Καλλιόπη Βαρδάκα: Το καθημερινό σημειωματάριο του μικρομέτοχου (Τετάρτη 5.1.2022)

  • ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Καλλιόπη Βαρδάκα

Δημιουργός του AstraZeneca: Δεν μπορούμε να εμβολιάζουμε τον πλανήτη κάθε τέσσερις μήνες

Την ανάγκη αναζήτησης μιας οριστικής λύσης στην πανδημία του κορονοϊού υπογραμμίζει ο διευθυντής της Ομάδας Εμβολίων της Οξφόρδης και επικεφαλής μιας επιτροπής εμβολιασμών στο Ηνωμένο Βασίλειο, Αντριου Πόλαρντ, τονίζοντας πως «δεν μπορούμε να εμβολιάζουμε τον πλανήτη κάθε τέσσερις έως έξι μήνες» και σχολιάζοντας τους λόγους ανέφερε πως κάτι τέτοιο «δεν είναι βιώσιμο ή οικονομικά προσιτό».

  • Πιο αναλυτικά ο κορυφαίος εμπειρογνώμονας που βοήθησε στη δημιουργία του εμβολίου Oxford-AstraZeneca για τον κορονοϊό σε συνέντευξή του δήλωσε ότι η χορήγηση αναμνηστικών εμβολίων σε όλους και πολλές φορές μέσα στο έτος δεν είναι εφικτή, ενώ τόνισε την «ανάγκη να στοχεύσουμε τους ευάλωτους» στο μέλλον, αντί να χορηγούνται δόσεις σε όλους ηλικίας 12 ετών και άνω.

Απαιτούνται περισσότερα δεδομένα για να εξακριβωθεί «αν, πότε και πόσο συχνά όσοι είναι ευάλωτοι θα χρειαστούν πρόσθετες δόσεις», είπε. Επιπλέον, είπε ότι πίστευε ότι χρειάζονταν περαιτέρω στοιχεία προτού προσφέρει ένα τέταρτο εμβόλιο κορονοϊού σε άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αυτή τη στιγμή κάνει τρίτους εμβολιασμούς σε υγιή άτομα 18 ετών και άνω και σε άτομα σε κίνδυνο 16 ετών και άνω.

  • Επιπλέον σε συνέντευξή του στο Sky News είπε «Και να θυμάστε ότι, σήμερα, λιγότερο από το 10% των ανθρώπων σε χώρες χαμηλού εισοδήματος έχουν πάρει ακόμη και την πρώτη τους δόση, επομένως η όλη ιδέα για τακτικές τέταρτες δόσεις παγκοσμίως δεν είναι λογική».

Βέβαια ο Βρετανός επιστήμονας επεσήμανε: «Τα χειρότερα είναι πίσω μας» και ο κόσμος «απλώς πρέπει να περάσει τον χειμώνα» και συμπλήρωσε πως «Κάποια στιγμή η κοινωνία πρέπει να ανοιχτεί». «Όταν ανοίξουμε, θα υπάρξει μια περίοδος με έξαρση στις λοιμώξεις, γι’ αυτό και ο χειμώνας δεν είναι ίσως η καλύτερη εποχή».


  • Κ.Μ: «Γυναίκα μου είναι, της κάνω ότι θέλω, δεν είναι δουλειά σας, με έχουν πιάσει επτά φορές και δεν έγινε τίποτα, εδώ δεν υπάρχουν νόμοι», είπε στους αστυνομικούς ο Αιγύπτιος που κακοποιούσε σε live streaming τη γυναίκα που απήγαγε στον Άγιο Παντελεήμονα…… Σιγή από τις φεμινίστριες.
  • ΑΡΗΣ ΜΑΖ: Νικήτρια της ημέρας η Αναστασοπούλου στο ΣΚΑΙ με την ευρηματική ερώτηση στον Γεωργιάδη: ” κ. υπουργέ, τι μπορείτε να κάνετε για να σταματήσουν οι ουρές για rapid έξω από τα φαρμακεία;” Η ανιψιά περίμενε χθες πρωι 2 ώρες έξω από φαρμακείο στο Λουξεμβούργο.
  • Κ.Γ: ΓΙΑ πολλοστή φορά θα πω ότι το λεγόμενο “μεταναστευτικό” απειλεί την ίδια την ύπαρξη της χώρας και του έθνους. Είναι η μεγαλύτερη απειλή που έχουμε αντιμετωπίσει. Η κατάσταση είναι ακόμα οριακά αναστρέψιμη. Δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες, δεν υπάρχει καιρός για χάσιμο.
  • Ο γιος του Παπαδημούλη προχώρησε σε έξωση εν μέσω πανδημίας. Πώς θα το έλεγε ο Παπαδημούλης; Είναι νόμιμο. Είναι και ηθικό;
  • Τουλάχιστον οταν έκανε έξωση στον ανάπηρο φορούσε παλαιστινιακή μαντήλα ή κάναμε μισές δουλειές;
  • Επίθεση του Ρουβίκωνα στο πολιτικό γραφείο του Παπαδημούλη μετά την έξωση σε άνεργη με προβλήματα υγείας………. ΓΙΑΤΙ ΓΕΛΑΤΕ ΡΕ ΦΑΣΙΣΤΕΣ; #Παπαδημουλης
  • Αριστεροι υπερ της αναδιανομης του πλούτου είμαστε σύντροφοι, αλλα οχι επειδη εχουμε 30 ακίνητα να πατάει στην καλοσυνη μας μια ανεργη ανάπηρη και να μας χρωστάει 1600 ευρώ.
  • Το “Μην πέσεις σε εργοδότη κομμουνιστή” το είχα ακούσει. Ισχύει και για σπιτονοικοκύρη απ’ ότι φαίνεται.
  • Εν τω μεταξύ θυμάστε όλοι πως τις προάλλες με ένα ψευτοκρούσμα γκρεμοτσακίστηκαν να κλείσουν την βΟλή κι έφυγαν όλοι για τριημεράκι, έτσι ;
  • «Οι φετινές μειώσεις φόρων που στηρίζουν τα εισοδήματα». Είναι καλά να γνωρίζουμε πως οι αυξήσεις των τιμών είναι κρυφοί φόροι – ενώ οι υψηλότερες τιμές αυξάνουν τα κρατικά έσοδα, εις βαρος των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών. Ο ΦΠΑ πχ στα 10 € είναι 2,40 – αλλά στα 20 € 4,80
  • «Θεοδωρικάκος για Πακιστανούς: Δεν υπάρχει απαγόρευση συνάθροισης – Αν φορούσαν μάσκα δεν θα είχαμε πρόβλημα». Καλά θα είναι να ρωτήσει τους Πολίτες εάν είχαν πρόβλημα με τις εικόνες που είδαν – όταν οι αστυνομικοί προστάτευαν την κακόγουστη φιέστα του δημάρχου από τους Έλληνες!
  • Έξωση σε άνεργη με προβλήματα υγείας έκανε ο #Παπαδημούλης.Η γυναίκα ζούσε κάτω υπό άθλιες συνθήκες… Σκεφτείτε κάτι παρόμοιο να είχε γίνει με τον Άδωνι, τριήμερο πένθος θα είχαν κηρύξει στον ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα μούγκα στη στρούγκα οι σύντροφοι..
  • Με ένα κρούσμα έκλεισε η βουλή και για να μπει κάποιος εκεί μέσα πρέπει να κάνει rapid… Αλλά στα σχολεία ευτυχώς που ανοίγουν τα παράθυρα για να μην κολλήσουν τα παιδιά….. Μια σοβαρή στρατηγική για τις 10 Ιανουαρίου υπάρχει????
  • Τέλος στα επισκεπτήρια στον Ευαγγελισμό λόγω κορονοϊού… Σωστό όμως υπάρχει και μία άλλη παράμετρος Οι ασθενείς που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, κάποιος να τους ταϊσει, να τους ποτίσει, να τους καθαρίσει…Με αποδεκατισμένο προσωπικό ποιος θα τους κοιτάξει;
  • Η Παγώνη εκτελεί εντολές του Μονάρχη. Καθημερινά μας εκτελούν ψυχολογικά και οικονομικά. Είμαστε η 2η χώρα με τα πιο εκδικητικά μέτρα στον πολίτη μετά την Αϊτή που έχει δικτατορια, το λέει η Κομισιόν, στην Φλόριντα κυκλοφορούν ελεύθερα χωρίς περιορισμό και πρόστιμα.
  • Ο μητροπολίτης Αιτωλίας που έλεγε στους πιστούς του να μην εμβολιαστούν, όταν νόσησε ο ίδιος, του βρήκαν ΜΕΘ “κατά προτεραιότητα” και σήμερα τελικά “εκοιμήθη”… Σε εσάς δε θα βρουν ΜΕΘ, ούτε θα πουν “εκοιμήθη”. Τι δεν καταλαβαίνετε?
  • Διαγράφεται το 56,6% των χρεών της Μαλαματίνα προς το Ελληνικό Δημόσιο και οι οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία σε ποσοστό 51,02% ενώ το υπόλοιπο των χρεών θα αποπληρωθεί σε 240 ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Είδες τι συμβαίνει αν είσαι γαμπρός του Σκρέκα…;
  • Σύμφωνα με τον Ραφαηλίδη, το πρόβλημα στον καπιταλισμό δεν είναι η άρχουσα τάξη, είναι η μικρομεσαία τάξη. Είναι αυτη που ελπίζει και θέλει να γίνει η άρχουσα τάξη… Με γνώμονα αυτό ψηφίζει δεξιά, είναι υπέρ της ελεύθερης αγοράς και έχει αυτό τον τρόπο ζωής για πρότυπο.

Κyriakos Pierrakakis

Η ανταπόκριση των πολιτών στη δυνατότητα έκδοσης και αποθήκευσης του πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας στο #covidfreeGRwallet αντανακλά το μέγεθος της διευκόλυνσης που παρέχουν οι ψηφιακές τεχνολογίες. Κατεβάστε την εφαρμογή στο covidfree.gov.gr.

Image


Το Έβερεστ είναι το υψηλότερο σημείο από τη στάθμη της θάλασσας, αλλά όχι το ψηλότερο βουνό στον κόσμο

  • Η λογική πίσω από την παράδοξη αυτή πραγματικότητα

Είναι γνωστό τοις πάσι ότι το Έβερεστ είναι η ψηλότερη κορυφή της οροσειράς των Ιμαλαΐων, μεταξύ Νεπάλ και Θιβέτ, καθώς και το ψηλότερο σημείο της Γης πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, σε υψόμετρο 8.848,86 μέτρων.

Το ύψος του Έβερεστ κάθε χρόνο μεταβάλλεται κατά μερικά εκατοστά, καθώς η Ινδική τεκτονική πλάκα συγκρούεται με την Ευρασιατική συνεχίζοντας τη διαδικασία της ορογένεσης που δημιούργησε τα Ιμαλάια, ενώ στο συγκεκριμένο ύψος ο αέρας είναι τόσο αραιός με σημαντικότατη έλλειψη οξυγόνου, η οποία συνδυαστικά με τους δυνατούς ανέμους και τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη οποιασδήποτε χλωρίδας ή πανίδας στις ανώτερες

Το ύψος του Έβερεστ, λοιπόν, είναι αρκετά μεγάλο, ωστόσο όχι τόσο στο βαθμό που να του δίνει και την πρωτιά ως το ψηλότερο σημείο της Γης. Αναρωτιέστε ποιο είναι αυτό και γιατί ισχύει αυτό το περίεργο δεδομένο;

  • Ψηλότερο ακόμα και από το Έβερεστ, λοιπόν είναι το Mauna Kea, ένα ηφαίστειο στο Μεγάλο νησί της Χαβάης, το οποίο κορυφώνεται στα 4.205 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Αλλά επειδή υψώνεται από τον πυθμένα του ωκεανού, το ύψος από τη βάση προς την κορυφή είναι στην πραγματικότητα πάνω από 10.000 μέτρα, καθιστώντας το έτσι, με τη μέτρηση αυτή τουλάχιστον, το ψηλότερο βουνό στον κόσμο.

Επίσης, το Έβερεστ δεν είναι ούτε το κοντινότερο σημείο της Γης στο διάστημα, καθώς αυτήν τη θέση κατέχει το ανενεργό ηφαίστειο Τσιμποράσο στη χώρα του Ισημερινού, στις Άνδεις, με ύψος 6.266 μέτρων.

  • Παρόλο που αν μετρηθεί από το επίπεδο της θάλασσας είναι μικρότερο από το Έβερεστ, το Τσιμποράσο είναι στην ουσία κατά 2.168 μέτρα ψηλότερο από το Έβερεστ. Αυτό συμβαίνει γιατί η Γη δεν είναι μια τέλεια σφαίρα, αλλά διογκώνεται στη μέση, και έτσι, πρόκειται για το σημείο με τη μεγαλύτερη απόσταση από το κέντρο της Γης.

newsbeast


Mήπως ζούμε μέσα στο Matrix και δεν το ξέρουμε;

Μήπως θα ήταν η πρώτη φορά που η Τέχνη αντιγράφει τη Ζωή και η Ζωή την Τέχνη;

Ανήκω στη γενιά των ανθρώπων που είδαν τις τρεις πρώτες ταινίες του Matrix την εποχή που βγήκαν – εκεί λίγο πριν και λίγο μετά την αλλαγή της χιλιετίας. Μια εποχή πολύ διαφορετική σε σχέση με σήμερα – τεχνολογικά, κοινωνικά, οικονομικά, παντού. Μια εποχή χωρίς social media και χωρίς όλα αυτά τα τεχνολογικά «καλούδια» με τα οποία ζει η ανθρωπότητα. Ή νομίζει ότι ζει…

Ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του το Matrix όταν βγήκε. Και είναι από τις ταινίες εκείνες, που τις βλέπεις σήμερα, 20+ χρόνια μετά και δεν τους φαίνεται η ηλικία τους: τεχνικά, είναι ταινίες που θα μπορούσαν να έχουν φτιαχτεί πέρυσι ή φέτος.

  • Σεναριακά, εννοιολογικά, συμβολικά, είναι ταινίες που «σου μιλάνε» μέχρι και σήμερα με μια σύγχρονη γλώσσα, επίκαιρη, όχι «παλιακή»: δεν περιγράφουν απλά ένα μέλλον δυστοπικό, όπου οι μηχανές έχουν κυριαρχήσει, σκλαβώνοντας την ανθρωπότητα και καταδικάζοντάς την να ζει σε μια ψευδαίσθηση πραγματικότητας.

Είναι η περιγραφή μιας παγκόσμιας κοινωνίας που παγιδεύτηκε στην ευφυία της, που προόδευσε τόσο πολύ ώστε στο τέλος να χάσει την ψυχή της, που κατέστρεψε τον πλανήτη στον οποίον ζούσε, αντί να κάνει τα πάντα για να τον κρατήσει ασφαλή.

  • H «μαγεία» του Matrix: Resurrections

Το καινούργιο Matrix, στα δικά μου μάτια, είναι ένα πραγματικό αριστούργημα. Όχι μόνο διότι «θυμάμαι τα νιάτα μου» αλλά διότι σεβάστηκε την ιστορία και το σενάριο των τριών πρώτων ταινιών και συνεχίζει να αφηγείται τα όσα θέλει να πει έχοντας έναν πολύ συγκεκριμένο ειρμό.

  • Δεν ξέρω τι εισέπραξε κάποιος που είδε την τέταρτη ταινία χωρίς να έχει δει τις προηγούμενες τρεις – φαντάζομαι ότι είχε «κενά» και απορίες, ότι κάποια πράγματα δεν τα κατάλαβε, ίσως να του φάνηκε ακαταλαβίστικη η ταινία ή φλύαρη ή τραβηγμένη, Θα συμβούλευα τους μικρότερους σε ηλικία που δεν έχουν δει τις τρεις πρώτες ταινίες να κάνουν έναν κόπο και να τις δουν. Όχι μόνο για να κατανοήσουν απόλυτα την τέταρτη, αλλά κυρίως διότι θα περάσουν καλά βλέποντάς τις.

Και ίσως «πάθουν» ό,τι «πάθαμε» και οι περισσότεροι που είχαμε δει εκείνες τις ταινίες πριν από 20-τόσα χρόνια: να μπουν, έστω και στιγμιαία, έστω και φευγαλέα, στο τριπάκι του «βρε, λες;»

  • Διότι στην προκαλεί αυτή την εσωτερική συζήτηση το Matrix και σε κάνει να το συζητήσεις μετά και με την παρέα σου: κι αν όντως ζούμε μέσα σε κάποιο Matrix;

Κι αν αυτό που νομίζουμε ότι ζούμε, δεν είναι κανονική ζωή αλλά μια ψευδαίσθηση; Μια ψηφιακή απεικόνιση; Ένας κόσμος κατασκευασμένος; Μια αποβλάκωση ή αποχαύνωση, μέσα στην οποία καταναλώνουμε, πληρώνουμε φόρους, υπακούμε σε κανόνες και επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια πράγματα, ξανά και ξανά;

  • Διότι οι συμβολισμοί του Matrix είναι πολλοί και διάφοροι. Δεν χρειάζεται να σταθείς και να κολλήσεις στο ότι οι μηχανές έχουν μετατρέψει τα ανθρώπινα σώματα σε μπαταρίες που παράγουν ενέργεια, διότι έχει καταστραφεί ο πλανήτης μας και έχει σβήσει ο ήλιος μας – αυτή είναι η «κινηματογραφική εξήγηση» της δυστοπίας, όπως την περιγράφουν οι δημιουργοί της ταινίας.

Μπορείς όμως να καθίσεις και να σκεφτείς σοβαρά πόσο δικαίωμα έχουμε πραγματικά στην ελεύθερη σκέψη και στην πρωτοβουλία, πόσο αποφασίζουμε από μόνοι ή καθοδηγούμαστε από τάσεις, μόδες, hashtags και «οδηγίες», πόσο η τεχνολογία μας λύνει τα χέρια ή μας δένει τα μυαλά;

  • Είναι τόσο μπροστά η σύλληψη της ιδέας του Matrix, από το πολύ μακρινό 1999, που σχεδόν έχει προβλέψει, έχει δει μέσα από τα μάτια της «Προφήτη» της ταινίας την σημερινή Τεχνητή Νοημοσύνη, τα Ολογράμματα, ακόμα και το Metaverse που ανακοίνωσε πριν μερικές εβδομάδες ο Ζούκενμπεργκ αν το καλοσκεφτείτε: αυτό, που δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουμε εμείς κάπου, αλλά θα στέλνουμε τον ψηφιακό εαυτό μας, σε ένα συνέδριο, ένα επαγγελματικό ταξίδι, μια εκδήλωση, μια δημόσια υπηρεσία.

Εκεί, όπου το ψηφιακό μας αποτύπωμα, ο «άλλος μας εαυτός», θα υποκαθιστά ή θα αντικαθιστά τον πραγματικό μας εαυτό. Μέχρι που ίσως, κάποια στιγμή, να πάρει εντελώς τη θέση του κανονικού ανθρώπου, να αποκτήσει τη δική του υπόσταση, που δεν θα «χρειάζεται» τον άνθρωπο: θα τον αφήσει στο σπίτι του, κοιμισμένο, βυθισμένο μέσα στα όνειρα και τις ψευδαισθήσεις, να φαντάζεται ότι ζει μια «κανονική ζωή» την οποία έχει χάσει προ πολλού…


  • Παραγουάη: Ελάφι τραυμάτισε θανάσιμα στρατιωτικό της προεδρικής φρουράς

Ένας στρατιωτικός σκοτώθηκε αφού δέχτηκε επίθεση από ένα ελάφι που τον τρύπησε με τα κέρατά του, την ώρα που εκτελούσε υπηρεσία φρούρησης στο προεδρικό μέγαρο της Παραγουάης, στην Ασουνσιόν.

  • Ο λοχίας του πεζικού Βίκτορ Ισάσι Φλέτσα, 42 ετών, άφησε την τελευταία του πνοή τη νύχτα της Δευτέρας λόγω των διατρητικών τραυμάτων που του προκάλεσε το ζώο, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσαν οι ένοπλες δυνάμεις.

Το ελάφι, του υποείδους τσιτάλι που ζει στην Ινδία, είχε γίνει δώρο στην προεδρική κατοικία, ανέφερε ο διευθυντής Πανίδας και Χλωρίδας στο υπουργείο Περιβάλλοντος, ο Φρέντερικ Μπάουερ.

  • Ο εκπρόσωπος του πεζικού Βίκτορ Ουρνταπιλέτα είπε στο Reuters ότι οι κάμερες του κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης έπιασαν τη στιγμή που ο λοχίας πλησίασε το ελάφι και εκείνο του επιτέθηκε. Ο Φλέτσα μεταφέρθηκε σε στρατιωτικό νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Ο Ουρνταπιλέτα είπε ότι δεν υπάρχει κανένα προηγούμενο παρόμοιας επίθεσης από ζώα που ζουν στους κήπους του προεδρικού μεγάρου. Στο παρελθόν στο προεδρικό μέγαρο υπήρχαν, μεταξύ άλλων, στρουθοκάμηλοι και πόνι. Τα ζώα βρίσκονται σε περιφραγμένο χώρο και δεν έρχονται σε επαφή με τους επισκέπτες της προεδρίας.  Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ, Reuters


Πόσα χρόνια τελούσε το ισόγειο του κτηρίου του Βιολογικού στη Θεσσαλονίκη υπό κατάληψη;

-«Περισσότερα από 30!»

-«Τουλάχιστον 32… Στάσου! 34! Τότε πρωτοάνοιξε το κτήριο του Βιολογικού. Μαζί μπήκαν και οι καταληψίες», απάντησε με βεβαιότητα ένας συνταξιούχος πλέον καθηγητής του Αριστοτελείου.

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2022 μία κατάληψη που ξεκίνησε το 1988 (!!!) έκλεισε προκειμένου να αποδοθεί ως βιβλιοθήκη στους φοιτητές και στους καθηγητές του Πανεπιστημίου, δηλαδή σε αυτούς που ανήκει.

Αξίζουν συγχαρητήρια στις πρυτανικές αρχές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και στον πρύτανη Παπαϊωάννου για την ορθή απόφαση που έλαβαν και εφάρμοσαν παρά τις απειλές που εκτοξεύονται εναντίον τους.

Δεν είναι κάτι εύκολο. Μιλάμε για καταστάσεις δεκαετιών.

Οι αντιδράσεις από ασήμαντες μειοψηφικές ομάδες που διέρχονται βίαια μέσα είναι αναμενόμενες. Μέχρι γκαζάκια έβαλαν στο σπίτι του εργολάβου που έχει αναλάβει να μετασκευάσει τον χώρο σε βιβλιοθήκη. Οι συγκεκριμένες ομάδες αποτελούν παραμορφωτικές εκδηλώσεις ενός απώτατου μεταπολιτευτικού παρελθόντος χωρίς κοινωνικό αντίκρισμα. Οι φοιτητές στη συντριπτική πλειοψηφία τους ενοχλούνται από την δράση τους.

Από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι σήμερα έχουν κλείσει εμβληματικές καταλήψεις «Βανκούβερ» στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, του κτηρίου Γκίνη στο κάτω Πολυτεχνείο, και πλέον του Βιολογικού στη Θεσσαλονίκη, αλλά και πολλές άλλες καταλήψεις μικρότερων χώρων.

Αυτονόητη είναι η στήριξη της πολιτείας με κάθε μέσο στη συστηματική προσπάθεια που καταβάλλουν οι πρυτανικές αρχές να απομακρυνθεί το καρκίνωμα των καταλήψεων από τα ελληνικά ΑΕΙ.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ