Ημέρα Ναυτικών: Αναγνώριση και σεβασμός για τους ανθρώπους της θάλασσας

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), με φετινό μήνυμα «Ένα Δίκαιο Μέλλον για τους Ναυτικούς», αναδεικνύει τη διεθνή επιτακτική ανάγκη, και προσπάθεια, να υποστηριχτούν οι ναυτικοί σε θέματα που αφορούν την πανδημία Covid-19 όπως είναι η διευκόλυνση της αλλαγής πληρωμάτων από τις κυβερνήσεις όλων των Κρατών και τον κατά προτεραιότητα εμβολιασμό τους ως εργάτες στην πρώτη γραμμή. Επίσης, επισημαίνει την ανάγκη για παροχή ασφαλούς περιβάλλοντος και καλών συνθηκών εργασίας στο πλοίο, για δίκαιη αντιμετώπιση και σεβασμό των δικαιωμάτων όλων των ναυτικών, ανεξάρτητα από φύλο, εθνικότητα και θρησκευτικές πεποιθήσεις.

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με ανάρτηση της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημειώνει ότι «η Ημέρα των Ναυτικών καθιερώθηκε το 2011, με πρωτοβουλία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (International Maritime Organization), για να τιμήσει τους ανθρώπους της θάλασσας και τη συνεισφορά τους στην παγκόσμια οικονομία. Σήμερα, λοιπόν, τιμούμε τους ναυτικούς και το έργο τους και δεσμευόμαστε να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να τους στηρίξουμε, καθώς πλέουμε μαζί μέσα στις προκλήσεις αυτής της πανδημίας. Καλές Θάλασσες!»

Επίσης η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – HELMEPA, δημιούργημα την κοινής εθελοντικής δέσμευσης Ελλήνων πλοιοκτητών και ναυτικών ευχαριστεί θερμά όλους τους ναυτικούς του κόσμου, καθώς και τους τους 15.000 Έλληνες ναυτικούς μέλη της Ένωσης, για τις πολύτιμες υπηρεσίες που μας προσφέρουν για ένα καλύτερο κόσμο, με ασφάλεια και με υγιείς θάλασσες και ωκεανούς.

Επιπλέον, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), με ανακοίνωση της, τιμά σήμερα μαζί με τη διεθνή κοινότητα την Παγκόσμια Ημέρα του Ναυτικού (International Day of the Seafarer).

Ανακοινώσεις εξέδωσαν και άλλες ναυτιλιακές ενώσεις, οργανισμοί, ναυτιλιακές εταιρείες.

Τέλος σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «εκατοντάδες χιλιάδες Ναυτεργάτες παραμένουν ακόμη και σήμερα εγκλωβισμένοι σε πολύχρονη ομηρία στα πλοία ανά τον κόσμο επειδή οι εθνικές αρχές δεν επιτρέπουν την νόμιμη σκάντζα των Ναυτεργατών! Έως και τώρα διεθνείς – περιφερειακοί οργανισμοί και εθνικές κυβερνήσεις περιορίζονται σε παραινέσεις η αξία των οποίων είναι σχεδόν μηδενική από πλευράς αποτελέσματος».