Ισχυρή αναβάθμιση για τα TOMP M113 “Made in Greece” από ελληνική εταιρία!

Σε μια περίοδο που η κοινή γνώμη έχει την εντύπωση ότι δεν υφίσταται Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία και οι περισσότεροι -μεταξύ αυτών πολιτικοί και στρατιωτικοί ηγέτες- την ταυτίζουν με τις κρατικές εταιρείες του χώρου, κάποιοι παρουσιάζουν προϊόντα και λύσεις που μπορούν να καλύψουν ανάγκες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και να διεκδικήσουν συμβάσεις από την διεθνή αγορά.

Γράφει ο ΣΑΒΒΑΣ ΒΛΑΣΗΣ

Στις 11 Δεκεμβρίου, η εταιρεία EODH που ειδικεύεται στον χώρο των θωρακίσεων – προστασίας τεθωρακισμένων οχημάτων, παρουσίασε στην Διεύθυνση Πεζικού του ΓΕΣ πρόταση εκσυγχρονισμού του ΤΟΜΠ Μ113 – περί τα 2.000 οχήματα του τύπου βρίσκονται σε ελληνική υπηρεσία.

Επειδή ο αριθμός του οχήματος είναι τόσο μεγάλος, είναι αυτονόητο ότι η πλήρης αντικατάστασή του είναι αδύνατη, συνεπώς ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού για τουλάχιστον μερικές εκατοντάδες Μ113, αποτελεί μονόδρομο για το ΓΕΣ.

Το Μ113 HEL, όπως χαρακτηρίζει το εκσυγχρονισμένο μοντέλο η εταιρεία, συνιστά ολοκληρωμένη λύση βελτιώσεως και στους τρεις κύριους τομείς ενός τεθωρακισμένου: προστασία – θωράκιση, ισχύς πυρός, ευκινησία. Με τον τομέα της προστασίας να αποτελεί το κατ’ εξοχήν αντικείμενο εξειδικεύσεως της EODH, οι άνθρωποί της σχεδίασαν από κοινού με ξένους συνεργάτες, ένα ολοκληρωμένο πακέτο που προσφέρει βέλτιστες λύσεις αναλόγως των επιλογών που θα κάνει ο χρήστης.

Για την βελτίωση της προστασίας, η EODH προτείνει την προσθήκη σύνθετης θωρακίσεως νέας γενιάς στο εμπρόσθιο μέρος και τα πλευρά του οχήματος και συγκεκριμένα Επιπέδου 4, σύμφωνα με την Συμφωνία Τυποποιήσεως (STANAG) 4569 του ΝΑΤΟ.

Ως προς το ασπίδιο που έχει αρχίσει να εγκαθίσταται στην θέση του πολυβόλου 12,7 mm, αυτό προτείνεται να κατασκευαστεί από νέα ελαφρύτερα υλικά, αντί του χάλυβα Hardox που χρησιμοποιεί ο Ελληνικός Στρατός αλλά προορίζεται για πολιτικές χρήσεις σε σκαπτικά μηχανήματα.

Επιπλέον, προτείνεται η προσθήκη διάφανης θωρακίσεως, ώστε να υπάρχει δυνατότητα υπό κάλυψη παρατηρήσεως. Εννοείται ότι η EODH μπορεί να προσφέρει ακόμη υψηλότερο επίπεδο προστασίας, εφόσον αυτό είναι απαίτηση του πελάτη.

Στον τομέα της ευκινησίας, προτείνεται βασικώς η εγκατάσταση νέου πετρελαιοκινητήρα CAT C7 ισχύος 330 ίππων, προς αντικατάσταση του σημερινού ισχύος 275 ίππων. Οι τροποποιήσεις στο σκάφος περιορίζονται σε ελάχιστες μόνο. Βελτιώνεται επίσης το συγκρότημα ισχύος ώστε να διευκολύνεται η διαδικασία συντηρήσεως ενώ η οδήγηση καθίσταται απλούστερη ως διαδικασία και αίσθηση.

Για την ισχύ πυρός του Μ113, η οποία στον Ελληνικό Στρατό περιορίζεται είτε σε βαρύ πολυβόλο Μ2ΗΒ των 12,7 mm ή σε πολυβόλο βομβίδων GMG των 40 mm, προτείνονται διάφορες επιλογές, που ενέχουν φυσικά το ανάλογο κόστος. Το κύριο συστατικό είναι ένας Τηλεχειριζόμενος Σταθμός Οπλισμού με ολοκληρωμένο σκοπευτικό σύστημα, το οποίο περιλαμβάνει θερμική κάμερα, κάμερα ημέρας και τηλέμετρο λέιζερ.

Ο σταθμός προσφέρει σταθεροποίηση σε δύο άξονες, εξασφαλίζει αυτόματη ιχνηλάτηση στόχου μέσω βίντεο και παρέχει πρόνοια για προγραμματιζόμενη ζώνη απαγορεύσεως πυρός (No Fire) προς αποφυγή φιλίων απωλειών.

Στον Τηλεχειριζόμενο Σταθμό Οπλισμού μπορούν να εγκατασταθούν τυπικά όπλα, όπως αυτά που φέρουν τα Μ113 στον Ελληνικό Στρατό, αλλά η πρόταση της EODH περιλαμβάνει και μία λύση που μετατρέπει το Μ113 HEL σε “υβριδικό ΤΟΜΑ”.

Αυτό επιτυγχάνεται στην περίπτωση επιλογής ως οπλισμού του πυροβόλου χαμηλής οπισθοδρομήσεως M230LF Bushmaster®Chain Gun® των 30mm στο πλαίσιο ενός δοκιμασμένου πύργου με περιορισμένες απαιτήσεις συντηρήσεως και μεγάλη αξιοπιστία (MTBF 22.000 βολές).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ