Κ. Μητσοτάκης για Ε65: «Αναπτυξιακό εφαλτήριο» οι υποδομές – Πανηγυρική έγκριση του «Ελλάδα 2.0» από Ecofin

«Το είπαμε, το κάναμε» ήταν το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος από το βήμα της Βουλής χαιρέτισε τη σημερινή κύρωση της σύμβασης για την παραχώρηση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65.

«Η ψήφιση της σύμβασης του Ε65 από τη Βουλή σηματοδοτεί το τέλος μιας εκκρεμότητας 14 ετών» τόνισε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.  «Ο Ε-65 θα δημιουργήσει για τη θεσσαλία 1000 θέσεις κατά την κατασκευή και 150 θέσεις κατά την λειτουργία του» πρόσθεσε.

Όπως εξήγησε, πρόκειται για ένα έργο ορόσημο για την Ελλάδα το οποίο εντάσσεται στο στρατηγικό σχέδιο «Ελλάδα 2.0». Το project αφορά τη σύνδεση της πόλης των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό, συμβάλλοντας στη δημιουργία πολλών και ποιοτικών θέσεων εργασίας.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί κατά 100% από το Ταμείο Ανάκαμψης και μετά την ολοκλήρωσή του, θα παραχωρηθεί στην «Κεντρική Οδό», η οποία διαχειρίζεται τον υπόλοιπο Ε65.

«Θα είναι μια τεχνική πρόκληση, αλλά είμαι σίγουρος ότι ο ανάδοχος (ΓΕΚ Τέρνα) θα ανταποκριθεί στα ορόσημα» συνέχισε ο πρωθυπουργός, σχολιάζοντας την έναρξη των έργων, τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων τριών ετών.

Τόνισε δε, ότι πρόκειται για έναν «πράσινο» δρόμο, καθώς θα γεφυρώσει τα αστικά και εμπορικά κέντρα της χωρας με τη Δυτική Μακεδονία της απολιγνιτοποίησης, συμβάλλοντας έτσι στο «τολμηρό βήμα» των κατοίκων της περιοχής προς την επόμενη ημέρα.

Ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας: «Αποτελεί μία επιλογή που ενώνει δυναμικά την χώρα και συμπίπτει με την πανηγυρική έγκριση του Σχεδίου Ελλάδα 2.0 από το Ecofin. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να πιστοποιήσει πως το σχέδιο ανταποκρίνεται στις αναπτυξιακές φιλοδοξίες της χώρας. Το έργο αυτό διαλύει την απομόνωση και χαράσσει νέους ορίζοντες και η ψήφιση του σήμερα αποτελεί το τέλος μιας εκκρεμότητας 14 ετών, καθώς το έργο δημοπρατήθηκε επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή».

Ο πρωθυπουργός, στην ομιλία του σημείωσε:«Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης. Στις 20 Δεκεμβρίου του 2019 δεσμεύθηκα πως παρά τα εμπόδια που κληρονομήσαμε πως το έργο θα ολοκληρώνονταν πάση θυσία. Έτσι επιβεβαιώσαμε το σύνθημα μας: το είπαμε, το κάναμε. Κατόπιν και δικής μου παρέμβασης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, κατορθώσαμε να λάβουμε τη σχετική έγκριση. Διαψεύσαμε για μία φορά ακόμη όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εν λόγω εξέλιξη περίπου αδύνατη. Ο Ε- 65 Θα δημιουργήσει για την Θεσσαλία περίπου 1000 θέσεις κατά την κατασκευή του και περίπου 150 θέσεις κατά την λειτουργία του».

Συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε – 65, ο πρωθυπουργός τόνισε:«Η νέα αρτηρία θα συνδέει τον Βόλο με την Ηγουμενίτσα τα δύο σημαντικότερα διαμετακομιστικά λιμάνια της Κεντρικής Ελλάδος και της Ηπείρου. Θα συνδέσει μεταξύ τους και σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής. Η μεταφορά προιόντων θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο φθηνά. Ο Ε -65 είναι ένας πράσινος δρόμος, που οδηγεί στο μέλλον και οδηγεί την Θεσσαλία στην πράσινη μετάβαση. Πρόκειται για ένα έργο που θα συμβάλλει και στην ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας επιβραβεύοντας την τολμηρή απόφαση της Ελλάδος να περάσει σε μία εποχή γρήγορης απολιγνιτοποίησης. Η Δυτική Μακεδονία θα είναι, με την ολοκλήρωση του έργου, ενταγμένη στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες. Ο Ε -65 αποτελεί μέρος του νέου αναπτυξιακού μοντέλου. Η ολοκλήρωση του έργου συμβολίζει τη βούληση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τις υποδομές ως εφαλτήριο ανάπτυξης, ενώ αποτελεί απόδειξη της προγραμματικής μας συνέπειας».

-Ο Ε65 αποτελεί τμήμα ενός νέου παραγωγικού μοντέλου. Η απεμπλοκή του βόρειου σκέλους του αυτοκινητόδρομου και η θέση του σε τροχιά υλοποίησης δείχνουν την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης

-Η ολέθρια επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ της κατάτμησης της εθνικής οδού Πατρών – Πυργού εγκαταλείφθηκε και το έργο ενσωματώθηκε στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού – Υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Κομισιόν

Το προφίλ του έργου

To βόρειο τμήμα του Ε65 έρχεται να ολοκληρώσει τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας. Έχει μήκος 70,5 χλμ και αποτελεί μια επένδυση ύψους 442,1 εκατ. ευρώ, ενώ έχει προταθεί από την κυβέρνηση για τη χρηματοδότησή του από το Ταμείο Ανάκαμψης. Θα ξεκινά από τον Ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων και θα καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Η κατασκευή του θα διαρκέσει περίπου 36 μήνες από την ημέρα έναρξης των εργασιών.

Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία θα έχει 6 Ανισόπεδους Κόμβους: Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας. Θα έχει ακόμα δύο Σήραγγες, 20 Γέφυρες, 11 Άνω και 48 Κάτω διαβάσεις καθώς και τρεις αμφίπλευρους Χώρους Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC).

Επίσης προβλέπονται: 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας, 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό), 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού), 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού), 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, 1 Κτήριο Τροχαίας.