ΕΥΑΘ: Ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής του αγωγού της Αραβησσού

Σήμερα πήραν μπρος τα μηχανήματα και έγινε το πρώτο βήμα για να αντιμετωπιστεί ένα μεγάλο, διαχρονικό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης που άφηνε ξανά και ξανά το κέντρο της πόλης χωρίς νερό.

Το πρόβλημα ονομάζεται «θραύση του υδαταγωγού της Αραβησσού» και η πιο πρόσφατη και μελανή μνήμη που άφησε στους Θεσαλονικείς ήταν, του 2018, όταν τέλη Μαρτίου, 27 του μήνα, έσπασε ο αγωγός με αποτέλεσμα σχεδόν όλη η πόλη να μείνει για μία εβδομάδα χωρίς νερό.

 

 

Πριν λίγη ώρα, η διοίκηση της ΕΥΑΘ ΑΕ και ο υφυπ. Μακεδονίας – Θράκης, επόπτευσαν την έναρξη των εργασιών από την ανάδοχο ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΤΕ, που στο πλαίσιο μίας σύμβασης, ύψους 3,4 εκατ. ευρώ ( σύμβαση- πλαίσιο), αναλαμβάνει να αποκαλύψει, να ελέγξει, να συντηρήσει και να επισκευάσει τον αγωγό, στο μήκος του κρίσιμου τμήματος, στο οποίο και έχουν παρουσιαστεί οι ρωγμές και διαρροές. Η πρώτη φάση της σύμβασης, ύψους 800.000 ευρώ θα ολοκληρωθεί σε 12 μήνες και αφορά τμήμα του αγωγού μήκους 600 μέτρων.

 

Όπως δήλωσε στα ΜΜΕ ο δ/νων σύμβουλος κ. Άνθιμος Αμανατίδης, ο αγωγός θα αποκαλύπτεται τμήμα- τμήμα και η επισκευή του, όπως έχει αιτηθεί, θα γίνεται με τον αγωγό σε λειτουργία. Αλλά ακόμη και σε περίπτωση αστοχίας που θα δημιουργούσε προβλήματα στην υδροδότηση της πόλης, η ΕΥΑΘ είναι πλέον προετοιμασμένη, με την ολοκλήρωση της σύνδεσης του υδραγωγείου της Αραβησσού με το υδραγωγείο της ΕΕΝθ.

 

Ο πρόεδρος της εταιρείας καθ. Άγις Παπαδόπουλος τόνισε τη σημασία συντήρησης των έργων ύδρευσης, όπως και την έμφαση που δίνει ο βασικός μέτοχος της εταιρείας, η ΕΕΣΥΠ, για την εκτέλεση του επενδυτικού προγράμματος και των έργων υποδομής που αυτό περιλαμβάνει.

Ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ και μελετητής του έργου προ 20ετίας κ. Γιώργος Πενέλης, δήλωσε δικαιωμένος ότι τόσα χρόνια μετά, η μελέτη αποκατάστασης του αγωγού – μετά την επικαιροποίησή της, υλοποιείται. Όπως είπε ο κ. Πενέλης (που δίχως να αμειφθεί επικαιροποίησε τη μελέτη) , οι θραύσεις του αγωγού οφείλονται στην οξείδωση που προκαλείται από τα θειϊκά άλατα και τα χλωριόντα που διαποτίζουν τα εδάφη της περιοχής συνεπεία των αγροτικών καλλιεργειών.

Σημειώνεται ότι ο μήκους 54χλμ αγωγός, που ξεκινάει από τις πηγές της Αραβησσού και φθάνει ως το Δενδροπόταμο, είναι κατασκευασμένος από οπλισμένο σκυρόδεμα. Ο αγωγός που κατασκευάσθηκε μεταξύ 1975-1978, παρουσίασε μεγάλες βλάβες πέντε φορές, το 1986 και στη συνέχεια …1994, 2004, 2010 και 2018.  Οι βλάβες όλες έχουν εκδηλωθεί σε μήκος 6-6,5 χλν,, δυτικά του Αγίου Αθανασίου ως και το πέρας της ΒΙΠΕ Σίνδου- Γ’ Φάση. Η αποκατάσταση του αγωγού, στα σημεία που θα εντοπισθούν βλάβες, θα γίνει με τη σφράγιση των ρωγμών με ενέματα και, ακολούθως, με την επικόλληση ανθρακονήματος στους οπλισμούς προέντασης που έχουν διαβρωθεί.

Αφού ενημερώθηκε από τα μέλη της διοίκησης και τους μηχανικούς του αναδόχου, ο υφυπουργός κ. Καράογλου δήλωσε ικανοποιημένος γιατί πλέον θα αντιμετωπισθεί δραστικά ένα πρόβλημα που για χρόνια ταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς.

Από πλευράς ΕΥΑΘ ΑΕ στην τεχνική ενημέρωση παρόντα ήταν τα μέλη του δ.σ. Κουλούρης Θεόδωρος, Κλείτου Νϊκος, Πενέλης Γρηγόρης- αντιπρόεδρος, Σοφία Αμμανατίδου και Μαρία Πεταλά.