ΕΥΔΑΠ: Ο Σαχίνης παίρνει πάνω του το διαγωνισμό για την Ψυττάλεια

Νέα τροπή λαμβάνει ο διαγωνισμός της ΕΥΔΑΠ για το έργο «Λειτουργία και συντήρηση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛΨ)» με προϋπολογισμό 261,485 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (με ΦΠΑ 324,241 εκατ. ευρώ).

Έπειτα από τις πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν περί αποκλεισμού από τη διαδικασία των κοινοπραξιών Ιντρακάτ – ΤΕΡΝΑ – Suez International και Χρ. Κωνσταντινίδης – Μυτιληναίος για τυπικούς λόγους, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ Χαράλαμπος Σαχίνης παρενέβει παίρνοντας πρωτοβουλία και με επιστολή του προς την Επιτροπή του διαγωνισμού ζήτησε να ενεργοποιηθούν οι διατάξεις του νόμου περί δημοσίων συμβάσεων (ν.4412/16 άρθρο 310) που αφορούν συμπλήρωση και αποσαφήνιση πληροφοριών και δικαιολογητικών, προσπαθώντας να σώσει την ΕΥΔΑΠ από ένα διαφαινόμενο σκάνδαλο.

Ο κ. Σαχίνης επικαλούμενος μάλιστα τις νομικές και τεχνικές δυσκολίες του διαγωνισμού εισηγείται και τελικά ψηφίζεται από το διοικητικό συμβούλιο, η «ανάθεση στο ΤΕΕ της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών του διαγωνισμού» και «στην δικηγορική εταιρεία Λαμπαδάριος και Συνεργάτες του νομικού ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής».

Η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ επιχειρηματολογεί λέγοντας ότι η απόρριψη των δικαιολογητικών συμμετοχής και των τεχνικών προσφορών των δύο υποψηφίων (όπως εισηγούνταν η Επιτροπή Αξιολόγησης) σε αυτό το στάδιο, ισοδυναμεί με το μη άνοιγμα των οικονομικών προσφορών τους, περιορίζοντας τον ανταγωνισμό, άρα και τη δυνατότητα για μια πιο χαμηλή οικονομική προσφορά για την ΕΥΔΑΠ.

Η κίνηση αυτή του επικεφαλής της ΕΥΔΑΠ που πάει κόντρα στην απόφαση της επιτροπής,   έγινε προς ενίσχυση του ανταγωνισμού, προκειμένου δηλαδή στην επόμενη φάση να μην περάσει μόνον ένας ενδιαφερόμενος, η κοινοπραξία των ΑΚΤΩΡ – Άβαξ, η οποία είναι αυτή που έχει κατασκευάσει και λειτουργεί το έργο εξαρχής επικρατώντας στους διαγωνισμούς.

Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση Μπενίση, επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ είχε επιχειρήσει να αιφνιδιάσει και να δημιουργήσει τετελεσμένα προκηρύσσοντας έναν διαγωνισμό, ο οποίος  δεν επέτρεπε στους ενδιαφερόμενους ομίλους να καταθέσουν τους σχετικούς φακέλους με τις προσφορές. Το σκάνδαλο τελικά απετράπη και ο διαγωνισμός τελικά προχώρησε με τη συμμετοχή τριών κοινοπραξιών, του Άκτωρα μαζί με τη JP  των εταιρειών Suez, Terna, Intrakat και της κοινοπραξίας Μυτιληναίος – Κωνσταντινίδης.