Γερμανία: «Καλός» πελάτης η Ελλάδα, «καλύτερος» η Τουρκία

Ρήτρα σε Γερμανούς για τα τουρκικά υποβρύχια που η Ελλάδα δεν ενεργοποιεί. Η Δίκη που …γέρνει, χωρίς ενόχους. «Γινάτι» 22 εκατ.! Ανεκτέλεστα τα Αντισταθμιστικά των ΛΕΟΠΑΡΤ. Ο άγνωστος εικοσαετής Γερμανο-ιταλικός πόλεμος για τις ελληνικές τορπίλες.

Επί της ουσίας μαλώνουμε τους Ευρωπαίους γιατί προσέφεραν τεχνογνωσία στην αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας και εκείνη γιγαντώθηκε !

Μα είμαστε σοβαροί;

Την ίδια δυνατότητα παρείχε η ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία και στην Ελλάδα αλλά ουδέποτε την αποδέχτηκε , ουδέποτε την αξιοποίησε γιατί ουδέποτε η ανάπτυξη εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας απασχόλησε σοβαρά την Ελλάδα για να τεθεί ως εθνικός στόχος.

Στην Ελλάδα η αμυντική βιομηχανία -κρατική και ιδιωτική- λειτούργησε και εξακολουθεί να λειτουργεί ως «πλυντήριο» για να ξεπλένονται οι μίζες ! Μα και όποια σοβαρή προσπάθεια γίνεται στον ιδιωτικό τομέα – γιατί υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις με αξιόλογο παραγόμενο και εξαγόμενο προϊόν- δεν έχει την παραμικρή κρατική στήριξη.

Ας δούμε γιατί Γερμανία – Ιταλία και Ισπανία στέκονται παγερά αδιάφορες στο ελληνικό αίτημα για εμπάργκο όπλων στην Τουρκία και γιατί μας κοιτάζουν με οίκτο και σαρδόνιο χαμόγελο…

Ρήτρα για τα τουρκικά υποβρύχια

Ξεκινάμε από την Γερμανία η οποία μετά τις ΗΠΑ καταλαμβάνει το δεύτερο μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των ελληνικών εξοπλισμών και θα πρέπει να θεωρεί την Ελλάδα «καλό» πελάτη. Ok ! Όμως εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και στην προκειμένη περίπτωση για την Γερμανία η Τουρκία είναι καλύτερος πελάτης απο ότι η Ελλάδα.

Η Ελλάδα ζητάει από την Γερμανία να σταματήσει την παροχή τεχνογνωσίας στην Τουρκία και πιο συγκεκριμένα:

Στο πρόγραμμα συμπαραγωγής των 6 υποβρυχίων «214» πανομοιότυπα με τα ελληνικά τύπου «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» !

Μπα ! Πολύ αργά ξυπνήσαμε ! Το συγκεκριμένο Τουρκικό πρόγραμμα υπογράφτηκε το 2010. Ένα χρόνο μετά η Γερμανία ανέλαβε εξαγωγικές εγγυήσεις συνολικού ύψους 2,5 δις ευρώ και το 2015 ξεκίνησε η κατασκευή τους και η Ελλάδα παρέμεινε σε λήθαργο ενώ είχε κάθε συμβατικό δικαίωμα να επαγρυπνά !

Εάν όντως η Τουρκία χτίζει υποβρύχια που είναι πανομοιότυπα με τα Ελληνικά η ευθύνη είναι της Γερμανίας αλλά και της Ελλάδας που δεν το εντόπισε εγκαίρως !

Σήμερα αποκαλύπτουμε στο iEidiseis το «μυστικό», το «δυνατό χαρτί» που περιέχεται στην σύμβαση που υπέγραψε η Ελλάδα με τους Γερμανούς για την κατασκευή των τεσσάρων υποβρυχίων 214 και το οποίο απ ότι φαίνεται ΔΕΝ έχει αξιοποιήσει η χώρα μας.

Βάσει της σύμβασης, η Γερμανική πλευρά αναγνωρίζει την συμβολή της Ελλάδας στην σχεδίαση και ανάπτυξη του συγκεκριμένου τύπου υποβρυχίων και δεσμεύεται με ρήτρες πνευματικών δικαιωμάτων για τις επόμενες πωλήσεις παρόμοιων υποβρυχίων σε άλλα ναυτικά του κόσμου. Επίσης ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ρητώς στην Γερμανική εταιρία να προμηθεύσει το τουρκικό ναυτικό με αντίστοιχα Υποβρύχια .

Οι Γερμανοί ως γνωστόν με τα τερτίπια τους πούλησαν στο Πορτογαλικό Ναυτικό αντίστοιχα υποβρύχια αλλάζοντας απλώς την ονομασία από 214 σε 214P (Portugal) και τώρα προμηθεύουν την Τουρκία μεταφέροντας τεχνογνωσία κ σχέδια χωρίς τον παραμικρό έλεγχο και διαμαρτυρία της Ελλάδας!

ελληνικά πλοίαΔέκα χρόνια που έχει ξεκινήσει η συζήτηση Γερμανίας – Τουρκίας για την κατασκευή 6 τουρκικών υποβρυχίων η Ελλάδα κοιμάται ή για την ακρίβεια διεξάγει Δίκες για τα υποβρύχια που… γέρνουν σέρνοντας στα δικαστήρια δεκάδες αξιωματικούς οι οποίοι μετά από πολύχρονη ταλαιπωρία και διασυρμό αθωώνονται ΑΠΑΝΤΕΣ!

– Ποιος φταίει λοιπόν η Γερμανία που θέλει να πουλήσει; Η Τουρκία που θέλει να κυριαρχήσει στην Ανατολική Μεσόγειο ή η Ελλάδα που αδιαφορεί για τον εξωτερικό εχθρό και κυνηγάει ανεμόμυλους προσπαθώντας να κατασπαράξει τα παιδιά της επειδή έπραξαν το εθνικό τους καθήκον φτιάχνοντας μια ισχυρή σύμβαση με ασφαλιστικές δικλείδες και ρήτρες , κατασκευάζοντας αξιόμαχα υποβρύχια που οχι μόνο ΔΕΝ γέρνουν αλλά είναι και αόρατα;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ελληνοτουρκικά 9

Η Ισπανία “πουλά” την Ελλάδα: “Μαζί με Γερμανία “δουλεύουμε” τις καλές σχέσεις με την Άγκυρα”

«Γινάτι» 22 εκατ

Διαμαρτύρεται – λέει – η Αθήνα γιατί παρέχει τεχνογνωσία στην Τουρκία για το πρόγραμμα των αρμάτων ΛΕΟΠΑΡΤ τύπου LEO 2Α4 ! Διαμαρτύρεται όποιος είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του και η Ελλάδα δεν είναι σωστή ως προς τις υποχρεώσεις της προς την Γερμανία στο αντίστοιχο ελληνικό Πρόγραμμα. Υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις για τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα ύψους 22 εκατομμυρίων και το υπουργείο Άμυνας σκοπίμως καθυστερεί την υλοποίηση τους. Το γιατί «ένας Θεός ξέρει»… Καψώνια στην Μέρκελ ή στον Λιακουνάκο που «τρέχει» τα ΑΩ των ΛΕΟΠΑΡΤ ; Το σίγουρο είναι ότι σ αυτές τις ανεξήγητες περιπτώσεις «το γινάτι βγάζει μάτι»…

Ανήσυχη η Ελλάδα ζητάει από την Γερμανία να σταματήσει τις συζητήσεις με την Τουρκία για την διάθεση κινητήρων στο πλαίσιο παραγωγής του «εθνικού» μαχητικού αεροσκάφους TFX ; – Γιατί να μας κάνει αυτή την χάρη η Μέρκελ; -Μήπως ξέχασαν οι Γερμανοί το καψόνι που τους έκανε η Ελλάδα με το Γιουροφαιτερ, ενώ τους υποσχέθηκε ότι θα το εντάξει στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία άφησε στα «κρύα του λουτρού» και τις τρεις χώρες (Γερμανία – Ισπανία – Ιταλία) που συμμετέχουν στο κονσόρτιουμ συμπαραγωγής του και από τις οποίες ζητάει τώρα να κάνουν εμπάργκο στην Τουρκία…

Δυστυχώς η Καγκελαρία έχει πολλά ράμματα για την γούνα της Ελλάδας. Μόνο τα τελευταία δέκα χρόνια των μνημονίων η Μέρκελ έστελνε στην Αθήνα την μια αντιπροσωπεία μετά την άλλη για επενδύσεις και συμπαραγωγές στην αμυντική βιομηχανία αλλά η Ελλάδα αγρόν ηγόραζε… Το μόνο ένοιαζε την πιάτσα είναι εάν πίσω από κάθε γερμανικό ενδιαφέρον κρύβονταν ο Πατεράκης, καρπαζοεισπράκτορας για κάθε γερμανική υπόθεση! Κακό χωριό τα λίγα σπίτια…

μαχητικά

Στα μαύρα κατάστιχα των Ιταλών

Και από τον ευρωπαϊκό βορρά, το Κίελο της Γερμανίας ας κατέβουμε στον ευρωπαϊκό νότο και να ξεκινήσουμε με την Ιταλία που η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα που ζητάει να κάνει εμπάργκο στην Τουρκία.

Στην Ιταλία δυο είναι οι κυρίαρχες αμυντικές βιομηχανίες . Η Alenia που κατασκευάζει αεροσκάφη και ραντάρ και η Leonardo που κατασκευάζει πλοία και εκπαιδευτικά αεροπλάνα και τορπίλες. Και οι δυο αυτοί επιχειρηματικοί Όμιλοι έχουν την Ελλάδα, οχι στην καρδιά τους αλλά στα μαύρα κατάστιχα…

Άνθρωποι των Ιταλών στην Ελλάδα είναι ο Μάριος Δαλέζιος συνεργάτης τους από την δεκαετία του ´60 και οι ηλικιακά νεότεροι Ανδρέας Ρωσσώνης και Βασίλης Λόης…

Παραδοσιακά η Ιταλία πουλάει στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τα κανόνια ΟΤΟ Melara (αντιπρόσωπος Ανδρέας Ρωσσώνης της λίστας Λαγκάρντ) και παλαιότερα πουλούσε τα ελικόπτερα Agusta Bell. Με αντιπρόσωπο τον Κωνσταντινουπολίτη Μάριο Δαλέζιο επί μισό αιώνα οι Ιταλοί πούλησαν πάνω από 80 ελικόπτερα ΑΒ-204/205 και ΑΒ-212 στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό…

Η Alenia στα τέλη της δεκαετίας του ´90 σύναψε την μεγάλη σύμβαση με την ελληνική Πολεμική Αεροπορία για την προμήθεια 12 αεροσκαφών μεσαίας μεταφορικής ικανότητας C-27J ύψους 350 εκατομμυρίων.

Πρόκειται για ένα αεροσκάφος που κατασκευάζουν από κοινού η Ιταλική εταιρία Alenia και η αμερικανική Lockheed. Ωστόσο το συγκεκριμένο πρόγραμμα εγκλωβίστηκε
στις συμπληγάδες των αντιπροσώπων…

Δημοσιεύματα της εποχής αφήνουν υπονοούμενα για μίζες, φασαρίες, διαιτησίες, πρόσφυγες στα Διεθνή δικαστήρια….

Η υλοποίηση του προγράμματος καθυστερεί σημαντικά. Την εποχή των Μνημονίων και ενώ τα ελληνικά ταμεία «δεν έχουν σάλιο» κατά τον Ανδρέα Λοβέρδο, επι υπουργίας Αβραμόπουλου η αρχική παραγγελία των 12 αεροσκαφών μειώνεται στα 8 παρ’ ότι υπάρχουν πλείστες όσες επιχειρησιακές ανάγκες και για τα 12 C-27J… Βεβαίως τα τέσσερα αεροπλάνα που δεν παίρνει η Ελλάδα δεν μένουν αμανάτι στους Ιταλούς , εκείνοι τα μοσχοπουλάνε σε χώρα της Λατινικής Αμερικής σε τιμή πολύ μεγαλύτερη από εκείνη που τα είχε παραγγείλει η Ελλάδα…

Με δικαστική απόφαση Έλληνας αντιπρόσωπος λαμβάνει 10 εκατ από τους Ιταλούς για τις υπηρεσίες του στο πρόγραμμα των C-27J , ενώ άλλη εταιρία που συνεργάζεται η αμερικανική Lockheed στην Ελλάδα ανέλαβε τα οφσετ του προγράμματος όπως την κατασκευή ενος υπόστεγου στο αεροδρόμιο της Ελευσινας που χρεώθηκε περί τα 35 εκατομμύρια !

Ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση εκείνη την εποχή το χαρακτήριζε «σκάνδαλο του αιώνα» διότι τα 4 C-27J που έκοψε η τότε ελληνική κυβέρνηση και μοσχοπούλησε η Ιταλία θα μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν για αποστολές ναυτικής συνεργασίας και όχι να εκσυγχρονιστούν τα γερασμένα Ρ-3.

Η Alenia έχει και άλλη τραυματική εμπειρία στην Ελλάδα με το πρόγραμμα των ραντάρ της ΥΠΑ. Είχε κατέβει στον διαγωνισμό και τον έχασε , όπως και οι Ισπανοί..

Με τον Βασίλη Λόη η Alenia προσπαθεί χρόνια τώρα να προωθήσει στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Μ-346, γι αυτό και τελευταία επιχειρεί να συνεργαστεί με ισχυρό Όμιλο υπερατλαντικών συμφερόντων που κινεί τα νήματα στο υπουργείο Άμυνας και όχι μόνο…

Οι Ιταλοί είναι ισχυροί και στις τορπίλες υποβρυχίων. Πουλάνε σ όλο τον κόσμο, όχι όμως και στην Ελλάδα… Πάνω από 15 χρόνια προσπαθούν μέσω του Ανδρέα Ρωσσώνη να διεισδύσουν στο Ελληνικό Ναυτικό αλλά διαρκώς αποτυγχάνουν καθώς οι Έλληνες υποβρύχιοι προκρίνουν τις Γερμανικές τορπίλες, την πώληση των οποίων προς την Ελλάδα – όπως έχει αποκαλύψει το iEidiseis.gr- έχει μπλοκάρει η Γερμανία τουλάχιστον για την περίοδο που διαρκεί η ελληνο-τουρκική κρίση.

«Ιστορία μου αμαρτία μου»

Θα σας το πω λαϊκά και «έξω από τα δόντια». Την ιστορία των τορπιλών απ όπου και εάν την πιάσεις βρωμάει. Μάθετε λοιπόν ότι :

Στην σύμβαση για την απόκτηση των Γερμανικών υποβρυχίων η ελληνική πλευρά ΔΕΝ είχε πρόβλεψη για την απόκτηση τορπιλών και ειδικότερα από ποια χώρα θα αγόραζε τορπίλες .

Στην παγκόσμια αγορά κυκλοφορούν γερμανικές, ιταλικές και αμερικανικές τορπίλες . Οι προδιαγραφές του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού έθεσαν εκτός τις αμερικανικές , όποτε για τον διαγωνισμό έμεναν οι γερμανικές και οι ιταλικές τορπίλες . Επι υπουργίας Παπαντωνίου κατακυρώθηκε η προμήθεια τορπιλων στους Ιταλούς . Αυτό όμως δεν βόλευε το γερμανικό κατεστημένο στην Ελλάδα όποτε εντέχνως ξεκίνησε μια συζήτηση εντός του υπουργείου Άμυνας για το περιβόητο κόστος ενσωμάτωσης των ιταλικών τορπιλών στο σύστημα μάχης των υποβρυχίων .

Σημείωση 1η : Το σύστημα μάχης του υποβρυχίου είναι της γερμανικής εταιρείας Atlas , η οποία είναι και η κατασκευάστρια εταιρεία των τορπιλών…

Σημείωση 2η : Στη σύμβαση της προμήθειας υποβρυχίων υπήρχε η προαίρεση της δωρεάν ενσωμάτωσης των τορπιλών οποιασδήποτε εταιρείας στο σύστημα μάχης εάν γινόταν γνωστή στην κατασκευάστρια εταιρία HDW η προτίμηση του ελληνικού Ναυτικού εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε προφανώς με στόχο να μεθοδευτεί η προμήθεια των τορπιλών κατευθείαν από την Γερμανία ! Οι Ιταλοί το κατέγραψαν ως ελληνική τορπίλη που εκτοξεύτηκε εναντίον τους…

  • Γερμανία: “Εγκρίνουν” τον χάρτη με το μισό Αιγαίο τουρκικό

Την περίοδο που άναψε η συζήτηση περί του κόστους ενσωμάτωσης της ιταλικής τορπίλης στο σύστημα μάχης, επί εισαγγελέως Ζορμπά, δημιουργήθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό μια επιτροπή για να εξετάσει ποιο θα είναι το ακριβές κόστος . Η επιτροπή έθεσε ανάλογο ερώτημα στη γερμανική Διεύθυνση Εξοπλισμών, την BWB που έχει και την ευθύνη πιστοποίησης των οπλικών συστημάτων . Η BWB διαβίβασε το ερώτημα στην ATLAS που κατασκευάζει το σύστημα μάχης των υποβρυχίων αλλά και τις γερμανικές τορπίλες. Επόμενο ήταν λοιπόν η γερμανική ΑΤLAS να γνωμοδοτήσει ότι η προμήθεια 51 ιταλικών τορπιλών συν το κόστος ενσωμάτωσης ήταν κατά πολύ ακριβότερη από το κόστος απόκτησης των γερμανικών τορπιλών. Έτσι ακυρώθηκε ο διαγωνισμός …

Στο μεταξύ την εποχή εκείνη 2003-2004 εμφανίστηκε πρόταση της ελληνικής εταιρείας sunlight του Ομίλου Γερμανού για συμπαραγωγή των τορπιλών με την γερμανική ATLAS ! Η εν λόγω πρόταση έγινε δεκτή από την κυβέρνηση Καραμανλή με σύμφωνη γνώμη των υπουργών Σπηλιωτόπουλου, Σιούφα και Αλογοσκούφη. Όμως μετά την επίσημη ανακοίνωση αποδοχής της ελληνικής πρότασης ο Πάνος Γερμανός έστειλε προσωπική επιστολή στους υπουργούς ότι αδυνατεί η εταιρεία του να πραγματοποιήσει την προμήθεια. Έτσι φτάσαμε στο 2020 με τις επιθετικές διαθέσεις της Τουρκίας από τον Έβρο μέχρι την Κύπρο και το Λιβυκό Πέλαγος και το ελληνικό Ναυτικό να μην έχει τορπίλες .

«Ολυμπιακό» χουνέρι

Οι Ιταλοί κατασκευάζουν και πολεμικά πλοία αλλά η Leonardo ούτε βάρκα φουσκωτή δεν έχει μπορέσει να πουλήσει στην Ελλάδα. Λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 οι Ιταλοί έπαθαν το μεγαλύτερο χουνέρι . Ακόμη «το φυσάνε και δεν κρυώνει». Έχασαν μέσα από τα χέρια τους το πρόγραμμα OPV με τα ταχέα σκάφη. Τα κέρδισαν οι Ισραηλινοί με προσωπική παρέμβαση υπουργών της εποχής εκείνης !

Τώρα η Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία διεκδικεί – μέσω γνωστού Έλληνα επιχειρηματία- την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων του υπουργείου Άμυνας…

Όταν η Ελλάδα ζητάει τα… ρέστα από Ισπανία

Ζητάει η Ελλάδα και από την Ισπανία να κάνει εμπάργκο Όπλων στην Τουρκία ; Μα με τι θάρρος και πόσο θράσος το ζητάει όταν από την Ισπανία δεν έχουμε αγοράσει ούτε βίδα για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις , όταν με συνοπτικές διαδικασίες κόβονται από κάθε διαγωνισμό που τολμάνε να λάβουν μέρος.

Η Ισπανική Αμυντική Βιομηχανία επιχείρησε αρκετές φορές να διεκδικήσει κομμάτι απο την πίτα των ελληνικών εξοπλισμών αλλά διαρκώς προσέκρουε στο τοίχος των λόμπι που ελέγχουν τα εξοπλιστικά προγράμματα.

-Τι να πρωτοθυμηθούν οι Ισπανοί ; Την προσπάθεια τους να πουλήσουν στην Ελλάδα το ελαφρύ αεροσκάφος της Casa για αποστολές ναυτικής συνεργασίας και επιτήρησης θαλάσσιων συνόρων,
για μεταφορές και για εκπαίδευση ; Η Ελλάδα απέρριψε το συγκεκριμένο ισπανικό αεροσκάφος , όχι όμως και η Τουρκία ! Ήδη τα τουρκικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας με τα φτερά της ισπανικής CASA επιτηρούν στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Η Ελλάδα επέλεξε να δώσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα (80 εκατ.) στην αμερικανική εταιρία Lockheed Martin και να κρατήσει τα παλιά φτερά του P-3..

Ανάλογη τραυματική εμπειρία από την ελληνική αγορά των εξοπλισμών έχει και η ισπανική Indra ( η Siemens της Ισπανίας). Όσες φορές επιχείρησε να πάρει μέρος σε ελληνικό διαγωνισμό προσέκρουε στα πλοκάμια της γερμανικής Siemens και της γαλλικής Thales. Η Ισπανική Indra έχασε τον διαγωνισμό του υπουργείου Μεταφορών για τα ραντάρ της ΥΠΑ ύψους 100 εκατομμυρίων. Τον κέρδισε η γαλλική Thales και τώρα προσπαθεί να τα πάρει με απευθείας ανάθεση την option του εν λόγω προγράμματος.

Η Ισπανία έχει παράδοση στον ναυπηγικό τομέα . Η Τουρκία φτιάχνει μαζί της ελικοπτεροφόρο για να επιχειρεί στην Ανατολική Μεσόγειο και για να παρεμβαίνει εγκαίρως στις αποστολές έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο ! Η Ελλάδα ουδέποτε ενδιαφέρθηκε να κάνει την παραμικρή συνεργασία με τα ισπανικά ναυπηγεία !

Η Ισπανία συμμετέχει στο κονσόρτιουμ του Γιουροφάιτερ και ευελπιστούσε ότι εάν το αγόρασε και η Ελλάδα θα έμπαινε στην ελληνική Αεροπορία και την ΕΑΒ δια της πλαγιάς οδού. Όμως η Ελλάδα εγκατέλειψε την ιδέα αγοράς του εν λόγω ευρωπαϊκού αεροσκάφους και έτσι χάθηκε άλλο ένα ισπανικό όνειρο…