Ινδία: Πρόσω ολοταχώς για το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων

Ινδία: Πρόσω ολοταχώς για το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα αγγίξει τα $9,2 δις και για την ανάπτυξή του θα συσταθεί ένα όχημα ειδικού σκοπού (SPV) με κύριο εταίρο την Jawaharlal Nehru Port Trust (JNPT). Το εν λόγω SPV θα αναλάβει την υποδομή του νέου λιμανιού, καθώς και τη συνδεσιμότητα με την ενδοχώρα.

Ένα από τα πλεονεκτήματα του νέου λιμανιού (όταν αυτό υλοποιηθεί) είναι το μεγάλο του βύθισμα, το οποίο θα διευκολύνει την εξυπηρέτηση πολύ μεγάλων containerships 16.000-25.000 TEUs και συνεπώς  τις μεταφορές στην κεντρική και τη βορειοδυτική Ινδία και εν τέλει την επίτευξη οικονομιών κλίμακας.

Η Ινδία μέχρι στιγμής διαθέτει τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στις δυτικές ακτές: το Jawaharlal Nehru Port Trust (JNPT) στη Μαχαράστρα και το Mundra στο Gujarat με βύθισμα 15 και 16 μ. αντίστοιχα.

Από το JNPT, το 28ο πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, διακινούνται ετησίως 5,1 εκατ. TEUs και η ινδική κυβέρνηση ευελπιστεί ότι ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί έως το 2025.

Τέλος, το Δελχί φιλοδοξεί το νέο λιμάνι να εισέλθει στην κορυφαία δεκάδα των πλέον πολυσύχναστων λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων, κάτι που μόνο εύκολο δεν κρίνεται, ακόμα και αν οι προδιαγραφές του ευνοούν κάτι τέτοιο.

Φωτό: Jan Paulussen/Pixabay