Γιατί Λαμβάνουμε στη Ζωή αυτό στο οποίο Εστιάζουμε Περισσότερο την Προσοχή μας (της Μαρίας Πέππα)

Γιατί Λαμβάνουμε στη Ζωή αυτό στο οποίο Εστιάζουμε Περισσότερο την Προσοχή μας …

Home/Blog/Γιατί Λαμβάνουμε στη Ζωή αυτό στο οποίο Εστιάζουμε Περισσότερο την Προσοχή μας …
  • Photo: Craig Adderley
  • Από: Μαρία Πέππα –

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε γιατί λαμβάνουμε στη ζωή αυτό στο οποίο εστιάζουμε περισσότερο την προσοχή μας. Η εστιασμένη προσοχή σε κάτι συγκεκριμένο, είναι ένα θεμελιώδες συστατικό για κάθε επιτυχημένη και θετική προσωπική αλλαγή. Όταν το κατανοήσουμε καλά, ο τρόπος που σκεφτόμαστε δεν θα είναι ποτέ ξανά ο ίδιος.

Ο βασικός λόγος που λαμβάνουμε αυτό στο οποίο εστιάζουμε την προσοχή μας, έγκειται στον τρόπο που εκπαιδεύεται και μαθαίνει ο εγκέφαλός μας.

Ο εγκέφαλος μας μαθαίνει με εστιασμένη προσοχή και επανάληψη

Είναι εύκολο να συνειδητοποιήσουμε τον ρόλο που παίζει η εστίαση της προσοχής και η επανάληψη στην ζωή μας αν απλά σκεφτούμε τον τρόπο που μάθαμε ότι έχουμε μάθει έως σήμερα από τότε που θυμόμαστε τον εαυτό μας.

  • Ωστόσο, όταν πρόκειται για τη σκέψη και τη φαντασία, εκτός του ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολευόμαστε και με τα δυο, συνήθως εστιάζουμε σε εκείνα που δεν θέλουμε. Σκεφτόμαστε την χειρότερη έκβαση για τα περισσότερα ζητήματα που μας απασχολούν κυρίως επειδή φοβόμαστε.

Δεν χρειάζεται να είναι έτσι. Εάν κατανοήσουμε γιατί λαμβάνουμε αυτό στο οποίο εστιάζουμε και πώς λειτουργεί πραγματικά ο εγκέφαλός μας, στη συνέχεια, μπορούμε ευκολότερα να εξαλείψουμε τους παλιούς τρόπους σκέψης και να αλλάξουμε τον τρόπο που χρησιμοποιούμε την φαντασίας μας. Τότε η ζωή θα γίνει ευκολότερη, με λιγότερες εσωτερικές συγκρούσεις, μεγαλύτερη γαλήνη, αυτοπραγμάτωση και ευτυχία.

  • Όλα όσα έχουμε πετύχει στη ζωή μας έως σήμερα είναι αποτέλεσμα των σκέψεών μας και της εστίασης της προσοχής μας. Οποιαδήποτε απογοήτευση, σύγχυση ή άγχος στη ζωή μας προκύπτει από τη μη εστίαση σε αυτό που θέλουμε. Αυτό αφορά και περιλαμβάνει όλους τους τομείς της ζωής. Τον επαγγελματικό, τον οικονομικό, τον συναισθηματικό, την υγεία κλπ.

Οι περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να διορθώσουν ένα πρόβλημα εστιάζοντας σε κάτι που δεν θέλουν. Λένε πράγματα όπως:

  • Κουράστηκα, δεν θέλω πια να πονάω στο σώμα μου
  • Δεν θέλω πια να είμαι μόνη(ος)
  • Δεν θέλω πια να μείνω άλλο σε αυτή τη βαρετή δουλειά

Σε ό,τι κι αν εστιάσετε την προσοχή σας, ο νους σας θα προσπαθήσει να το φέρει στη ζωή σας στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Άρα σε ό,τι εστιάζετε, αυτό και λαμβάνετε. Δεν έχει σημασία αν αυτό είναι θετικό ή αρνητικό.

Πώς λειτουργεί το Υποσυνείδητο

  • Ο υποσυνείδητος νους δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις. Δεν μπορεί να διακρίνει το λάθος από το σωστό, το ναι από το όχι. Καταχωρεί οτιδήποτε προσλαμβάνει από το περιβάλλον του και αυτά που σκεφτόμαστε συνειδητά. Εάν σκεφτόμαστε συνεχώς τα πράγματα που λείπουν από την ζωή μας, τότε το υποσυνείδητό μας δεν έχει άλλη επιλογή από το να μας δώσει περισσότερα από αυτά στη ζωή μας, δηλαδή να φέρνει μόνο ελλείψεις στην καθημερινότητά μας.
  • Αλλά αν φανταζόμαστε και οραματιζόμαστε τα πράγματα που θέλουμε, τότε το υποσυνείδητό μας θα μας βοηθήσει να αποκτήσουμε περισσότερα από αυτά.

Πώς Μαθαίνουμε

  • Σκεφτείτε τον τρόπο που μαθαίνετε. Το να μάθετε να οδηγείτε απαιτεί τη συνειδητή σας προσοχή και τη συνειδητή σας επίγνωση. Καθώς ασχολείστε με την αλλαγή των ταχυτήτων, το τιμόνι και όλους τους οδικούς κανόνες, αυτό είναι το μόνο που μπορείτε να σκεφτείτε εκείνη τη στιγμή.
  • Ωστόσο, όσο περισσότερο εξασκείτε την οδήγηση, τόσο πιο εύκολη γίνεται. Μετά από μερικές εβδομάδες πρακτικής εξάσκησης, θα μπορείτε εύκολα να συνομιλήσετε με τους συνταξιδιώτες σας ενώ οδηγείτε. Αυτό συμβαίνει επειδή έχετε εντυπώσει την ικανότητα οδήγησης στο υποσυνείδητό σας. Οδηγείτε αυτόματα πλέον, δίχως να χρειάζεται να σκέφτεστε ότι οδηγείτε.

Το υποσυνείδητο μαθαίνει μέσω της επανάληψης . Δεν μπορεί να μάθει αλλιώς! Έτσι, αν σκέφτεστε ή φαντάζεστε επανειλημμένα αυτά που δεν θέλετε, το υποσυνείδητο θα καταλάβει ότι αυτά θέλετε εφόσον αυτός είναι ο μόνος τρόπος που μαθαίνει.

  • Τι Καταλαβαίνει ο Υποσυνείδητος Νους

Ο υποσυνείδητος νους δεν καταλαβαίνει λέξεις. Καταλαβαίνει έννοιες, ιδέες και συναισθήματα πίσω από ορισμένες λέξεις.

  • Θα σας δώσω ένα παράδειγμα για το πώς λειτουργεί αυτό. Θα γράψω κάποιες σύντομες φράσεις και θα ήθελα να τις επαναλάβετε στον εαυτό σας, είτε σιωπηλά είτε φωναχτά.
  • Δεν θέλω να αρρωστήσω
    Δεν θέλω να με αγνοούν
    Δεν θέλω να με απορρίπτουν

Τι προσέξατε όταν επαναλάβατε αυτές τις λέξεις; Πιθανότατα έχετε παρατηρήσει ένα συγκεκριμένο συναίσθημα σε μια από τις αρνητικές λέξεις – αρρωστήσω, αγνοούν ή απορρίπτουν. Ο ασυνείδητος νους σας βίωσε αυτό το συναίσθημα για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου όταν άκουσε αυτή τη λέξη. Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι ο ασυνείδητος νους καταλαβαίνει την λέξη. Αλλά στην πραγματικότητα καταλαβαίνει το συναίσθημα πίσω από τη λέξη.

Νευροπλαστικότητα βασισμένη στην εμπειρία

  • Για να κατανοήσετε πραγματικά τη σημασία της εστιασμένης προσοχής σε αυτό που θέλετε, είναι καλό να γνωρίζετε τα βασικά της νευροπλαστικότητας.
  • Η επιστήμη σήμερα έχει αποδείξει, ότι ο εγκέφαλος μπορεί να αλλάξει, ότι είναι εύκαμπτος, εύπλαστος και πλαστικός. Από εκεί προήλθε και ο όρος νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου.
  • Όταν βιώνουμε μια εμπειρία, οι νευρώνες ή τα εγκεφαλικά μας κύτταρα ενεργοποιούνται και πυροδοτούνται. Μόλις οι νευρώνες πυροδοτηθούν, δημιουργούν συνάψεις. Οι συνάψεις είναι οι συνδέσεις μεταξύ διαφορετικών νευρώνων. Διαθέτουμε εκατό δισεκατομμύρια νευρώνες έτοιμους να δράσουν ανά πάσα στιγμή. Ωστόσο, δεν ενεργοποιούνται ούτε πυροδοτούνται όλοι. Αυτό εξαρτάται από τις εμπειρίες μας. Όσο πιο συνδεδεμένοι είναι οι νευρώνες, τόσο ισχυρότερη γίνεται μια συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου και τόσο πιο αποτελεσματική και ανταποκρινόμενη θα είναι.

Οι νευρώνες που δεν χρησιμοποιούνται θα ατροφήσουν και θα πεθάνουν. Γιατί αυτό? Ο εγκέφαλός μας έχει πεπερασμένο μέγεθος. Μπορεί να χωρέσει μόνο έναν ορισμένο αριθμό νευρώνων, συνάψεων και συνδέσεων σε αυτόν. Έτσι δεσμεύει χώρο για εκείνους τους νευρώνες ή τα εγκεφαλικά κύτταρα που χρειαζόμαστε περισσότερο.

Η εμπειρία μας διαμορφώνει τον εγκέφαλό μας

  • Κάθε νέα μας εμπειρία, δημιουργεί νέες συνάψεις ή ενισχύει τις υπάρχουσες. Όταν έχουμε την ίδια εμπειρία πολλές φορές, οι συγκεκριμένοι νευρώνες αποκτούν μεγαλύτερη σημασία και τελικά γίνονται μέρος της μακροπρόθεσμης μνήμης μας. Γι΄ αυτό δεν ξεχνάμε ποτέ πώς να κάνουμε ποδήλατο ή να οδηγούμε αυτοκίνητο.

Οι εμπειρίες μας αλλάζουν τη φυσική δομή του εγκεφάλου μας. Όλα τα πράγματα που κάνουμε, τα άτομα με τα οποία συναναστρεφόμαστε, τα συναισθήματα, οι σκέψεις και οι αυτοματοποιημένες πράξεις μας ή επαναλαμβανόμενες εμπειρίες μας επηρεάζουν την καλωδίωση στον εγκέφαλό μας. Όλα αποτελούν μέρος του τι είμαστε τώρα και του τι θέλουμε να είμαστε.

  • Συνεπώς, εάν επιτρέπουμε στο νου μας να επικεντρώνετε στην αυτοκριτική, το άγχος , την ανησυχία, τον φόβο, την ενοχή, τη λύπη, ο εγκέφαλός μας θα φέρνει όλο και περισσότερες τέτοιου τύπου εμπειρίες στην καθημερινότητά μας. Με τον καιρό, γινόμαστε πιο ευάλωτοι στις ανησυχίες, την κατάθλιψη και το άγχος.

Τι μπορούμε να κάνουμε γι΄αυτό
Χρειάζεται να αλλάξουμε το νόημα που δίνουμε στις δυσφορικές ή δύσκολες καταστάσεις. Να τους δίνουμε θετικές αποχρώσεις. Στη συνέχεια, ο εγκέφαλος θα ενισχύσει τις συνδέσεις γύρω από την ανθεκτικότητα, την αισιοδοξία , την ευγνωμοσύνη, τα θετικά συναισθήματα και την αυτοεκτίμηση.
Η διατήρηση οποιασδήποτε θετικής εμπειρίας για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα είναι αρκετή για να πυροδοτηθούν οι νευρώνες και να σχηματιστούν νέες συνάψεις.
Αρκεί να σκεφτόμαστε κάτι θετικό, αποκλείοντας όλα τα άλλα για 20 δευτερόλεπτα, για να κάνουμε τον εγκέφαλό μας να αρχίσει να αναδιαμορφώνεται. Δημιουργώντας αυτές τις νέες συνδέσεις ή συνάψεις, κάνουμε αλλαγές που είναι αυτόματες και ασυνείδητες.
Αντιμετώπιση των αρνητικών σκέψεων
Ακόμα κι εάν εστιάζουμε σε αυτό που θέλουμε, θα συνεχίσουμε να έχουμε κάποιες σκέψεις για το τι δεν θέλουμε. Είναι φυσικό. Το κόλπο είναι να τους δίνουμε λιγότερη προσοχή. Δεν μπορούμε να εμποδίσουμε όλες τις αρνητικές σκέψεις από το να εμφανίζονται.
Ακολουθούν μερικοί υπέροχοι τρόποι που θα σας βοηθήσουν να τις αντιμετωπίσετε καλύτερα.
1. Χρησιμοποιήστε μια λέξη διακόπτη
Μια λέξη, όπως το στοπ είναι μια λέξη που λέτε στον εαυτό σας διανοητικά ή ακόμα και φωναχτά, όταν παρατηρήσετε μια αρνητική σκέψη. Μια άλλη μπορεί να είναι “άκυρη”.
2. Προκαλέστε τις αρνητικές σκέψεις με ερωτήσεις
Όταν θέτετε στις αρνητικές σκέψεις ερωτήσεις, αναγκάζετε το νου σας να σκέφτεται με διαφορετικούς και πιο θετικούς τρόπους. Μια εξαιρετική ερώτηση που πρέπει να θέσετε στην αρνητική σκέψη είναι “Με διευκολύνεις ή με ωφελείς σε κάτι ?” Η απάντηση μάλλον θα είναι όχι.
3. Εξασκείστε την σκοπιμότητα
Η σκοπιμότητα εδώ, έχει να κάνει με την επίγνωση των διαφορετικών καταστάσεων που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας σας ρωτώντας ¨τι θέλω;¨ στην αρχή κάθε νέας ή διαφορετικής κατάστασης.
Να μερικά παραδείγματα.
Παίρνετε το τρένο για τη δουλειά. Πριν μπείτε στο τρένο, αναρωτηθείτε, “τι θέλω;” Η απάντηση μπορεί να είναι ¨θέλω να βρω θέση κενή για να καθίσω¨ ή ¨θέλω να φτάσει στην ώρα του για να είμαι συνεπής στο ραντεβού μου¨.
Πηγαίνετε στο γραφείο σας και έχετε μια συνάντηση στις 10. Αναρωτηθείτε, ¨τι θέλω από αυτή τη συνάντηση;¨ Η απάντηση μπορεί να είναι ¨Θέλω να κλείσω την συμφωνία ή παραγγελία εύκολα και άνετα¨ ή ¨οι άλλοι άνθρωποι να καταλάβουν και να εκτιμήσουν αυτό που έχω να τους πω¨.
Μπορεί να συναντήσετε κάποιον στο μεσημεριανό σας γεύμα. Οπότε ρωτήστε ¨τι θέλω;¨ Η απάντηση θα μπορούσε να είναι ¨Θέλω να έχω ένα ξέγνοιαστο διάλειμμα με αυτό το άτομο¨ ή ¨Θέλω να γελάσω και να μάθω κάτι καινούργιο¨.
Θεραπεία Νου-Σώματος
Η βασική αρχή πίσω από την θεραπεία νου-σώματος είναι, ότι ο νους σας, η συνείδησή σας και οι σκέψεις σας, επηρεάζουν τον εγκέφαλό σας . Αυτός στη συνέχεια επηρεάζει το σώμα σας. Ο απλός κανόνας πίσω από την θεραπεία νου-σώματος είναι, ότι έχετε την τάση να λαμβάνετε αυτά στα οποία εστιάζετε περισσότερο την προσοχή σας. Εάν εστιάζετε στις ασθένειες, έχετε την τάση να ασθενείτε περισσότερο. Εάν εστιάζετε στην υγεία και την ευημερία, θα έχετε περισσότερα από αυτά.
Υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα ανθρώπων που θεραπεύτηκαν ακόμη και από ανίατες ασθένειες όταν παράλληλα με το οποιοδήποτε άλλο θεραπευτικό πρωτόκολλο που ακολούθησαν, επικέντρωσαν το νου τους στην αποθεραπεία και την υγεία τους. Επικεντρώθηκαν σε αυτό που ήταν το τελικό ζητούμενο και αυτό επέτρεψε στον εγκέφαλό τους να επηρεάσει το σώμα τους με θετικούς τρόπους.
Ελπίζω να καταλάβατε τώρα πόσο σημαντικό είναι να εστιάζετε σε αυτά που θέλετε και όχι το αντίστροφο. Κρατήστε αυτή την αρχή στο προσκήνιο του νου σας ανά πάσα στιγμή. Θα έχει τεράστιο θετικό αντίκτυπο στη ζωή σας!
Εάν σας άρεσε που διαβάσατε αυτό το άρθρο και το βρήκατε χρήσιμο, μοιραστείτε το με άλλα άτομα ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εάν έχετε κάποιο σχόλιο ή ερώτηση, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου.
Σας ευχαριστώ που διαβάσατε αυτό το άρθρο. Εύχομαι να έχετε μια υπέροχη συνέχεια !

Τα Video που ακολουθούν από το κανάλι μου στο Youtube, θα σας βοηθήσουν να εξασκήσετε και να ενδυναμώσετε την ικανότητα να εστιάζετε την προσοχή σας σε αυτά που θέλετε με ευκολία.

Δημιουργική Απεικόνιση – Οραματισμός | Υπνοθεραπεία
Πώς να Υλοποιήσεις έναν Στόχο σου | Οραματισμός

**********

Η τεχνολογία σήμερα, σας παρέχει την δυνατότητα από την άνεση του σπιτιού σας να λάβετε την φροντίδα που έχετε ανάγκη. Στην διάθεσή σας οποτεδήποτε το αποφασίσετε είτε από κοντά, είτε εξ αποστάσεως.

Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 693 6138090

❤ Ιστοσελίδα

❤ Facebook

❤ Instagram

❤ Youtube

❤ Προϊόντα Υγείας Lifewave