Η κακή συνήθεια της Coca Cola και η εταιρεία που την έστειλε στο “σκαμνί”

Η παραβατική συμπεριφορά σε θέματα ανταγωνισμού τίνει να γίνει συνήθεια στην Coca Cola.

Δεν είναι η πρώτη φόρα που η Coca Cola ελέγχεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για  σοβαρές παραβάσεις κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης.

Η Coca Cola HBC φέρεται ότι προσπάθησε να «πνίξει» τον ανταγωνισμό από μια πολύ μικρότερη εταιρεία.

Σύμφωνα με την καταγγελία, η «Coca Cola 3Ε Ελλάδος» για μεγάλο χρονικό διάστημα παρείχε οικονομική αμοιβή και άλλες παροχές σε τελικά σημεία πώλησης αναψυκτικών με αντάλλαγμα την προφορική δέσμευση για αποκλειστικότητα ή απαγόρευση συνεργασίας με συγκεκριμένους ανταγωνιστές.

Η εταιρεία επέβαλε, αναλυτικότερα, σε σημεία πώλησης αναψυκτικών τον εκτοπισμό προϊόντων ή/ και ψυγείων ή/ και σημάτων ανταγωνιστών της, με την απειλή απομάκρυνσης των προϊόντων της σε περίπτωσή παραβίασης της προφορικής τους συμφωνίας.

Μάλιστα, όταν έγινε η σχετική έρευνα της Επ. Ανταγωνισμού, η Coca Cola προσπάθησε με διάφορους τρόπους να την παρεμποδίσει και τιμωρήθηκε, τον περασμένο Μάρτιο, με πρόστιμο 800.000 ευρώ. Για ανάλογες παραβάσεις κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης, η Coca Cola είχε τιμωρηθεί με πρόστιμο προ εικοσαετίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Τώρα πως γίνεται να παίρνει κορυφαίες βαθμολογίες από διεθνείς οίκους στο ESG που περιλαμβάνει την κοινωνική υπευθυνότητα και την εταιρική διακυβέρνηση και από την άλλη να βρίσκεται διαρκώς υπόλογη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι απορίας άξιον.

Η εταιρεία από τη Ρόδο που φοβάται η Coca Cola

Η εταιρεία αναψυκτικών ‘ΒΑΠ Π. Κουγιός ΑΒΕΕ’ «γεννήθηκε» το 1967 στο νησί της Ρόδου από τον Παντελή Κούγιο,  ο οποίος λόγω της τυχαίας πρόσληψής του σε εταιρεία αναψυκτικών στην Αφρική, αποφάσισε να γυρίσει στη γενέτειρά του για να κάνει το επιχειρηματικό του ντεμπούτο,ιδρύοντας τη δική του εταιρεία, σε ένα τομέα που το νησί υστερούσε.

Σχεδόν 50 χρόνια μετά αποτελεί από τις κυρίαρχες εταιρείες στην αγορά ροφημάτων, με δικά της εμπορικά σήματα σε αναψυκτικά (ΒΑΠ Fresh), χυμούς, παγωμένο τσάι, εμφιαλωμένο νερό (Απολλώνιο) και μπίρα (Ζύθος ΒΑΠ) και με την εμβληματική συνεργασία με έναν εκ των γιγάντων της αγοράς, την Pepsico.

Την περίοδο 2010 – 2017,η ΒΑΠ καταφέρνει να συγκεντρώσει το ποσό των 14 εκατομμυρίων ευρώ, παρακολουθώντας τα κέρδη της να διαμορφώνονται σε 1,43 εκατομμύρια ευρώ το 2017.

Πλέον, η εταιρεία κατατάσσεται 4η στην κατάταξητης βιομηχανίας αναψυκτικών και είναι αλματωδώς αναπτυσσόμενη στον χώρο της Ελληνικής Μικροζυθοποιίας, ενώ όπως φαίνεται από την πρόσφατη νομική της ενέργεια, διεκδικεί το ζωτικό της χώρο απέναντι σε πιο ισχυρούς παίκτες της αγοράς, όπως η «Coca Cola 3Ε Ελλάδος».