Καλλιόπη Βαρδάκα: Το σαββατιάτικο σημειωματάριο του μικρομέτοχου (9.10.2021)

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Καλλιόπη Βαρδάκα 


  • ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΣΕ ΞΕΘΩΡΙΑΣΜΕΝΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ!

***

**
Ένα βραδινό (υποψιάζομαι) φορεματάκι ηλικίας 4.500 ετών ανακαλύφθηκε στη Γκίζα της Αιγύπτου και έτσι φαίνεται μετά την συναρμολόγηση. Ενώ οι αρχικές ραφές διαλύθηκαν – οι χάντρες παρέμειναν στη θέση τους.

Archeology & Civilizations


  • Το μέγεθος των ανθρώπων

Η ελληνική κοινωνία έχει ένα πολύ σημαντικό μειονέκτημα: αδυνατεί να κεφαλαιοποιήσει τις καλές της στιγμές, είτε αυτές είναι η νικηφόρα στάση απέναντι σε έναν κατακτητή, είτε η αδιανόητη ποδοσφαιρική κατάκτηση ενός διεθνούς τροπαίου.

Από το πιο σημαντικό στο πιο ασήμαντο, το ένστικτο επιβίωσης του συστήματος είναι το πιο κοινό και χειριστικό χαρακτηριστικό. Συμφέροντα των λίγων υπέρανω των πολλών, «κανονικότητες» που χωράνε ακόμα και τις χειρότερες αντιλήψεις,

  • Πριν από ένα χρόνο, η ελληνική δικαιοσύνη πήρε μια συγκλονιστικών διαστάσεων απόφαση: καταδίκασε τους έλληνες νεοναζί σε διοικητικό-πολιτικό επίπεδο, αυτό της Χρυσής Αυγής.

Η απόφαση ήταν μια από τις λίγες τέτοιου επιπέδου που έχει να επιδείξει η ελληνική δικαιοσύνη. Η δίκη των δολοφόνων του Λαμπράκη, η δίκη των πρωταιτίων της χούντας είναι μερικά πρότερα ιστορικά αντίστοιχα παραδείγματα. Ταυτόχρονα, τα αντιπαραδείγματα στα τελευταία χρόνια του Εμφυλίου αλλά και αργότερα, είναι χιλιάδες. Όπως χιλιάδες ήταν και τα μνήματα που άφησαν πίσω τους.

  • Ακριβώς ένα χρόνο μετά την απόφαση του δικαστηρίου, το ερώτημα «τι κεφαλαιοποιήσαμε» είναι αδήριτο.

Δυστυχώς, η κατάσταση δεν μοιάζει δομικά διαφορετική. Ο φασισμός στην Ελλάδα –ο φιλοσοφικά και επιστημονικά τεκμηριωμένος όρος, όχι η καραμέλα που χρησιμοποιείται κατά το δοκούν για χαρακτηρισμούς- είναι μια υπαρκτή τάση. Τα γεγονότα στη Σταυρούπολη και στο Νέο Ηράκλειο, αποδεικνύουν ότι οι νεοναζί όχι μόνο υπάρχουν οργανωμένα, αλλά και ότι μια δικαστική απόφαση, όσο σημαντική και ιστορική να είναι, δεν επαρκεί από μόνη της.

  • Οι φασίστες, παρακρατικοί, νεοναζί στην Ελλάδα υπήρχαν και δρούσαν ανέκαθεν. Είτε ως συνεργάτες των κατακτητών, είτε ως «δεξιά χέρια» κυβερνήσεων όταν έπρεπε να γίνει η «βρώμικη δουλειά». Είτε ως «ανώνυμες» ομάδες στην Φωκίωνος, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, είτε ως κοινοβουλευτικά τάγματα εφόδου, στις αρχές της δεκαετίας του ’10. Ήταν πάντα μια συστημική, όσο και παρακρατική δύναμη, κάτι σαν «ΚΕΠ για δύσκολες διεκπεραιώσεις».

Δεν είναι δυστυχώς κάτι που ήρθε από τον ουρανό. Η πολιτικά γειωμένη ύπαρξη ακόμα και σε κόμματα του λεγόμενου «δημοκρατικού τόξου» και ιδιαίτερα τη ΝΔ φέρνει στην επιφάνεια απόψεις που εκφράζονται λες και βρισκόμαστε στο 1951 και όχι στο 2021.

  • Η σύγκρουση Δένδια-Μπογδάνου ανέδειξε μια ακόμα αντίθεση: η ΝΔ, ένα κόμμα συγκροτημένο πάνω στην αντίληψη της «συστημικής κανονικότητας» όπως την περιέγραψε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, πρέπει να διαχειριστεί, από τη μια αυτήν ακριβώς την πολιτική παρακαταθήκη που λέει μέσες-άκρες ότι «ο Εμφύλιος ήταν πόλεμος για τη δημοκρατία και τώρα που έχουμε δημοκρατία, το ΚΚΕ, εφόσον είναι ένα εθνικό βασικά κόμμα είναι αναγκαίο στο πολιτικό σύστημα» και από την άλλη, την «αβερωφική κληρονομιά», της οποίας οι εκτελεστές δεν έχουν καμία σχέση με τις πιο συναινετικές στιγμές του μετσοβίτη πολιτικού.

Η αμφισβήτηση της πρώτης, θεμελιακής θέσης, απειλεί τη συνοχή του κομματικού χώρου, όπως απειλήθηκε το 2011 και το 2014, όταν από τη μια προσπαθούσε να εκφράσει το αντιμνημονιακό στραστόπεδο, από την άλλη ψήφιζε μνημόνια. Ό,τι και οι διάδοχοί του λίγο αργότερα, δηλαδή.

  • Η διαγραφή ενός βουλευτή που αναζητάει πολιτικό μέγεθος στην ακροδεξιά, δεν μπορεί να αποκρύψει το γεγονός ότι οι ακροδεξιές απόψεις είναι ανεκτές, σε ένα κόμμα που θέλει να λέγεται φιλελεύθερο.

Πάμε πίσω όμως, ένα χρόνο. Η απόφαση του Εφετείου που έγινε δεκτή με πανηγυρισμούς από τους χιλιάδες ανθρώπους που συγκεντρώθηκαν απ’ έξω και με «ντου» από την αστυνομία του απαράδεκτου υπουργού Χρυσοχοΐδη, ο οποίος φρόντισε να φορτίσει συμβολικά τη στιγμή με αυτό τον τρόπο, δεν είναι ούτε το Euro 2004, ούτε ένα απλό ιστορικό σημείο καταγραφής για να επιτρέπεται να χαριστεί, να ξεχαστεί και τελικά, να ακυρωθεί.

  • Όσο και αν φαίνεται νομικά ακατάληπτο, αυτή η απόφαση είναι στην πραγματικότητα μια «νίκη του λαού». Όχι με τον παραδοσιακά στην Ελλάδα φορτισμένο τρόπο, αλλά με έναν τρόπο που κεφαλαιοποιείται για το μέλλον σε μια εξίσου ιστορική φράση: «Ή με τις μέλισσες ή με τους λύκους». Η επιλογή στάσης που καθορίζει τους ανθρώπους, δεν καθορίζεται πάντα από τις γενικές επικλήσεις σε ομοψυχίες που δεν μπορούν να θεμελιωθούν σε κοινωνίες που παραμένουν άνισες και δεν αντιμετωπίζουν τα αδιέξοδά τους.

https://typos-i.gr/


  • Το θαύμα της φύσης !!!

***
“ΑΥΤΟ είναι το ΜΥΣΤΙΚΟ που κρατάει ΟΡΘΙΟ για 2.500 χρόνια τον ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ… κι ας Μην έχει Θεμέλια”
  • Το μυστικό αποκαλύπτεται μετά από μελέτες που δείχνουν ότι, παρά το γεγονός πως ο ναός του Παρθενώνα στην Ακρόπολη δεν έχει καν θεμέλια, έχει τριπλή αντισεισμική θωράκιση.

Σύμφωνα με την πολιτικό μηχανικό Νίκη Τιμοθέου, μελέτες της αρχιτεκτονικής και δομικής του φόρμας κατέδειξαν πως οι Αρχαίοι είχαν από τότε ανακαλύψει αυτό που σήμερα ονομάζουμε «σεισμική μόνωση».

  • Ο ναός, σύμφωνα με την κυρία Τιμοθέου, κοντράρει επιτυχώς τη θεωρία της σύγχρονης πολιτικής μηχανικής, διότι χωρίς να έχει καν θεμέλια, είναι τριπλά μονωμένος σεισμικά.
    Αυτή η τριπλή μόνωση, όπως μας εξήγησε, εντοπίζεται σε διαφορετικά σημεία του οικοδομήματος.

Το πρώτο σημείο βρίσκεται στις στρώσεις τεράστιων οριζόντιων και εξαιρετικά λείων μαρμάρων, πάνω στα οποία πατάει ο Παρθενώνας.

  • Το δεύτερο παρατηρείται στους μεταλλικούς ελαστικούς συνδέσμους οι οποίοι συνδέουν τις πλάκες κάθε στρώματος, και που στο κέντρο τους εντοπίζονται μικροί σιδηροπάσσαλοι, γύρω από τους οποίους έχει χυθεί μολύβι (το μολύβι έχει την ιδιότητα να προστατεύει τον σίδηρο από τη σκουριά και να εξασθενεί με την ελαστικότητά του το όποιο κύμα, αφού μέρος της κινητικής του αυτής ενέργειας μετατρέπεται σε θερμική).

Και το τρίτο εντοπίζεται στις κολώνες του κτίσματος, οι οποίες δεν τοποθετήθηκαν μονοκόμματες, αφού οι αρχαίοι Έλληνες ήξεραν πως για να αντέξουν στους κραδασμούς της γης, θα έπρεπε να τοποθετηθούν σε φέτες, τέλεια εφαρμοσμένες η μία πάνω στην άλλη.

  • Το αποτέλεσμα αυτής της τριπλής μονωτικής φόρμουλας, όπως σημείωσε η κυρία Τιμοθέου, ήταν τα επιφανειακά σεισμικά κύματα να κινούν το ένα στρώμα των μαρμάρινων πλακών, επάνω στο άλλο, την ίδια ώρα που οι σύνδεσμοι εκτόνωναν την κινητική ενέργεια που ανέπτυσσε ο εγκέλαδος!

Οι κολώνες, τέλος, όπως διαβάζουμε στο hellasnow.com,με τον τρόπο που ήταν τοποθετημένες επέτρεπαν στο όλο οικοδόμημα να ταλαντώνεται, αλλά να μην καταρρέει.


Η σπάνια εικόνα που απεικονίζει τη Παναγία να θηλάζει τον Χριστό, στο Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου, στο Μέτσοβο 

.

Μεταξύ των σπάνιων εικόνων στο μοναστήρι του Αγίου Νικολάου, στις όχθες του Μετσοβίτικου ποταμού, ξεχωρίζει αυτή που απεικονίζει την Παναγία με τον τίτλο «Επίσκεψις». Η εικόνα παρουσιάζει ενδιαφέρον γιατί παριστάνει την Παναγία να κάθεται «οκλαδόν» και με γυμνό στήθος να θηλάζει τον Χριστό. Ο θηλασμός του Χριστού από την Παναγία τη Γαλακτοτροφούσα είναι μεν γνωστό ως θέμα στη δυτική εικονογραφία, όχι όμως στην ορθόδοξη.


Το θυμάστε το αγόρι που η φωτο του στο μπάνιο με την αδερφή του μετά από χημειοθεραπεία, είχε γίνει viral το 2019; Νάτος ο μάγκας… Τον περασμένο Αύγουστο βγήκε νικητής !!!


  • Στους παγετώνες για προετοιμασία οι Μετσοβίτες αθλητές

Σε προετοιμασίες στο εξωτερικό με την εθνική ομάδα Διάθλου, για προπόνηση στο χιόνι, θα συμμετέχουν το επόμενο διάστημα οι αθλητές του ΕΟΣ Μετσόβου.

Συγκεκριμένα οι Απόστολος Αγγέλης, Νικόλαος Τσουρέκας, και Ιωάννα Κώτσαλου θα ταξιδέψουν εντός του μήνα στον παγετώνα του Ντακστάιν στην Αυστρία και τον Νοέμβριο στο Ίντρε της Σουηδίας.

Επίσης ο Κωνσταντίνος Μέτσιος θα συμμετέχει για 8 ημέρες σε προετοιμασία της διεθνής ομοσπονδίας Διάθλου (IBU) στην Ποπλιούκα της Σλοβενίας. Στην προετοιμασία θα λάβουν μέρος 90 αθλητές από 22 χώρες.


  • Ο Μπότζι διανύει μεγάλες αποστάσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς απολαμβάνοντας τη θέα!

Σε ένα κατάμεστο φέρι μπόουτ, που πραγματοποιεί δρομολόγια μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα σε έναν επιβάτη που απολαμβάνει την θέα από το παράθυρό του.

Είναι ο Μπότζι, ένας αδέσποτος σκύλος που αποτελεί πολύ συχνό θέαμα στα επιβατικά πλοία, αλλά και στα λεωφορεία και στους συρμούς του μετρό στη μεγαλύτερη πόλη της Ευρώπης.

Του αρέσει να ταξιδεύει και μάλιστα μεγάλες αποστάσεις και πάντα με τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Ο Μπότζι καλύπτει έως και 30 χιλιόμετρα ημερησίως στις μετακινήσεις του με τα μέσα.

Οι δημοτικές αρχές της Κωνσταντινούπολης, που καταγράφουν τις μετακινήσεις του Μπότζι με την βοήθεια ενός μικροτσίπ, λένε ότι καθημερινά ο Μπότζι κατεβαίνει σε τουλάχιστον 29 σταθμούς μετρό, ενώ έχει ακόμη θεαθεί και εν πλω, όταν είχε πάει ένα σαββατοκύριακο στα Πριγκηπονήσια.

Με το χρυσοκαφετί τρίχωμά του, τα σκούρα μάτια του και τα κρεμαστά αυτιά του ο Μπότζι άρχισε να προσελκύει την προσοχή του κόσμου πριν από δύο μήνες.

“Προσέξαμε έναν σκύλο που χρησιμοποιούσε το μετρό και το τρένο και γνώριζε που να πάει. Ξέρει σε ποιόν σταθμό να κατέβει. Είναι σαν να έχει έναν στόχο”, λέει η Αϊλίν Έρολ από το Μετρό της Κωνσταντινούπολης.

Στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το μικροτσίπ του δείχνουν ότι ο Μπότζι προτιμάει τις ιστορικές γραμμές του τραμ, αλλά του αρέσει και ο υπόγειος σιδηρόδρομος της πόλης.

Σύμφωνα με την Έρολ, μάλιστα, ο Μπότζι σέβεται τους κανονισμούς χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και περιμένει να αποβιβαστούν πρώτα οι επιβάτες πριν ανέβει εκείνος στο τρένο.

Ο Μπότζι–διασταύρωση της τουρκικής ράτσας Κάνγκαλ με γερμανικό ποιμενικό–προτιμά να στέκεται στη μέση του συρμού του μετρό. Το όνομά του το πήρε από την σιδηροδρομική ορολογία, στην οποία η λέξη μπότζι χρησιμοποιείται για το σημείο του τρένου όπου ο Μπότζι προτιμάει να κάθεται.

Σύμφωνα με την Έρολ, ο σκύλος έβαλε χρώμα στις ζωές 1,3 εκατομμυρίου πολιτών που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς της μητρόπολης.

Οι κάτοικοι της πόλης έχουν ανεβάσει φωτογραφίες του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ οι δικοί του λογαριασμοί έχουν περισσότερους από 50.000 ακολούθους.