16.8 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Η ανάπτυξη της οικονομίας

Η ανάπτυξη της οικονομίας

Αυγερινός Θεόδωρος
  • Η νέα κυβέρνηση είναι σοβαρή και γι’ αυτό «έπεσε με τα  μούτρα», για να φτιάξει την οικονομία, στην οποία η προηγούμενη δεν έκανε τίποτε άλλο από το να βάζει φόρους  τον έναν πίσω από τον άλλον.

Ο κ. Μητσοτάκης,  είχε  εξαγγείλει προεκλογικά  ότι  θα μείωνε  δραστικά  τη  φορολογία  σ’  όλες  τις  επιτρεπτές  περιπτώσεις.  Και  πράγματι  αυτό   έπραξε. Επίσης  ξεκίνησε να ξεπεράσει δυναμικά   τα εμπόδια  που  μπλόκαραν  την έναρξη   των εργασιών στο Ελληνικό.  Παράλληλα,  κινήθηκε  δραστικά  προς  κάθε  κατεύθυνση,  για  την εξεύρεση   επενδυτών,  ώστε  να γίνουν  οι απαιτούμενες  επενδύσεις,    για  την αντιμετώπιση    της  υπάρχουσας  ανεργίας  και   την αναθέρμανση   της εν  γένει οικονομίας  μας.

  • Στη  Νέα  Υόρκη,  αυτές τις ημέρες, έλαβε  χώρα το  συνέδριο  Capital  Link Invest in Greece  Forum,  όπου  προσήλθαν  περισσότεροι από  1000  συμμετέχοντες ,  οι οποίοι εκπροσωπούσαν 70   funds  που    αναζητούν  ευκαιρίες,  για επένδυση    στην Ελλάδα  στους  τομείς  της μεταφοράς, της  υγείας,  της ενέργειας,  του τουρισμού,  και του  real estate.
  • Οι διεθνείς επενδυτές  είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις εξελίξεις  και τις μεταρρυθμίσεις στην ελληνική οικονομία, καθώς  και για  το εθνικό αναπτυξιακό  σχέδιο, που  στοχεύει  στην παροχή  κινήτρων, αλλά  και στη δομική  βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Οι  επιχειρήσεις αυτές   είναι ευπρόσδεκτες  στην  Ελλάδα ,  γιατί πράγματι  θα δημιουργηθούν  νέες  θέσεις εργασίας  και γενικά  θα βελτιωθεί  το ΑΕΠ  της  χώρας.

Όμως,  η  γενική κατάσταση της πατρίδας μας δεν πρόκειται να αλλάξει δομικά, γιατί  είμαστε  μια μεταπρατική κοινωνία και ως  εκ τούτου θα παραμείνουμε μια    «αναπτυσσόμενη  χώρα». Κι  αυτό, γιατί  δεν καταφέραμε ποτέ μέχρι σήμερα να στήσουμε  μια αξιοπρεπή βιομηχανία. Αναπτυγμένες  χώρες  σήμερα  θεωρούνται μόνο οι βιομηχανικές, που παράγουν σύγχρονη τεχνολογία. Γι’ αυτό, εφόσον η κυβέρνηση επιδιώκει πραγματικά να  βελτιώσει σταθερά την οικονομία της χώρας, οφείλει να λάβει τα αναγκαία μέτρα, που οδηγούν σ’ αυτόν τον στόχο.

Τι  θα πρέπει  να γίνει 

Από  το 2012  υπουργοί  οικονομικών  ήταν διαδοχικά πανεπιστημιακοί  καθηγητές  της οικονομίας,  όπως  οι  κ.κ. Χαρδούβελης, Στουρνάρας,  Βαρουφάκης, Τσακαλώτος και σήμερα  ο  κ.  Σταϊκούρας. Επίσης  για  ένα εξάμηνο ως υπηρεσιακός πρωθυπουργός  θήτευσε ο διακεκριμένος οικονομολόγος κ. Παπαδήμος. Όλοι αυτοί είναι άξιοι επιστήμονες, αλλά είναι άτομα.

Το λέμε αυτό σε αντιδιαστολή με το θεσμό του Συμβουλίου, που αποτελείται όχι από  κομματικά στελέχη, αλλά από διακεκριμένους  επιστήμονες. Ως εκ τούτου προτείνουμε τα ακόλουθα μέτρα, που θα βοηθήσουν στην πραγματική ανάπτυξη της  οικονομίας της χώρας  και στην επίτευξη του άλματος στον «κύκλο  των αναπτυγμένων βιομηχανικών  χωρών» :

(1). Δημιουργία «Οικονομικού Επιστημονικού Συμβουλίου» που αποτελείται από δέκα  άμισθα πανεπιστημιακά μέλη.

Προς   τούτο  τα πανεπιστήμιά  μας,  που έχουν Τμήματα  Οικονομίας,  προτείνουν  κατ’ επιλογή  από  τη Γενική Συνέλευσή τους, από έναν αξιόλογο καθηγητή της οικονομίας.

Αυτό  το Οικονομικό Συμβούλιο λειτουργεί  ως συμβουλευτικό  όργανο της κυβέρνησης και αναπτύσσει  σχέδια, προτάσεις και μέτρα για την ανάπτυξη της βιομηχανίας, που υποβάλλει   στην κυβέρνηση.

(2). Τα πολυτεχνεία  μας  συνεργάζονται με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας   και  διατυπώνουν  διάφορα   βιομηχανικά   projects , που προσφέρονται  για  επενδύσεις. Αυτό έγινε  στη Γερμανία,  όταν στη σημαντική  περιοχή του Ρουρ , είχαν κλείσει  τα ανθρακωρυχεία  και είχε εξαπλωθεί η ανεργία.

(3). Ενεργοποίηση  του μεγάλου  κλάδου των Ελλήνων  εφοπλιστών,  που είναι οι  πρώτοι στην παγκόσμιο αγορά  και έχουν  τα περισσότερα  εμπορικά πλοία,  και   Tanker ,  που  επισκευάζουν  σ’  όλα τα ναυπηγεία του κόσμου, εκτός της Ελλάδας.

Δημοσιεύθηκε  ότι   το ναυπηγείο της Σύρου,  που είχε  πέσει στην  ανεργία, αγοράσθηκε από  έναν Ελληνοαμερικανό   και θα αρχίσει  σύντομα  να δουλεύει  με επισκευές  ελληνικών  εμπορικών  πλοίων.  Ως  εκ τούτου  η κυβέρνηση  θα  πρέπει να απευθυνθεί  στους  Έλληνες εφοπλιστές,  που χαρακτηρίζονται για τον υψηλό πατριωτισμό τους,  όπως  υποστηρίξουν  έμπρακτα  την ανόρθωση της  οικονομίας  της Ελλάδας. Και  πρώτα  απ’  όλα τα  ναυπηγεία Ελευσίνας  και Σκαραμαγκά.

  • Αυτή τη στιγμή, κυκλοφορούν στην Ελλάδα   8 εκατομμύρια αυτοκίνητα,  τα οποία  «φορούν»  40 εκατομμύρια ελαστικά.  Κάλλιστα θα μπορούσε να δημιουργηθεί μεταξύ των άλλων ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων και ένα  ελαστικών. Η Ισπανία, η Πολωνία, η Ρουμανία, Τσεχία κι η Τουρκία παράγουν αυτοκίνητα κάποιας μεγάλης ξένης  αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δημοσιεύθηκε ότι στη χώρα του Ερντογάν η γερμανική  OPEL κατασκευάζει εργοστάσιο που  θα  παράγει ετησίως 5.000 οχήματα. Το ίδιο και η Volkswagen της οποίας η παραγωγή θα φτάνει τα 20.000 αυτοκίνητα. Αν τα πανεπιστήμιά μας με τη συμμετοχή του Τεχνικού  Επιμελητηρίου Ελλάδας παρουσιάσουν μια σειρά από προτάσεις, τότε θα μπορούν να έρθουν τόσο οι πατριώτες εφοπλιστές, όσο και πολλοί άλλοι από τον απόδημο ελληνισμό, όχι για να μας δώσουν ελεημοσύνες, αλλά για να  επενδύσουν σε κερδοφόρες επιχειρήσεις και να  βγάλουν πολλά χρήματα.

Τελειώνοντας  εδώ,  θα θέλαμε να πούμε  και τούτο: Το πολιτειακό σύστημα της Ελλάδας είναι η δημοκρατία, όπου την κυβέρνηση συγκροτεί εκείνο το κόμμα, που θα κερδίσει στις εκλογές. Επ’ αυτού δεν υπάρχει καμιά αντίρρηση. Αλλά αυτοί που κάθε φορά κερδίζουν στις εκλογές και συγκροτούν την κυβέρνηση οφείλουν να γνωρίζουν ότι δεν αγοράζουν την Ελλάδα και αυτή δεν είναι ιδιωτικός βιος τους, για να την διαχειρίζονται, «όπως γουστάρουν».

  • Κάτι, που διαπιστώνεται συχνά από υπερφίαλους πολιτικούς. Αυτός βέβαια είναι ένας από τους σοβαρούς λόγους, που τόσα χρόνια η Ελλάδα έμεινε «Ψωροκώσταινα». Αντίθετα εμείς λέμε, πως οι της κυβέρνησης έχουν το δικαίωμα να ρυθμίζουν τα πράγματα σύμφωνα με το κομματικό τους πρόγραμμα και τις προσωπικές τους ιδέες, αλλά δεν μπορούν να αγνοούν τυχούσες εποικοδομητικές προτάσεις Ελλήνων πολιτών, που στοχεύουν στην ίδια κατεύθυνση.

ΤΟ ΒΗΜΑ