ΗΠΑ: Πρόστιμο $1,1 εκατ. στην British Airways για μη έγκαιρη επιστροφή χρημάτων σε ταξιδιώτες λόγω της πανδημίας

Πρόστιμο ύψους 1,1 εκατ. δολαρίων επέβαλε στην British Airways το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, καθώς διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία δεν είχε προσφέρει στους επιβάτες έγκαιρες επιστροφές χρημάτων για ακυρωμένες πτήσεις από και προς τις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι πελάτες δεν ήταν σε θέση να υποβάλουν αιτήσεις επιστροφής χρημάτων στον ιστότοπο της BA από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο του 2020 ούτε ήταν σε θέση να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών για αρκετούς μήνες κατά τη διάρκεια του 2020, επειδή ο αερομεταφορέας δεν κατάφερε να λειτουργήσει επαρκώς τις τηλεφωνικές γραμμές του, όπως ανέφερε το υπουργείο Μεταφορών σε απόφαση συναίνεσης που κατατέθηκε την Πέμπτη.

Οι επιστροφές χρημάτων αναδείχθηκαν σε αμφιλεγόμενο θέμα στο αποκορύφωμα της πανδημίας, καθώς οι διαρκώς μεταβαλλόμενοι και συχνά αντιφατικοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί αναστάτωσαν την αεροπορική βιομηχανία.

Οι αερογραμμές που είχαν πολύ μεγάλη ανάγκη για μετρητά προσπάθησαν να κατευθύνουν τους επιβάτες προς την επανακράτηση ή την αποδοχή πιστώσεων για μελλοντικές πτήσεις, κάτι που το αμερικανικό υπουργείο κατήγγειλε. Μάλιστα, δήλωσε ότι έχει λάβει περισσότερες από 1.200 καταγγελίες από τον Μάρτιο του 2020, υποστηρίζοντας ότι η BA δεν προσέφερε έγκαιρα επιστροφές χρημάτων για ακυρωμένες ή πτήσεις που διαταράχθηκαν σε σημαντικό βαθμό προς ή από τις ΗΠΑ.

«Θεωρούμε ότι η πρακτική της British Airways είναι αθέμιτη, διότι οι καταναλωτές υπέστησαν ακραίες καθυστερήσεις στην απόκτηση επιστροφών και σε ορισμένους μπορεί να μην έγιναν ουσιαστικά επιστροφές» δήλωσε το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών, προσθέτοντας ότι θα μειώσει ποσό 550.000 δολαρίων από το πρόστιμο επειδή επέστρεψε περισσότερα από 40 εκατ. δολάρια σε πελάτες πτήσεων που δεν δικαιούνταν επιστροφή χρημάτων για πτήσεις από ή προς τις ΗΠΑ το 2020 και το 2021.

«Η BA ενήργησε νομίμως ανά πάσα στιγμή» κατά τη διάρκεια της πανδημίας και επέτρεψε στους πελάτες των οποίων οι πτήσεις ακυρώθηκαν είτε να κάνουν νέα κράτηση για πτήσεις σε διαφορετικές ημερομηνίες είτε να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων» ανέφερε από την πλευρά του ο αερομεταφορέας σε ανακοίνωσή του, δηλώνοντας ότι η BA είχε προχωρήσει σε περισσότερες από 5 εκατ. επιστροφές χρημάτων από την έναρξη της πανδημίας.