Συνάντηση με τους εργαζομένους θα έχει σήμερα Τετάρτη η διοίκηση της Volkswagen, που αναμένεται να αντιμετωπίσει τεταμένο κλίμα καθώς προτείνει επώδυνες περικοπές, συμπεριλαμβανομένου ενδεχόμενου κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία.
Ο οικονομικός διευθυντής Άρνο Άντλιτς και ο επικεφαλής της VW Τόμας Σέφερ θα εκφωνήσουν ομιλίες που θα περιγράφουν λεπτομερώς τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας στη συνάντηση στο Βόλφσμπουργκ, μια μικρή πόλη στη βορειοδυτική Γερμανία που χτίστηκε για να στεγάσει το τεράστιο εργοστάσιο της Volkswagen.
Η επικεφαλής του συμβουλίου των εργαζομένων Daniela Cavallo θα καταστήσει σαφή τη «σθεναρή αντίστασή» τους στις περικοπές, όπως δήλωσε σε δημοσιογράφους τη Δευτέρα.
Συντονισμό με τους κοινωνικούς εταίρους ζητεί ο υπουργός Οικονομίας
«Οι αποφάσεις της Volkswagen πρέπει να ληφθούν σε στενό συντονισμό με τους κοινωνικούς εταίρους» δήλωσε, από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, αντιδρώντας στις ανακοινώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για ενδεχόμενες περικοπές θέσεων εργασίας και κλείσιμο εργοστασίων, καλώντας «όλους τους εμπλεκόμενους να ανταποκριθούν στην ευθύνη τους έναντι των εργαζομένων».
Στο πλαίσιο σχεδίου εξυγίανσης, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης σχεδιάζει να αυστηροποιήσει τα μέτρα λιτότητας που λαμβάνει και να άρει την «εγγύηση απασχόλησης» για 110.000 εργαζόμενους, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να κλείσει κάποια γραμμή παραγωγής και να περικόψει θέσεις εργασίας. Ο υπουργός Οικονομίας δήλωσε ακόμη ότι πρωταρχικός στόχος πρέπει πάντα να είναι η διατήρηση της Γερμανίας ως σημαντικής τοποθεσίας για την αυτοκινητοβιομηχανία.
«Πρέπει να ληφθούν μέτρα τα οποία θα διασφαλίζουν ότι η Γερμανία θα παραμείνει μεγάλη παραγωγός αυτοκινήτων και διεθνώς ανταγωνιστική», δήλωσε ο κ. Χάμπεκ, διευκρινίζοντας ότι αποφάσισε να παρέμεβει έπειτα από εντατικές διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους.
Ο υπουργός Οικονομίας αναγνώρισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις καθώς στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τους ξένους ανταγωνιστές: «Οι Γερμανοί κατασκευαστές πρέπει να συμβαδίσουν με τον ανταγωνισμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακρογωνιαίος λίθος της γερμανικής οικονομίας και έτσι πρέπει να παραμείνει… Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους είναι καλοί εργοδότες για δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους σε όλη τη χώρα και σημαντική δύναμη για την καινοτομία. Και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την Volkswagen, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες αυτοκινήτων στον κόσμο».
Νωρίτερα σήμερα οι ηγεσίες των συνδικάτων της VW εξέφρασαν την οργή τους για τα σχέδια του Ομίλου και υποσχέθηκαν να αγωνιστούν σκληρά ενάντια σε οποιοδήποτε κλείσιμο εργοστασίου ή απολύσεις.
Το τελευταίο διάστημα η ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στη Γερμανία έχει περιοριστεί, καθώς η κυβέρνηση ήρε το μέτρο επιδοτήσεών τους. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Volkswagen δεν κλείσει εργοστάσιό της στη Γερμανία ή οπουδήποτε στον κόσμο από το 1988.