ νέου άχρηστα σχόλια στον φάκελο της υπόθεσης, πολύ συγκεκριμένου αξιωματούχου στην “αλυσίδα”, όπως αναφέρθηκε από κύκλους του ΥΠΕΘΑ; Κι αν ναι, γιατί το λένε σε εμάς και δεν το αντιμετωπίζουν;

Κατά συνέπεια σας ρωτάμε ευθέως: Όσα γράφτηκαν σε αυτά τα σχόλια έχουν βάση ή όχι; Διότι αν έχουν, όχι μόνο δεν πρέπει να ψέξουμε αυτόν, αλλά να περιλάβουμε άλλους. Εντάσσονται μήπως στην κατηγορία της τυπολατρίας; Εάν δεν είχαν γίνει αυτά τα σχόλια, θα υπήρχε οποιαδήποτε παρανομία στη διαδικασία;

  • Είπαμε να τηρηθούν από το Μέγαρο Μαξίμου εσωκομματικές ισορροπίες. Όχι όμως με τρόπο που να βάζει τρικλοποδιά στην ηγεσία και την εύρυθμη λειτουργία ενός υπουργείου.
  • Και μόνο δημοσιεύματα του τύπου “αποφασιστική παρέμβαση” του τάδε ή του δείνα, θα έπρεπε να -τους- “μιλάνε από μόνα τους” για το εύστοχο επιλογών που έχουν γίνει.
  • Μήπως όζει δεκαετία ’80 η νοοτροπία; Σας εκφράζει αυτό ενώ κόπτεσθε για τον εκσυγχρονισμό της χώρας; Έτσι θα τον κάνετε;

https://www.defence-point.gr/news