Google Maps – Προσθέτει επιλογή διαδρομής με λιγότερους ρύπους

Χωρίς διόδια ή λιγότερα χιλιόμετρα; Από τους κεντρικούς ή από τα στενά; Με λεωφορείο, με τα πόδια ή με αυτοκίνητο; Το Google Maps ήδη μας πρόσφερε αρκετές διαφορετικές επιλογές για τις διαδρομές μας. Τώρα προσθέτει άλλη μία, που δεν είχαμε φανταστεί: Εκείνη των χαμηλότερων ρύπων.

Οι οδηγοί θα είναι σε θέση να επιλέγουν τη διαδρομή με τις λιγότερες εκπομπές αερίων του άνθρακα, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως η κίνηση και η κλίση των δρόμων. Το νέο προϊόν θα κυκλοφορήσει πιλοτικά στις ΗΠΑ από την Τετάρτη, ενώ με το νέο έτος θα είναι διαθέσιμο και στην Ευρώπη. Όταν ο χρόνος που απαιτείται για την «οικολογική» διαδρομή είναι πάνω-κάτω ο ίδιος με τις υπόλοιπες, το Google Maps θα μας κατευθύνει σε εκείνη ως προεπιλογή.

Ο επικεφαλής της Google, Σουντάρ Πιχάι, δήλωσε ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενός εκατομμυρίου τόνων διοξειδίου του άνθρακα σε ετήσια βάση, ποσότητα που ισούται με την απόσυρση 200.000 αυτοκινήτων από τους δρόμους.

«Οι διαδρομές με αυτοκίνητο ανήκουν στις ανθρώπινες επιλογές με τη μεγαλύτερη εκπομπή άνθρακα σε καθημερινή βάση. Από την Τετάρτη στις ΗΠΑ και από το 2022 στην Ευρώπη, το Google Maps θα σας επιτρέπει να επιλέγετε τη διαδρομή με τις χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα, όταν αυτή δεν είναι ήδη η ταχύτερη διαθέσιμη», σημείωσε ο Πιχάι.

Η Google πρόσθεσε ότι θα καθιστά ευκολότερη την εύρεση υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων στους χρήστες που επιθυμούν να αγοράσουν αυτοκίνητο, αλλά και τη σύγκρισή τους με μοντέλα που κινούνται αποκλειστικά με ορυκτά καύσιμα.

Άλλες πράσινες πρωτοβουλίες που ανακοίνωσε η εταιρεία περιλαμβάνουν την προσθήκη πληροφοριών για τις εκπομπές στη μηχανή αναζήτησής της για αεροπορικά εισιτήρια, την Google Flights. Από την Τετάρτη, οι χρήστες σε όλο τον κόσμο θα μπορούν να δουν τις εκπομπές άνθρακα ανά θέση σε κάθε πτήση και τις επιλογές με τις χαμηλότερες εκπομπές. Επιπλέον, οι αναζητήσεις για ξενοδοχεία θα «φέρνουν» στα αποτελέσματα πληροφορίες για τις προσπάθειες που πραγματοποιούν οι εκάστοτε επιχειρήσεις προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας.

Η Google αποκάλυψε και άλλες αλλαγές στις αναζητήσεις για αγορές. Όταν οι χρήστες αναζητούν συσκευές υψηλής κατανάλωσης ενέργειας, όπως τα πλυντήρια πιάτων ή οι θερμοσίφωνες, θα τους εμφανίζονται προτάσεις που θα τους στρέφουν, αν το επιθυμούν, σε πιο βιώσιμες επιλογές.

Η Google είχε ανακοινώσει επίσης εντός του 2020 ότι μέχρι το 2030 θα έχει ολοκληρώσει τη μετάβαση σε πιο πράσινες μορφές ενέργειας.

«Η κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί πια μακρινή απειλή», υποστήριξε ο Πιχάι. «Γίνεται όλο και πιο τοπική και προσωπική. Σε όλο τον κόσμο, πυρκαγιές, πλημμύρες και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα συνεχίζουν να επηρεάζουν την υγεία μας, τις οικονομίες μας και το κοινό μας μέλλον στον πλανήτη. Έχουμε ανάγκη από άμεσες και ουσιώδεις λύσεις για την αντιμετώπιση αυτής της επιτακτικής πρόκλησης».