Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι του Dior που αγαπάει την Ελλάδα (Protagon.gr)

Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι του Dior που αγαπάει την Ελλάδα

  • Η καλλιτεχνική διευθύντρια του γαλλικού οίκου, επικεφαλής του μεγάλου project με αφετηρία στο Καλλιμάρμαρο, φαίνεται ότι δίνει μια ιδιαίτερη θέση στη χώρα μας.

Και αυτό που θα δουν εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο το επόμενο διάστημα διαπνέεται, στη βάση του, από αληθινό ενδιαφέρον και αγάπη προς τον ελληνικό πολιτισμό και τους Ελληνες


Λίλα Σταμπούλογλου 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021, 17:30 Πηγή: Protagon.gr


Υπήρξαν διάφορες απόψεις για τον ερχομό του οίκου Dior στην Ελλάδα και την οργάνωση της επίδειξης στο Καλλιμάρμαρο, αλλά και μιας σειράς φωτογραφίσεων της «Cruise 2021» συλλογής του σε διάφορα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Κάποιοι δυσαρεστήθηκαν με το γεγονός ότι τα αρχαιολογικά μνημεία γίνονται φόντο εμπορικών σκοπών. «Χρειάζεται η Ακρόπολη τον Dior;», αναρωτιούνται οι πιο σκεπτικοί.

  • Η απάντηση είναι δεδομένη. Η Ακρόπολη δεν χρειάζεται κανένα Dior. Η Ελλάδα, όμως; Εκείνη θα ήταν ψέμα να πούμε ότι δεν τον έχει ανάγκη. Όχι μόνο επειδή είναι ένας παγκοσμίου φήμης οίκος με εκλεπτυσμένο προφίλ, του οποίου η παρουσία θα φέρει τεράστια προβολή της χώρας σε όλο τον πλανήτη.
  • Αυτό είναι το προφανές. Αλλά, όσο κι αν ακουστεί περίεργο, δεν είναι το πιο σημαντικό. Καθώς διαβάζει κανείς για τη διοργάνωση όσων περικλείει το πρότζεκτ «Dior Celebrates Greece», βλέπει τη σημασία των λεπτομερειών που κάνουν τη διαφορά. Και φανερώνουν κάτι που δεν είναι αυτονόητο, ούτε δεδομένο ότι θα βγει από μια τέτοια σύμπραξη ενός οίκου μόδας υψηλής ραπτικής με τον πολιτισμό μιας χώρας.

Η δομή αυτής της σύμπραξης διαπνέεται, στη βάση της, από αληθινό ενδιαφέρον και αγάπη προς τον ελληνικό πολιτισμό και τους Έλληνες. Και από μια ουσιαστική μελέτη της ιστορίας μας. Το βλέπεις στα σημεία. Στο γεγονός ότι η συλλογή ρούχων του, την οποία ο οίκος παρουσιάζει στο Καλλιμάρμαρο υπό τον τίτλο «Made in Greece», έχει ελληνική σφραγίδα σχεδιασμού και κατασκευής, από έλληνες τεχνίτες δημιουργούς, οι οποίοι έχουν την έδρα τους σε διάφορα σημεία της χώρας. Στο Σουφλί, στο Άργος, στην Καλαμάτα… Είναι εργάτες του μεταξιού και του κεντήματος, επαγγελματίες που συνεχίζουν την παράδοση και τη φέρνουν στο σήμερα.

  • Όταν ένας οίκος, όπως ο Dior, τους απλώνει το χέρι και στρέφει τον προβολέα επάνω τους, μόνο καλό μπορεί να βγει απ’ αυτό. Για τους ίδιους, ως επαγγελματίες, ειδικότερα, αλλά και πιο γενικά, για τη τέχνη τους. Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι στους Δελφούς Το αληθινό ενδιαφέρον της διοργάνωσης για την Ελλάδα, και όχι μόνο για τις αρχαίες ρίζες και την παράδοση ή την Ιστορία της, το βλέπεις και στο γεγονός ότι οι φωτογραφίσεις της συλλογής του οίκου, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν σε διάφορα σημεία, θα γίνουν από έλληνες φωτογράφους. Αλλά κι από το ότι, στη διοργάνωση, εμπλέκονται πολλοί έλληνες καλλιτέχνες, μουσικοί και άλλοι επαγγελματίες.

Αυτή η αγάπη, συνοδευόμενη από μια άρτια αντίληψη του ελληνικού πολιτισμού, είναι βέβαια απόρροια μιας ομάδας ανθρώπων, που εργάστηκαν για όλο το πρότζεκτ. Και φαίνεται ότι έσκυψαν πάνω από την ελληνική ιστορία για να την ταιριάξουν με την υψηλή ραπτική και να επιτύχουν ένα υψηλό επίπεδο ποιότητας του συνολικού αποτελέσματος. Αυτή η αγάπη, όμως, είναι πρωτίστως το αποτέλεσμα της έμπνευσης ενός ανθρώπου, εκείνου που ηγείτο της προσπάθειας. Κι αυτός δεν είναι άλλος από τη Μαρία Γκράτσια Κιούρι.

  • Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Dior, που είναι μάλιστα και η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση στα εβδομήντα χρόνια πορείας του γαλλικού οίκου, φαίνεται ότι δίνει μια ιδιαίτερη θέση στη χώρα μας και στον πολιτισμό της, μέσα στην Ιστορία και στην Τέχνη, οι οποίες κατέχουν με τη σειρά τους σημαντικό ρόλο στη δουλειά της. Στο πώς την αντιλαμβάνεται και στο πώς τη μεταφράζει, μέσα από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας ενός κορυφαίου οίκου μόδας.

Επίσκεψη στον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου στη Σαντορίνη, στο πλαίσιο του «Mοther Goddesses» Μια ματιά στην έως τώρα πορεία αυτής της γυναίκας αρκεί για να καταλάβεις ότι είναι ικανή και δυναμική, και μ’ ένα σπουδαίο ταλέντο στο να ταιριάζει το χθες με το σήμερα, το λιγότερο ουσιώδες με το ουσιαστικό. Κάτι, που κατά βάση, προέρχεται από μια διαρκή μελέτη της Ιστορίας και της Τέχνης. Η Κιούρι δεν κάνει μόδα, μετουσιώνει τη μόδα σε πολιτιστικό γεγονός. Της δίνει καλλιτεχνική υπόσταση και περιεχόμενο με πολλές προεκτάσεις.

  • Να το σημαντικό, που έχει την τύχη να πάρει η Ελλάδα από τον ερχομό του Dior. Δεν κερδίζει μόνο από τη φήμη του οίκου, κερδίζει και από τη φήμη της κεφαλής του, της οδηγού του, της εμπνεύστριάς του. Μια φήμη που έχει χτιστεί από την αξιόλογη προσωπικότητά της και τους στόχους της, ως άνθρωπο και επαγγελματία. Η δική της προσωπικότητα, οπτική και θέση, διαπνέει όλη τη διοργάνωση, από το άλφα ως το ωμέγα της.

Και είναι αυτή που καταφέρνει τελικά το μη αυτονόητο: μια σύμπραξη που μυρίζει αγάπη για την Ελλάδα. Αυτό το συναίσθημα, της αγάπης και του βαθέος σεβασμού προς τη χώρα, θα μεταδοθεί σε όλο τον κόσμο. Και γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε χαρούμενοι.

ΥΓ. Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι φέρνει στο προσκήνιο και τον αγώνα των γυναικών για ισότητα, μέσω της Ιστορίας μας. Είναι ένας αγώνας στον οποίο μετέχει ενεργά η ίδια, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της. «Mοther Goddesses» είναι ο τίτλος του ντοκιμαντέρ, το οποίο αφορά στο ταξίδι της από την Κνωσό στους Δελφούς.

  • Ένα ταξίδι που έκανε για να αναδείξει το αρχέτυπο της Μεγάλης Μητέρας-Θεάς στην αρχαία Μεσόγειο, το οποίο έχει τη γυναίκα στο επίκεντρο, ως μητέρα και δημιουργό. Ακολουθήστε το Protagon στο Google News Πηγή: Protagon.gr