H ΕΚΠΟΙΖΩ “προσγείωσε” την Aegean – Aλλαξε διαφημιστικό μήνυμα με παραπλανητικό περιεχόμενο

Η ΕΚΠΟΙΖΩ αντέδρασε σε διαφήμιση «κυρίαρχου ελληνικού αερομεταφορέα» και οδήγησε σε αλλαγή του παραπλανητικού μηνύματος.  Αυτό αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής-ΕΚΠΟΙΖΩ, και συγκεκριμένα γνωστοποιεί ότι, «μετά από καταγγελίες καταναλωτών για παραπλάνηση τους, αναφορικά με προωθητική ενέργεια από κυρίαρχο ελληνικό αερομεταφορέα», προέβη στην απαιτούμενη έρευνα και υπέβαλε αίτηση ελέγχου της διαφημιστικής επικοινωνίας στο «Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας» (ΣΕΕ).

Η ΕΚΠΟΙΖΩ δεν αναφέρει το όνομα της εταιρείας, αλλά το φωτογραφίζει. Επιπλέον η εταιρεία Aegean προχώρησε σε τέτοια προωθητική ενέργεια.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η φράση «Επιλογές ευελιξίας/Light/Τώρα έχετε ευελιξία για απεριόριστες αλλαγές εισιτηρίου χωρίς “rebooking fee”, ισχύει για κρατήσεις από 07/10/2020 μέχρι τις 08/11/2020 και για πτήσεις μέχρι τις 28/2/2021. Οι αλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν μέχρι τις 28/2/2021». Στη διαφημιστική επικοινωνία της εταιρείας, την οποία προώθησε, μέσω μέσου κοινωνικής δικτύωσης και της ιστοσελίδας της, δημιουργούσε σύγχυση και παραπλάνηση στους καταναλωτές.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την οργάνωση των καταναλωτών, έδινε την εσφαλμένη εντύπωση της δυνατότητας, ότι οι καταναλωτές μπορούν να προβούν σε αλλαγές μέχρι τις 28/2/2021, χωρίς χρέωση, γεγονός που δεν ήταν ακριβές, διότι στην πραγματικότητα οι αλλαγές χωρίς χρέωση ήταν έως τις 08/11/2020, όπως αναφέρονταν σε άλλη προωθητική ενέργεια της εταιρείας. Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή της σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε για την ίδια προωθητική ενέργεια τα εξής:

«Ταξιδεύοντας, αλλάζεις παραστάσεις. Τώρα μπορείς να αλλάξεις και το εισιτήριό σου έως 8/11, χωρίς rebooking fees, σε όλες τις κατηγορίες ναύλων και όσες φορές θέλεις. Κλείσε θέση σήμερα χωρίς άγχος». Επίσης, την ίδια ενημέρωση έδινε το τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της εταιρείας, μέσω γραπτής και προφορικής επικοινωνίας.

Σε αποτέλεσμα των ανωτέρω, σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ, η εταιρεία με τις αναφερόμενες προωθητικές ενέργειες, δημιουργούσε σύγχυση και παραπλάνηση στους καταναλωτές ως προς τον ακριβή χρόνο αλλαγής των εισιτηρίων, χωρίς rebooking fees. Η ορθή και σύννομη ενημέρωση του καταναλωτή αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα και δεν θα πρέπει να καταστρατηγείται μέσω παραπλανητικών και αναληθών επικοινωνιών και εσφαλμένων συμπερασμάτων, η οποία αντίκεινται ευθέως σε διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας περί προστασίας του καταναλωτή.

Το ΣΕΕ κοινοποίησε την αίτηση ελέγχου της ΕΚΠΟΙΖΩ στην εταιρεία. Εν συνεχεία, την ενημέρωσε ότι θα προβεί σε εξέτασή της η αρμόδια πρωτοβάθμια επιτροπή του ΣΕΕ και όρισε ακριβή ημερομηνία συζήτησης. Όμως, πριν να πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση της επιτροπής, η εταιρεία ενημέρωσε τα μέρη ότι, έχει προβεί στις απαραίτητες τροποποιήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις εσωτερικές ενημερώσεις στο τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της και παράλληλα διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει πλέον καμία δυνατότητα ή πιθανότητα σύγχυσης του καταναλωτικού κοινού ως προς την προωθητική της ενέργεια. Με βάση τη σχετική γραπτή ενημέρωση από πλευράς της εταιρείας, και σύμφωνα με τον Κανονισμό του ΣΕΕ, η συνεδρίαση διεκόπη και ως εκ τούτου η εξέταση δεν έλαβε χώρα.

Εν κατακλείδι, η ΕΚΠΟΙΖΩ ενημερώνει τους καταναλωτές ότι η σωστή επικοινωνία της εταιρείας αναφορικά με την ως άνω προωθητική ενέργεια είναι η εξής:

«Τώρα έχετε ευελιξία για απεριόριστες αλλαγές εισιτηρίου χωρίς rebooking fee. Ισχύει για κρατήσεις από 07/10/2020 μέχρι τις 08/11/2020 και για πτήσεις μέχρι τις 28/2/2021. Οι αλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν μέχρι τις 28/2/2021».

Η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές να καταγγέλλουν τις αθέμιτες (και ειδικότερα τις παραπλανητικές) εμπορικές πρακτικές στο [email protected] ή να κάνουν χρήση του υποδείγματος καταγγελίας μέσω της ιστοσελίδας της.

Πηγη: theceo.gr