Η Κολοτούμπα του Απόστολου Βακάκη και το νέο μέτωπο που ανοίγει

 Μία μέρα κράτησε τελικά το “αντάρτικo” Βακάκη να κρατήσει κλειστά τα καταστήματά  στις κόκκινες περιοχές (Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα) η αλυσίδα Jumbo, καθώς από σήμερα Τρίτη 2 Φεβρουαρίου τα ξανανοίγει μέσω του click inside για προϊόντα ένδυσης-υπόδησης και είδη βιβλιοχαρτοπωλείου και του click away για όλα τα υπόλοιπα (παιχνίδια, είδη οικιακού εξοπλισμού, προϊόντα διακόσμησης, ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ.).

Το αφεντικό της Jumbο την περασμένη Παρασκευή μετά τις κυβερνητικές ανακοινώσεις
άνοιξε το Σάββατο τα καταστήματά του και πούλαγε με click in shopρούχα, ενώ οι πελάτες έπαιρναν κι ό,τι άλλο ήθελαν με click away.

Το Σάββατο με την ΚΥΑ ορίστηκε ότι δεν επιτρέπεται να πουλάει με click away και ο Α. Βακάκης βγήκε στο αντάρτικό λέγοντας  «τα κλείνω όλα», απόφαση που άλλαξε και πάλι στη συνέχεια, με την ανακοίνωση ότι τελικά θα λειτουργεί σε Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα με τους περιορισμούς.

Η κολοτούμπα έχει να κάνει με νομική ερμηνεία του νόμου περί της αναστολής συμβάσεων εργασίας.

Συγκεκριμένα επιχειρήσεις, οι οποίες διαθέτουν το δικαίωμα πώλησης και λειτουργίας έστω για μέρος της προϊοντικής τους γκάμας με βάση τη νέα ΚΥΑ, δεν ανοίξουν θα αποκλείονται από τα ευεργετικά μέτρα στήριξης της απασχόλησης, όπως ισχύουν για επιχειρήσεις που πλήττονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Αυτό σημαίνει, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, πως με κλειστά καταστήματα η εταιρεία θα υποχρεώνονταν να μεταφέρει τους εργαζομένους στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ και άρα να επιβαρυνθεί συμμετέχοντας στην κάλυψη των αμοιβών και ασφαλιστικών εισφορών τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Βακάκης που βρίσκεται σε ανοικτή κοντρα με τον υπουργό Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη προσπάθησε αυτό τον τρόπο να εκβιάσει την Κυβέρνηση αλλά έπεσε σε τοίχο καθώς  κυβερνητικοί παράγοντες  ξεκαθάρισαν σε όλους τους τόνους στους μεγάλους παίκτες της αγοράς, ότι έτσι θα πάμε και είναι καλύτερα να κοιτάξουν να προσαρμοστούν τώρα, γιατί η κατάσταση λόγω της πανδημίας δεν προβλέπεται να αλλάξει σύντομα.

Τηνν ίδια ώρα που το αφεντικό της Jumbo έχει πετάξει “λευκή πετσέτα” στο χώρο του παιχνιδιού  δίνοντας μεγάλο μερίδιο αγοράς στον Moustaka που κυριαρχεί στο ποιοτικό παιχνίδι καθώς ο κόσμος γυρίζει την πλάτη στα παιχνίδια “Made in China” που μπορεί να είναι φθηνά αλλά χαλάνε σε δύο ημέρες.

Παράλληλα η Jumbo ανοίγει και άλλο μέτωπο  μπαίνοντας σφήνα στην αγορά ειδών σπιτιών και κοντράρονται στην αγορά με τον όμιλο Φουρλή (ΙΚΕΑ) . Μια κόντρα που μόνο νικητή δεν θα έχει καθώς η πανδημία θα οδηγήσει και τους δύο σε χαμηλούς τζίρους.