Η Κρι-Κρι επενδύει σε όγκο με μειωμένα περιθώρια – Θα αντέξει με EBIT στο 13%;

Η Κρι-Κρι φαίνεται να κάνει μια στρατηγική επιλογή με καθαρό στόχο: ανάπτυξη μέσω όγκου, έστω και με λιγότερο κέρδος ανά μονάδα. Το 2024, η εταιρεία προχώρησε σε μείωση των περιθωρίων κέρδους, για να ενισχύσει περαιτέρω τις εξαγωγές και τις συνολικές της πωλήσεις. Το μικτό περιθώριο μειώθηκε στο 29,7% συνολικά, ενώ στο γιαούρτι, βασικό της προϊόν, έπεσε στο 26,5% από 30,7% το 2023. Αντίστοιχα, το περιθώριο EBITDA συρρικνώθηκε σε 16,6% (2023: 20,9%) και το EBIT margin κατέληξε στο 14,5% – όπως είχε προαναγγείλει η διοίκηση.

Η πολιτική αυτή δεν ήταν «λάθος» ή αναγκαστική. Ήταν συνειδητή επιλογή. Η Κρι-Κρι επενδύει στην παραγωγή και διευρύνει συνεχώς τη δυναμικότητά της, κυρίως στο γιαούρτι. Για να πιάσει στόχους, χρειάζεται όγκους. Περισσότερες μονάδες, περισσότερες χώρες, περισσότερα ράφια. Το μειωμένο περιθώριο είναι το τίμημα για την επέκταση.

Παράλληλα, η εταιρεία βλέπει ευκαιρία στο frozen yogurt, προϊόν που μπορεί να την ανοίξει ακόμα περισσότερο σε διεθνείς αγορές. Το μεγάλο ερώτημα τώρα είναι αν το EBIT margin θα σταθεροποιηθεί στην περιοχή του 13%-15%. Αν το καταφέρει, θα έχει χτίσει ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης με ισορροπία ανάμεσα σε όγκο και κερδοφορία.

Η στρατηγική έχει ρίσκο, αλλά και προοπτική. Και η Κρι-Κρι δείχνει πρόθυμη να το πάρει.

* Tα παραπάνω σχόλια μπορείτε να τα διαβάσετε πρώτοι στο viber του mikrometoxos.gr

ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ ΕΔΩ

 

ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το mikrometoxos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις