K. Μίχαλος: 4 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα social media, χωρίς γνώσεις και στρατηγική

Περίπου 4 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκονται απλώς στον χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, γιατί πρέπει να ακολουθήσουν την τάση της αγοράς, χωρίς, όμως, να διαθέτουν κάποια οργανωμένη στρατηγική ή να αξιοποιούν συγκεκριμένα εργαλεία.
Και το κυριότερο εμπόδιο για αυτές τις επιχειρήσεις, φαίνεται να είναι η έλλειψη γνώσης και δεξιοτήτων».
Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, στην εκδήλωση που συνδιοργανώνουν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθήνας και το FACEBOOK, με θέμα: «BOOST WITH FACEBOOK»
Όπως είπε ο κ. Μίχαλος, η έλλειψη γνώσης και δεξιοτήτων στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι αρκετά σοβαρό θέμα.
Γιατί ενώ η δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook είναι εύκολη και χωρίς κόστος, η ανάπτυξη της παρουσίας με τρόπο που να μεγιστοποιεί τα επιχειρηματικά οφέλη, χρειάζεται γνώση, σχέδιο και σωστή στόχευση.
«Είναι προφανής, λοιπόν, η ανάγκη πρωτοβουλιών, που συμβάλλουν στην αύξηση της εξοικείωσης, της γνώσης και των δεξιοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων».

Ο ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΕΕ & ΕΒΕΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΙΧΑΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ “BOOST WITH FACEBOOK”

«Σας καλωσορίζουμε στην εκδήλωση Boost Your Facebook. Μια σημαντική δράση, που έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε για δεύτερη φορά στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Facebook.

Στόχος της εκδήλωσης είναι η ενημέρωση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το Facebook και το Instagram. Δυνατότητες και εργαλεία για να αποκτήσουν επαφή με ένα ευρύτερο κοινό, να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις τους.

Τα κοινωνικά δίκτυα είναι πλέον η νέα αγορά. Το σημείο στο οποίο δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο συναντώνται, αλληλεπιδρούν, διαμορφώνουν στάσεις, μοιράζονται, συναλλάσσονται.

Προφανώς καμία εταιρία δεν θέλει να λείπει από αυτή την αγορά. Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότερα από 140 εκατομμύρια επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κάθε μήνα το Facebook, το Instagram και το WhatsApp.

Ωστόσο, η απλή παρουσία στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης δεν αρκεί για να αποφέρει οφέλη. Για να μπορέσει μια επιχείρηση να αξιοποιήσει τις δυνατότητές τους, θα πρέπει να κατανοεί τον τρόπο λειτουργίας τους, να γνωρίζει τους κώδικες επικοινωνίας που χρησιμοποιούν, να έχει εξοικειωθεί με τα εργαλεία που παρέχουν.

Η αποδοτική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προϋποθέτει την εφαρμογή στοχευμένης στρατηγικής, την επένδυση χρόνου και πόρων στη διαμόρφωση του κατάλληλου περιεχομένου, στη δημιουργία και στη διαχείριση της κοινότητας. Προϋποθέτει, επίσης, την αξιοποίηση των κατάλληλων εργαλείων προώθησης, ανάλογα με το μέσο και τους εμπορικούς στόχους της εταιρίας.

Κι εδώ είναι που υπάρχει ακόμη σχετική δυσκολία, όσον αφορά τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.

Όπως έχουν δείξει έρευνες, περίπου 4 στις 10 Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις βρίσκονται απλώς στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, γιατί πρέπει να ακολουθήσουν την τάση της αγοράς. Χωρίς, όμως, να διαθέτουν κάποια οργανωμένη στρατηγική, ή να αξιοποιούν συγκεκριμένα εργαλεία.

Και το κυριότερο εμπόδιο για αυτές τις επιχειρήσεις, φαίνεται να είναι η έλλειψη γνώσης και δεξιοτήτων.

Κι αυτό είναι αρκετά σοβαρό. Γιατί ενώ η δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook είναι εύκολη και χωρίς κόστος, η ανάπτυξη της παρουσίας με τρόπο που να μεγιστοποιεί τα επιχειρηματικά οφέλη, χρειάζεται γνώση, σχέδιο και σωστή στόχευση.

Είναι προφανής, λοιπόν, η ανάγκη πρωτοβουλιών, που συμβάλλουν στην αύξηση της εξοικείωσης, της γνώσης και των δεξιοτήτων των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

Αυτό το σκοπό υπηρετεί η σημερινή εκδήλωση. Παρέχοντας χρήσιμη ενημέρωση για τα διαθέσιμα εργαλεία. Παρουσιάζοντας παραδείγματα και καλές πρακτικές. Αλλά και φιλοξενώντας μια ουσιαστική συζήτηση, για το ρόλο των κοινωνικών δικτύων στην ανάπτυξη και την εξωστρέφεια των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

Και κρίνοντας από την επιτυχία της προηγούμενης διοργάνωσης, που φιλοξενήθηκε στο ΕΒΕΑ το 2016, είμαι βέβαιος ότι και η φετινή εκδήλωση θα αποτελέσει μια πολύτιμη πηγή πληροφόρησης, μια γόνιμη εμπειρία, για  όλους τους συμμετέχοντες».