Καλλιόπη Βαρδάκα: Το μεσημβρινό σημειωματάριο του μικρομέτοχου – Πέμπτη 01 Ιουλίου 2021

Πότε θα απογειωθούν τα Rafale

  • Eκείνο που ξέρω είναι ότι οι Γάλλοι διοργανώνουν εντυπωσιακή τελετή στις παραδόσεις αεροσκαφών.

ΒΗΜΑτοδότης

Μπήκε ο Ιούλιος και σύμφωνα με η σύμβαση θα πρέπει να γίνει η παράδοση του πρώτου Rafale στην Πολεμική Αεροπορία. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι η τελετή παραλαβής του πρώτου ελληνικού διθέσιου Rafale θα γίνει στις 21 Ιουλίου στη Γαλλία.
  • Από τις 21 Ιουλίου δηλαδή ο στόλος της Πολεμικής Αεροπορίας θα διαθέτει και μαχητικά Rafale με όλο τον ισχυρό οπλισμό τους, όπως οι πύραυλοι Meteor. Αλλά μην περιμένετε ότι θα δούμε αμέσως, με την παραλαβή του δηλαδή, το Rafale να επιχειρεί στο Αιγαίο. Θα πρέπει να περιμένουμε μερικές εβδομάδες.  Το Rafale θα παραμείνει για ένα χρονικό διάστημα στη Γαλλία προκειμένου να εκπαιδευτούν πάνω σε αυτό και άλλοι Έλληνες πιλότοι.
Άλλωστε ένα αεροσκάφος μόνο του όσο προηγμένο κι αν είναι δεν κάνει και μεγάλη διαφορά. Αλλά, από την 21η Ιουλίου θα αρχίσει να μετρά  αντίστροφα ο χρόνος για την απόκτηση και των 18 Rafale. Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης θα παραδίδεται ένα κάθε μήνα στην Πολεμική Αεροπορία. Και τότε τα Rafale θα έρθουν με Έλληνες πιλότους να προσγειωθούν στην Τανάγρα, στην 114 Πτέρυγα Μάχης, η οποία τελευταίως έχει αναβαθμιστεί και με την ενεργοποίηση των Mirage 2000-5.
***
Δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί ποιοι θα παραστούν στην τελετή παράδοσης των Rafale στις 21 Ιουλίου. Αλλά εκείνο που ξέρω είναι ότι οι Γάλλοι διοργανώνουν εντυπωσιακή τελετή στις παραδόσεις αεροσκαφών. Όταν το 1988 έγινε η τελετή για την παράδοση του πρώτου Mirage 2000 στην Πολεμική Αεροπορία, παρουσία όλης της τότε ηγεσίας του υπουργείου Άμυνας και της Πολεμικής Αεροπορίας (παρουσία και του  γερόλυκου Σαρλ Ντασό), οι Γάλλοι άνοιξαν σαμπάνιες και διοργάνωσαν εορταστική εκδήλωση με μια τεράστια τούρτα σε σχήμα μαχητικού αεροσκάφους Mirage!
***

  • Μπορεί να ξεχάσεις τι έγινε 1η Ιουλίου του 2015, αλλά ποτέ δεν θα ξεχάσεις πως σε κάνανε να νοιώσεις…
Εικόνα

Τι είδους τουρισμό θέλουμε;

Τώρα, όμως, πρέπει να προσέξουμε και να δώσουμε πρακτικές και μελετημένες απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα. Τι είδους τουρισμό θέλουμε, πού πρέπει να δώσουμε έμφαση; Μας ενδιαφέρουν μόνο τα ρεκόρ από αφίξεις ή το τι αφήνει πίσω του ο μέσος τουρίστας; Επαρκούν οι βασικές υποδομές που αφορούν το νερό, την αποχέτευση, τη συλλογή των σκουπιδιών, το οδικό δίκτυο, τα λιμάνια για να εξυπηρετήσουν τους πιο δημοφιλείς προορισμούς; Πόση οικοδόμηση αντέχει κάθε νησί; Μπορεί να μπει όριο σε αυτό χωρίς να δημευθούν οι περιουσίες πολιτών; Εχουμε επαγγελματικές σχολές που προσφέρουν στην αγορά τα στελέχη που χρειάζονται; Θέλουμε η Αθήνα να συνδεθεί με το brand των καζίνο, ποια τα υπέρ και ποια τα κατά;

  • Ποιες προβλέψεις πρέπει να γίνουν για να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στον Ελληνα πολίτη που δεν αντέχει να πληρώσει εισιτήριο για να κάνει μπάνιο; Εχουμε υπολογίσει τα οφέλη και τα μειονεκτήματα της κρουαζιέρας σε κορυφαίους προορισμούς; Πώς θα παγιώσουμε το μεγάλο ενδιαφέρον για εναλλακτικούς προορισμούς; Πρέπει να μπει ένα όριο στην (τεχνητή λόγω ΕΣΠΑ) αύξηση των ενοικιαζόμενων σκαφών προτού φτάσουμε στο σημείο του κορεσμού; Χρειάζεται «κόφτης» στους εξαιρετικά δημοφιλείς αρχαιολογικούς και τουριστικούς προορισμούς, ενδεχομένως με την καθιέρωση ορίου επισκεπτών ή ακριβού εισιτηρίου;

Κανένα από αυτά τα ερωτήματα δεν έχει εύκολη απάντηση. Ο τουρισμός σίγουρα αλλάζει μετά την πανδημία. Η παγκόσμια αγορά αναζητεί την ποιότητα, τη βιωσιμότητα, τους πιο χαλαρούς ρυθμούς και τα μικρότερα πλήθη. Εμείς έχουμε δρόμο για να προσαρμοστούμε σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, αν και ο ιδιωτικός τομέας έχει κάνει τεράστια βήματα στη σωστή κατεύθυνση. Η ίδια συζήτηση γίνεται, βεβαίως, σε διεθνές επίπεδο και μπορούμε να αντλήσουμε συμπεράσματα και να αναζητήσουμε δοκιμασμένες λύσεις. Προορισμοί όπως η Βενετία, η Βαρκελώνη και άλλοι πολλοί δοκιμάζονται και ταυτόχρονα ανοίγουν δρόμους.

  • Υπάρχουν, δυστυχώς, στην ελληνική επικράτεια παραδείγματα, όπως η Μύκονος, που από τη μία φέρνουν πολύτιμα έσοδα, αλλά από την άλλη δείχνουν τους κινδύνους μιας άναρχης ανάπτυξης, που στο τέλος μπορεί να υπονομεύσει το μέλλον του τουριστικού προϊόντος. Γι’ αυτό πρέπει να ανοίξουμε τη συζήτηση τώρα και να βρούμε άμεσα απαντήσεις στα –δύσκολα, ομολογώ– ερωτήματα.

  • Πηγαίνεις σε ιδιωτικό νοσοκομείο και δεν σε αφήνουν να μπεις. `Λες ότι είσαι εμβολιασμένος και δείχνεις και το πιστοποιητικό! Αμ δε ! Θέλουν μοριακό, το οποίο χρεώνουν βεβαίως 60 ΕΥΡΩ!!!!!!!!!! @Vkikilias  Ο Πολάκης χειρουργεί ανεμβολίαστος, αλλά ο εμβολιασμένος θέλει τέστ!!!!!!

Αυτά είναι τα αποτελέσματα του κουρελόχαρτου που υπέγραψαν οι ηλίθιοι στις Πρέσπες. Δύο φορές ηλίθιοι οι φιλελεφτ που το στήριξαν και τρεις φορές ηλίθιοι όσοι ακόμη το στηρίζουν..

Εικόνα


  • ΜΗΝΥΜΑ- Greece, we have a fucking BIG problem. The parliament is full of “nightmares”, Ελληνιστί, εφιάλτες. Ο αγραβάτωτος, αγράμματος, τυχάρπαστος, μπαχαλοχαβαλές που κατάφερε να μεταλλάξει τη διεθνή άποψη περί της Ελληνικότητας της Μακεδονίας.

  • Παρά την αβεβαιότητα του να ταξιδεύει κανείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το Σαββατοκύριακο που προηγήθηκε σημειώθηκαν στο Νότιο Αιγαίο οι περισσότερες ημερήσιες αφίξεις -μέχρι σήμερα- με απευθείας διεθνείς πτήσεις, αφού το Σάββατο 27 Ιουνίου ήταν η πιο «δυνατή» ημέρα για το αεροδρόμιο της Ρόδου, που υποδέχθηκε 8.565 τουρίστες, ενώ την Κυριακή 28 Ιουνίου σημειώθηκαν τα υψηλότερα -ημερησίως- νούμερα αφίξεων και στην Κω με 6.032 αφίξεις, στη Σαντορίνη με 2.917 και στη Μύκονο με 2.930 αφίξεις.

Ο ΙΟΥΝΙΟΣ έκλεισε με περισσότερες από 250.000 απευθείας διεθνείς αφίξεις στα πέντε διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου (Ρόδου, Κω, Καρπάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης) μέσω τουλάχιστον 2.000 πτήσεων, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των αφιχθέντων στις 307.160.

  • Με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν διαθέσιμα από τις 13 Μαΐου, οπότε το Νότιο Αιγαίο άνοιξε πρώτο τις πύλες του, μέχρι και τις 27 Ιουνίου, οι πάνω από 307.000 διεθνείς αφίξεις σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα κατανέμονται ως εξής: 137.400 επισκέπτες στη Ρόδο, 69.000 στην Κω, 53.260 στη Σαντορίνη, 44.000 στη Μύκονο και 3.500 στην Κάρπαθο.

Στα παραπάνω στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι επιβάτες που μετακινούνται μέσω του διεθνούς αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με πτήσεις εσωτερικού αλλά και οι επιβάτες που μετακινούνται μέσω του ακτοπλοϊκού δικτύου.

****

ΜΗΝΥΜΑ: Μα τόσο απλά, γαμώ το κερατό μου!!

  • Εικόνα

****

  • Πρετεντέρης @ta_nea Μετά τον Παπαγγελόπουλο, η υπόθεση Παππά ολοκληρώνει το παζλ ενός μεγάλου κόλπου που φιλοδοξούσε να θέσει τη χώρα υπό τον έλεγχο μιας ομάδας ανθρώπων. Απέτυχε αλλά κάποιοι στο μέλλον μπορεί να επιχειρήσουν ξανά #εμπιστευτικάΕικόνα

Το ακαταδίωκτο των στελεχών του νέου επικουρικού ταμείου είναι το 4ο που ψηφίζει η κυβέρνηση. Προηγήθηκαν του ΤΑΙΠΕΔ, του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων (λόγω των ψεκασμένων, έλεγαν). Τώρα ποιοι «ψεκασμένοι» απειλούν για τις συντάξεις;

  • Φ.ΚΟΚ: Φίλος μου, στον κλάδο του τουριστικού μάρκετιγκ, μόλις γύρισε από τη Βιέννη. Παντού, για να φάει, για να πιει καφέ, ακόμα και σε εξωτερικό χώρο, τα μαγαζιά απαιτούσαν την επίδειξη του Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Covid. Και έτσι πρέπει να γίνει κι εδώ.
Εικόνα
Εικόνα