H ναυλαγορά πλέει εδώ και πολύ καιρό σε αχαρτογράφητα νερά

Σημαντική μεταβλητότητα αναμένεται να καταγράψουν οι ναύλοι για όλους τους τύπους πλοίων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα και κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί σχετικά με ένα δεύτερο κύμα κορονοϊού, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Icra.

Παρά τις φαινομενικά απαισιόδοξες εκτιμήσεις του, ο οίκος αναφέρει σε έκθεσή του ότι οι δυσάρεστες συνέπειες του Covid-19 στις εγχώριες θαλάσσιες βιομηχανίες της εκάστοτε χώρας ήταν μικρότερες του αναμενομένου για το H1 του τρέχοντος οικονομικού έτους.

Η έκθεση αναφέρει ότι ο ναυτιλιακός κλάδος πλέει εδώ και πολύ καιρό σε αχαρτογράφητα νερά, ενώ, όπως είναι λογικό, η ανάκαμψή του θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι και τη ζήτηση για τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές.

Ο κλάδος των tankers σημείωσε σημαντική ανάκαμψη την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου, λόγω της ανάγκης περί πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου.

Ωστόσο, η ανάκαμψη αυτή υποχώρησε σύντομα, καθώς η μείωση του contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση) σήμανε και την πτώση των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια.

Από την άλλη, θετικό είναι το τοπίο σχετικά με τον κλάδο των containerships, οι ναύλοι των οποίων έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση λόγω της ελάφρυνσης των περιοριστικών μέτρων σε πολλές από τις πιο σημαντικές οικονομίες του πλανήτη και κυρίως στην Κίνα. Ωστόσο, παρά την εξαιρετική διαχείριση των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχετικά με τη χαμηλή υφιστάμενη ζήτηση, ο οίκος Icra αναφέρει ότι και το μέλλον των ναύλων των containerships παραμένει αβέβαιο και ιδιαίτερα ευμετάβλητο.

Ευεργετική επίδραση ενδεχομένως θα έχουν οι όποιες διαλύσεις πλοίων προκειμένου η προσφορά να ευθυγραμμιστεί με τη ζήτηση.