Η πεμπτουσία της αξιοπιστίας και δύο πολύ “πονηρά” χαρτιά για την Πράσινη Ανάπτυξη (12.11.2020)

  • Η ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΚΑΙ 2 ΠΟΛΥ ΠΟΝΗΡΑ ΧΑΡΤΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΑΣΙΝΗ” ΑΝΑΠΤΥΞΗ 

Φίλοι μικρομέτοχοι, το πιο σημαντικό πράγμα που έχει η στήλη “Έχουμε Άποψη” είναι η αξιοπιστία της. Όσοι μας διαβάζετε ανελλιπώς θα γνωρίζετε ότι αγαπημένη μας μετοχή ήταν και είναι η μετοχή της AUTOHELLAS. Τελευταία φορά που γράψαμε για την μετοχή της AUTOHELLAS ήταν στις 17/05/2020. Τότε που αλλότρια συμφέροντα συκοφαντούσαν ασύστολα την AUTOHELLAS και προσωπικά την στήλη και παρότρυναν τους αναγνώστες τους από τα 4.00€ και κάτω να πουλάνε.

Εμείς τότε με σθένος βροντοφωνάξαμε και είπαμε ότι από τα 4.00€ και κάτω η μετοχή είναι για αγορά και συγκεκριμένα γράφαμε: “Το 2020 θα είναι όλεθρος, το ξέρουν όλοι αλλά και πάλι εμείς έχουμε πει ότι προβλέπουμε ότι η AUTOHELLAS το 2020 θα έχει μια μείωση στα EBITDA της τάξης του 55% και μια μείωση στα κέρδη της τάξης του 70%”.

  • Ακριβώς μετά γράφαμε: “Εμείς πιστεύουμε ακράδαντα ότι η AUTOHELLAS θα βγει πιο δυνατή από την κρίση και σε τιμές κάτω από τα 4.00€ είναι εξαιρετική ευκαιρία για χτίσιμο θέσης με ορίζοντα το 2022”. Από τότε η στήλη σίγησε για την μετοχή της AUTOHELLAS και περίμενε με ανυπομονησία να βγάλει το εννεάμηνό της το οποίο ήταν αποστομωτικό.

Οι πωλήσεις είχαν μια πτώση 13.9% και από τα 418.9 εκ ευρώ πήγαν στα 360.6 εκ ευρώ και τα κέρδη μετά φόρων και πριν δικαιωμάτων μειοψηφίας μια πτώση της τάξης του 67.4% από 40.5 εκ ευρώ σε 13.2 εκ ευρώ. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι η εταιρεία μείωσε τον καθαρό της δανεισμό κατά 57.23 εκ ευρώ!!! από 417.21 εκ ευρώ σε 359.98 εκ ευρώ. Όταν δεν υπήρχε καθόλου ορατότητα εμείς δώσαμε εκτίμηση για μείωση της κερδοφορίας κατά 70% και η εταιρεία παρουσίασε μείωση κατά 67.4%. Αυτή είναι η πεμπτουσία της αξιοπιστίας φίλοι μικρομέτοχοι.

  • Συγχρόνως, η μετοχή από τα 3.89€ που ήταν στις 17 Μαΐου έκλεισε χθες στα 4.94€ (+26.99%). Οι ίδιοι κύκλοι που μας χλεύαζαν και σας έλεγαν να πουλήσετε την AUTOHELLAS στα 4.00€ και κάτω, τώρα μετά τα αποτελέσματα εννεαμήνου, σας λένε να αγοράσετε στα 4.94€. Τους ευχαριστούμε πολύ που παραδέχονται το πόσο έξω έπεσαν.

Εδώ πρέπει να σας αναφέρουμε φίλοι μικρομέτοχοι ότι η στήλη δεν έχει προσωπικά με κανέναν. Την άποψή της απλώς εκφράζει. Και στην περίπτωση της AUTOHELLAS δικαιώθηκε κατά 100%.

Φίλοι μικρομέτοχοι, όπως καλά γνωρίζετε, η στήλη ήταν η πρώτη που πίστεψε ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ στην “πράσινη” ανάπτυξη. Από τα 4.70€ βροντοφώναζε αγοράστε ΤΕΝΕΡΓΑ. Είχε και έχει εμμονή με την μετοχή. Κι εδώ η ιστορία μας δικαίωσε κατά 100%.

Σήμερα όμως φίλοι μικρομέτοχοι θα σας δώσουμε 2 μετοχές που δεν είναι τώρα “πράσινες” αλλά θα γίνουν.

Η πρώτη μετοχή είναι η μετοχή του ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ.

  • Καλά θα μας πείτε, μας δουλεύετε; ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ και “πράσινος”; Πως γίνεται αυτό; Και όμως φίλοι μικρομέτοχοι, η αγορά ήδη γνωρίζει ότι η εταιρεία είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος της JAGUAR LAND ROVER. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της JAGUAR IPACE κάνουν θραύση στην Ευρώπη και πάνε και πολύ καλά στην Ελλάδα. Αυτό που δεν ξέρετε είναι ότι η διοίκηση έχει βάλει στόχο να μπορεί όλα τα προϊόντα που αντιπροσωπεύει να έχουν και “πράσινο” αποτύπωμα.

Όμως, το μεγάλο μυστικό που ελάχιστοι έχουν δώσει σημασία είναι ότι η εταιρεία ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της BYD. Όσοι δεν γνωρίζετε, το σλόγκαν του κινέζικου κολοσσού είναι “The Official Sponsor of Mother Nature” και ναι το έχει κάνει trademark. Αυτή τη στιγμή είναι η μοναδική στον κόσμο πλήρως καθετοποιημένη ενεργειακή εταιρεία προσφέροντας από την αρχή μέχρι το τέλος “πράσινα” ενεργειακά προϊόντα στους πελάτες της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το 25% της εταιρείας το έχει ο Warren Buffet.

  • Η BYD είναι μια εταιρεία που ξεκίνησε φτιάχνοντας μπαταρίες και τώρα φτιάχνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά φορτηγά, ηλεκτρικά λεωφορεία, φωτοβολταϊκά πάνελ, χειρουργικές μάσκες και πολλά πολλά άλλα. Στην Ελλάδα έγινε γνωστή μέσω του ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ που παρουσίασε το τελευταίο τεχνολογίας της ηλεκτρικό λεωφορείο. Όπως γνωρίζεται τρέχει αυτή τη στιγμή μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για να ξέρετε, η BYD αυτή τη στιγμή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών λεωφορείων στον κόσμο. Η εταιρεία ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ σχεδιάζει να μπορεί να προσφέρει όλη την γκάμα των προϊόντων της BYD που έχουν σχέση με το αυτοκίνητο-λεωφορείο-φορτηγό.

Σήμερα θα σας αποκαλύψουμε το πόσο σημαντικό είναι για τους ξένους θεσμικούς το ότι ο ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ έχει την BYD στο portfolio του. Πριν λίγο καιρό που ήταν η μετοχή του ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ στα 4.20€, ένας πολύ διορατικός broker που έχει την έδρα της εταιρείας του στο Λονδίνο ζήτησε για πελάτες του όλες τις μετοχές του Brevan Howard στα 4.00€. Δυστυχώς, η Brevan Howard πούλησε μόνο 300.000 μετοχές και αυτές γιατί έπρεπε, οι οποίες κατέληξαν σε 2 Έλληνες θεσμικούς.

  • Ο ξένος broker ήξερε ότι η εταιρεία ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ έχει τον πιο δυνατό ισολογισμό από όλο τον κλάδο του αυτοκινήτου αλλά αυτό που του κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν η BYD. Όπως ήδη γνωρίζετε, το εννεάμηνο του ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ήταν αποστομωτικό. Αλλά αυτό που κάνει την μετοχή τώρα sexy είναι η BYD, το “πράσινο” μυστικό του ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ.

Η δεύτερη εταιρεία που έχει βάλει στόχο να “πρασινίσει” είναι ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Ακόμα και τώρα οι αναλυτές ΔΥΣΤΥΧΩΣ αποτιμούν τον ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ σαν αλουμινάδικο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Eurobank στο πρόσφατό της report αποτιμά τον ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ κυρίως σαν αλουμινάδικο. Όμως, το οξύμωρο είναι φίλοι μικρομέτοχοι ότι ενώ η αναλύτρια της Eurobank τον τιμολογεί σαν αλουμινάδικο μας λέει ότι το 2022 από τα 410 εκ ευρώ EBITDA που θα έχει ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ μόνο το 42.19% θα προέρχονται από το αλουμίνιο.

  • Μας δίνει τροφή για σκέψη ότι εν ευθέτω χρόνο, εφόσον επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις της θα πάψει να την βλέπει σαν αλουμινάδικο μόνο. Για εμάς η ανάλυση της Eurobank είναι η πεμπτουσία της συντηρητικής ανάλυσης. Να κοιμάσαι ήσυχος βρε παιδάκι μου τα βράδια και όχι ανήσυχος. Με βάση τις εκτιμήσεις της αναλύτριας για να παίξει ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ με ένα EV/EBITDA 2022e = 6.7, σαν αλουμινάδικο δηλαδή, η τιμή στόχος πρέπει να πάει στα 16.25€.

Φίλοι μικρομέτοχοι, εμείς πιστεύουμε ότι είναι θέμα χρόνου να γίνει η εξαγορά της ΕΓΝΑΤΙΑ ΙΚΕ με αντικείμενο την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων 1480 MW στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα από τον όμιλο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ. Αυτό φίλοι μικρομέτοχοι είναι το καλά κρυμμένο μυστικό που θα κάνει τον ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ να “πρασινίσει” σε χρόνο dt.

  • Με το που βγει η επίσημη ανακοίνωση η αγορά θα αρχίσει να τιμολογεί τον ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ με “πράσινο” πολλαπλασιαστή EV/EBITDA και όχι μόνο σαν αλουμινάδικο. Για να καταλάβετε, οι καθαρά “πράσινες” εταιρείες διαπραγματεύονται με ένα EV/EBITDA 2020e = 10-20. Πιο συγκεκριμένα, η Brookfield Renewable Partners διαπραγματεύεται με ένα EV/EBITDA 2020e = 17.45!!!

Σύμφωνα με την αναλύτρια της Eurobank οι εταιρείες ενέργειας (όχι “πράσινης” μόνο ενέργειας) που παρακολουθεί παίζουν με ένα μέσο EV/EBITDA 2020e = 11.6. Δηλαδή, χρησιμοποιώντας 50% EV/EBITDA 2020e = 11.6 και 50% EV/EBITDA 2020e = 6.7 αυτό μας δίνει ότι ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ πρέπει να παίζει τώρα με ένα EV/EBITDA 2020e = 9.15. Δηλαδή, με βάση τις εκτιμήσεις της κας Ζαχαροπούλου της Eurobank ότι ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ θα βγάλει το 2020 EBITDA της τάξης των 298.3 εκ ευρώ και θα έχει καθαρό δανεισμό της τάξης των 525 εκ ευρώ, αυτό μας δίνει μια τιμή στόχο τώρα 15.42€.

  • Φίλοι μικρομέτοχοι, εμείς πιστεύουμε ότι όπως είναι η ΤΕΝΕΡΓΑ η βασίλισσα των αιολικών στην Ελλάδα έτσι ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ θα γίνει ο βασιλιάς των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα και έτσι όσο πιο πολύ “πρασινίζει” το EBITDA του ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ τόσο μεγαλύτερο πολλαπλασιαστή EV/EBITDA θα δικαιούται. 

Φίλοι μικρομέτοχοι σας ευχόμαστε υγεία, τύχη και καλά κέρδη.

Aπό τον Ειδικό Συνεργάτη μας 


Σ/Σ μ/μ: Μοναδικός σε ουσιώδες περιεχόμενο σήμερα ο Ειδικός Συνεργάτης μας (Τι καλά πάντως που θα ήταν, αν παρουσιαζόταν λιγότερο… παρορμητικός).

  • Ανθρωπος αμερικανοσπουδαγμένος @ the highest level, με θητεία στην Wall Str (ΣΤΗΝ CYROS TRADING, ENA AΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ CLOSE END FUNDS IΣΡΑΗΛΙΝΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ) που όμως η αγάπη του για την Ελλάδα του στέρησε αμέτρητα εκατ. ευρώ σε έσοδα!

Κι αυτό, γιατί διάλεξε να επιστρέψει οίκαδε σε χρόνο dt. Και ας έχανε μία καριέρα που προδιογραφόταν, αν μη τι άλλο, λαμπρή μέσα στον Ναό των Αγορών.

  • Κάτι τέτοιο είχε… πάθει νωρίτερα ο μ/μ που “παράτησε” το Λονδίνο μετά από 17 χρόνια παραμονής για να επιστρέψει κι αυτός. Και ας ήξερε πολύ καλά, τι έχανε σε υλικά αγαθά. Δεν είναι το ΧΡΗΜΑ το παν όμως. Πόσο μάλλον, αυτοσκοπός.