
Η Κρι-Κρι φαίνεται να κάνει μια στρατηγική επιλογή με καθαρό στόχο: ανάπτυξη μέσω όγκου, έστω και με λιγότερο κέρδος ανά μονάδα. Το 2024, η εταιρεία προχώρησε σε μείωση των περιθωρίων κέρδους, για να ενισχύσει περαιτέρω τις εξαγωγές και τις συνολικές της πωλήσεις. Το μικτό περιθώριο μειώθηκε στο 29,7% συνολικά, ενώ στο γιαούρτι, βασικό της προϊόν, έπεσε στο 26,5% από 30,7% το 2023. Αντίστοιχα, το περιθώριο EBITDA συρρικνώθηκε σε 16,6% (2023: 20,9%) και το EBIT margin κατέληξε στο 14,5% – όπως είχε προαναγγείλει η διοίκηση.
Η πολιτική αυτή δεν ήταν «λάθος» ή αναγκαστική. Ήταν συνειδητή επιλογή. Η Κρι-Κρι επενδύει στην παραγωγή και διευρύνει συνεχώς τη δυναμικότητά της, κυρίως στο γιαούρτι. Για να πιάσει στόχους, χρειάζεται όγκους. Περισσότερες μονάδες, περισσότερες χώρες, περισσότερα ράφια. Το μειωμένο περιθώριο είναι το τίμημα για την επέκταση.
Παράλληλα, η εταιρεία βλέπει ευκαιρία στο frozen yogurt, προϊόν που μπορεί να την ανοίξει ακόμα περισσότερο σε διεθνείς αγορές. Το μεγάλο ερώτημα τώρα είναι αν το EBIT margin θα σταθεροποιηθεί στην περιοχή του 13%-15%. Αν το καταφέρει, θα έχει χτίσει ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης με ισορροπία ανάμεσα σε όγκο και κερδοφορία.
Η στρατηγική έχει ρίσκο, αλλά και προοπτική. Και η Κρι-Κρι δείχνει πρόθυμη να το πάρει.