H μάχη των μεγάλων έργων είναι σε εξέλιξη για τους κορυφαίους τεχνικούς ομίλους της χώρας

H μάχη των μεγάλων έργων είναι σε εξέλιξη για τους κορυφαίους τεχνικούς ομίλους της χώρας. Η Γραμμή 4 του Μετρό, η Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, ο ΒΟΑΚ μαζί με το Καστέλι και την ολοκλήρωση του Ε65 που έχουν πάρει το δρόμο τους αποτελούν κατά βάση τη νέα γενιά big projects στην Ελλάδα.

ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, J&P ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ είναι σε θέση μάχης για τη διεκδίκηση αυτών των μεγάλων έργων και μαζί οι κορυφαίες εταιρείες της Ευρώπης Vinci και Hochtief αποτελούν τους κύριους πρωταγωνιστές στην κατάκτηση των συμβολαίων.

Στην Υποθαλάσσια Σαλαμίνας εκτιμώμενου κόστους 400 εκατ.ευρώ, που είναι σε δημοπράτηση εδώ και περίπου δύο χρόνια. Τα εταιρικά σχήματα που συμμετέχουν είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και VINCI CONCESSIONS-VINCI HIGHWAYS–ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος του 2018 να έχει ολοκληρωθεί η Β`φάση, και το 2019 να αναδειχθεί ο παραχωρησιούχος. Τα έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν περίπου 4 χρόνια.

Για την Γραμμή 4 του Μετρό το μεγαλύτερο από όλα τα έργα με κόστος 1,8 δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) έχουμε 3 μεγάλα σχήματα αποτελούμενα από: 1. ΤΕΡΝΑ-VINCI-SIEMENS, 2. J&P ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, 3. ΑΚΤΩΡ-ANSALDO-HITACHI RAIL ITALY. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος ξεκίνησε πέρυσι τον Αύγουστο και οι υπογραφές εκτιμάται ότι θα πέσουν μέχρι το τέλος του 2019.

Ο ΒΟΑΚ που μόλις προκηρύχθηκε με 2 ξεχωριστούς διαγωνισμούς από τα Χανιά μέχρι τη Νεάπολη Λασιθίου αναμένεται δημιουργήσει νέες συμμαχίες και τα σχήματα που θα συμμετάσχουν θα αποτελέσουν τους διεκδικητές των έργων κόστους περίπου 1,5 δισ.ευρώ.

ΚΑΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ στο Αεροδρόμιο Καστελίου που είμαστε στην προσυμβατική περίοδο το έργο πήρε η Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR η οποά θα επενδύσει περί τα 500 εκατ.ευρώ, ενώ η ΤΕΡΝΑ δηλώνει παρούσα και πάλι ως ανάδοχος στα έργα ολοκλήρωσης του Ε65 (νότιο και βόρειο τμήμα) κόστους 700 εκατ.ευρώ.

  • Η ΤΕΡΝΑ έχει κλειδώσει έργα 1,2 δισ. ευρώ έχοντας πάρει κεφάλι στον ανταγωνισμό των έργων
  • ΑΛΛΑ τα 3 προαναφερθέντα projects κόστους 3,7 δισ.ευρώ θα κρίνουν ποιος θα είναι ο βασιλιάς των κατασκευών στην Ελλάδα για την επόμενη πενταετία
  • ΕΝΩ δεν συνυπολογίζουμε τον μεγάλο παράγοντα των έργων 3 δισ. ευρώ στο Ελληνικό.