GP Στυρίας: Απόλυτη κυριαρχία Φερστάπεν στην έδρα της Red Bull

Το GP Στυρίας στο Red Bull Ring, μέσα στην έδρα της Αυστριακής ομάδας δηλαδή, είχε ένα μεγάλο πρωταγωνιστή – που δεν ήταν άλλος από τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος με εμφατικό τρόπο πήρε τη δεύτερη νίκη του στη σειρά και αύξησε ακόμα περισσότερο την πρωτοπορία του στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε 2ος και ο Βάλτερι Μπότας ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου.

Εκκίνηση

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι οδηγοί της πρώτης σειράς έφυγαν καλά και κράτησαν τις θέσεις τους, με τον Φερστάπεν να στριβει πρώτος, μπροστά από τον Χάμιλτον. Πιο πίσω οι Νόρις και Πέρεζ κράτησαν επίσης τις θέσεις τους, ύστερα όμως από μάχη που κράτησε μερικές στροφές. Ο Μπότας ακολούθησε στην 5η θέση. Οι Λεκλέρ και Γκασλί είχαν επαφή, που προκάλεσε ζημιά στην εμπρός πτέρυγα του Λεκλέρ και κλατάρισμα στο πίσω ελαστικό του Γκασλί. Και οι δύο μπήκαν στα pit αλλά μόνο ο Λεκλέρ συνέχισε, αφού ο Γκασλί έφασε εκεί με σπασμένη την πίσω ανάρτηαη και εγκατέλειψε.

Κερδισμένοι από όλα αυτά ήταν οι Λανς Στρολ και Φερνάντο Αλόνσο, που ανέβηκαν στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα, ενώ σπουδαία εκκίνηση έκανε ο Τζορτζ Ράσελ με τη Williams, που βρέθηκε στην 8η θέση. Ο Τσουνόντα παρότι βρέθηκε κλεισμένος στην εκκίνηση ανέβηκε 9ος, μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari.

Λίγους γύρους αργότερα ο Σέρχιο Πέρεζ πέρασε τον Λάντο Νόρις για να πάρει την 3η θέση. Ο Μεξικανός βέβαια σε εκείνο το σημείο είχε τη μαλακή γόμα ελαστικών στη Red Bull ενώ ο Βρετανός της McLaren είχε τη μεσαία και προφανώς ακολουθούσε λίγο διαφορετική στρατηγική. Λίγο αργότερα και ο Μπότας πέρασε τον Νόρις και ανέβηκε στην 4η θέση.

Πρώτο pit stop

Μέχρι να αρχίσει ο χορός των pit stop στον 22ο γύρο με τον Μαζέπιν να μπαίνει πρώτος για αλλαγή ελαστικών, ο Μαξ Φερστάπεν είχε φτιάξει μια καλή διαφορά της τάξης των 4,5 δευτερολέπτων από τον Λιούις Χάμιλτον. Από τους πρωτοπόρους, πρώτος μπήκε ο Πέρεζ, που όμως έκανε ένα πολύ αργό pit stop. Οι υπόλοιποι δεν αντιμετώπισαν προβλήματα και έτσι όταν οι αλλαγές ελαστικών ολοκληρώθηκαν, ο Φερστάπεν παρέμεινε πρώτος, μπροστά από τον Χάμιλτον, αλλά ο Πέρεζ δεν βρισκόταν πια στην 3η θέση, την οποία πλέον καταλάμβανε ο Βάλτερι Μπότας.

Όλοι επέλεξαν να αλλάξουν τα ελαστικά τους, είτε ήταν μεσαία είτε μαλακά, με τη σκληρή γόμα της Pirelli, υπολογίζοντας να φτάσουν με αυτά μέχρι τον τερματισμό. Ο Λάντο Νόρις ήταν 5ος, πίσω από τον Πέρεζ και είχε πίσω του τους Ράικονεν και Ρικιάρντο, που δεν είχαν σταματήσει ακόμα. Λίγο αργότερα εγκατέλειψε ο Τζορτζ Ράσελ από βλάβη στο μονοθέσιο της Williams κι ενώ έδειχνε να έχει την ευκαιρία να βαθμολογηθεί.

Η μάχη του βάθρου – που δεν ήρθε

Κι ενώ η διαφορά Φερστάπεν-Χάμιλτον έδειχνε να σταθεροποιείται, το ενδιαφέρον στράφηκε στην προσπάθεια του Πέρεζ να πιάσει τον Μπότας και να διεκδικήσει την 3η θέση. Πιο πίσω ο Στρολ κρατούσε την 6η θέση, μπροστά από τον Σάινθ, που κέρδισε θέσεις στα pit stop, και τους Αλοσνο, Τσουνόντα και Φέτελ. Ο Σάινθ όμως με πιο φρέσκα ελαστικά πέρασε τον Στρολ και ανέβηκε εκείνος 6ος.

Μετά την επαφή του πρώτου γύρου και την αλλαγή πτέρυγας στα pit, ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε πολλές θέσεις και ύστερα από διαδοχικές προσπεράσεις μπήκε στη 10άδα περνώντας τον Φέτελ. Ο Μονεγάσκος της Ferrari δεν σταμάτησε εκεί και λίγο αργότερα πέρασε και τον Τσουνόντα για την 9η θέση. Ο Αλόνσο ήταν το επόμενο θύμα του Λεκλέρ, που ανέβηκε 8ος.

Η διαφορά ρυθμού ανάμεσα στους πρώτους και τους υπόλοιπους ήταν πολύ μεγάλη στην Αυστρία και αυτό φάνηκε όταν ο Φερατάπεν έφτασε και έριξε γύρο στον 5ο της κατάταξης, που ήταν ο Λάντο Νόρις με τη McLaren.

Η μάχη για την 3η θέση του βάθρου που περιμέναμε δεν ήρθε τελικά, καθώς 16 γύρους πριν από το τέλος ο Σέρχιο Πέρεζ μπήκε στα pit και έβαλε ένα φρέσκο σετ ελαστικών, με προφανή στόχο να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και να πάρει τον ένα έξτρα βαθμό.

Μια -φαινομενικά μόνο- άνετη νίκη

Ο Μαξ Φερστάπεν σιγά-σιγά απομακρυνόταν στην κορυφή και αύξανε τη διαφορά του από τον Χάμιλτον, αλλά η ζωή του μέσα στο μονοθέσιο της Red Bull δεν ήταν εύκολη. Ο Ολλανδός στον ασύρματο ανέφερε διάφορα μικροπροβλήματα, κυρίως με το πεντάλ των φρένων, για να λάβει από τον αρχιμηχανικό του τη σύσταση να περνάει προσεκτικά πάνω από τα κερμπ. Παρόλα αυτά, ο Φερστάπεν πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, για να πάρει τη 2η συνεχόμενη νίκη του, μπροστά από τον Χάμιλτον, ο οποίος στον προτελευταίο γύρο άλλαξε ελαστικά για να πάρει τελικά το βαθμό ταχύτερου γύρου.

Στους τελευταίους γύρους ο Πέρεζ έκανε μια προσπάθεια να φτάσει τον Μπότας και να διεκδικήσει την 3η θέση, αλλά δεν τα κατάφερε τελικά και ο Μπότας τερμάτισε τελικά 3ος, με τον Πέρεζ στην 4η θέση. Ο Νόρις έκανε ένα μοναχικό αγώνα στο τέλος για να πάρει την 5η θέση, μπροστά από το δίδυμο της Ferrari, με τον Σάινθ στην 6η θέση και τον Λεκλέρ να κάνει μια φανταστική επιστροφή και να τερματίζει τελικά 7ος. Οι Λανε Στρολλ, Φερνάντο Αλόνσο και Γιούκι Τσουνόντα έκλεισαν τη 10άδα.

Στη βαθμολογία του πρωταθλήματος ο Φερστάπεν αύξησε τη διαφορά του από τον Χάμιλτον στους 18 βαθμούς με τον Πέρεζ να παραμένει 3ος. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Red Bull επίσης αύξησε τη διαφορά της από τη Mercedes στους 40 βαθμούς.

Ομάδες και οδηγοί θα ξανασυναντηθούν σε μία εβδομάδα στην ίδια πίστα για το GP Αυστρίας.

Αποτελέσματα GP Στυρίας

race

Βαθμολιγία Πρωταθλήματος Οδηγών

Θ ΟΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΑ ΒΑΘΜΟΙ
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 156
2 Lewis Hamilton MERCEDES 138
3 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA 96
4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 86
5 Valtteri Bottas MERCEDES 74
6 Charles Leclerc FERRARI 58
7 Carlos Sainz FERRARI 50
8 Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA 37
9 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 34
10 Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES 30
11 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 19
12 Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES 14
13 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 12
14 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA 9
15 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 1
16 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 1
17 George Russell WILLIAMS MERCEDES 0
18 Mick Schumacher HAAS FERRARI 0
19 Nikita Mazepin HAAS FERRARI 0
20 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 0

Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών

Θ ΟΜΑΔΑ ΒΑΘΜΟΙ
1 RED BULL RACING HONDA 252
2 MERCEDES 212
3 MCLAREN MERCEDES 120
4 FERRARI 108
5 ALPHATAURI HONDA 46
6 ASTON MARTIN MERCEDES 44
7 ALPINE RENAULT 31
8 ALFA ROMEO RACING FERRARI 2
9 WILLIAMS MERCEDES 0
10 HAAS FERRARI 0

Πηγή: Gazzetta.gr