Ευάγγελος Μυτιληναίος: Αισιόδοξος για την ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας – Οι εναλλακτικές και οι προκλήσεις

Αισιόδοξος για την ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας ακόμη και στο ακραίο σενάριο της πλήρους διακοπής τροφοδοσίας από τη Ρωσία με αέριο εμφανίστηκε ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, μιλώντας Μιλώντας στο 26ο Συνέδριο του Economist.

Ο κ. Μυτιληναίος υπογράμμισε  ότι η Ελλάδα δεν θα έχει πρόβλημα με την ασφάλεια προμήθειας και εκτίμησε ότι η Ρωσία δεν πρόκειται να διακόψει τη ροή προς την Ελλάδα ενώ την ίδια στιγμή και οι εταιρείες έχουν φροντίσει εγκαίρως για την παραλαβή ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG.

Ακόμη και στο σενάριο της πλήρους διακοπης των ροών από τη Ρωσία  ο κ. Μυτιληναίος τόνισε ότι η Ελλάδα έχει εσωτερικούς πόρους, δηλαδή τον λιγνίτη, για να υποκαταστήσει ένα μέρος της ενδεχόμενης απώλειας από μια διακοπή τροφοδοσίας από τη Ρωσία. Παράλληλα, η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά όσον αφορά τις ανάγκες για φυσικό αέριο.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, όλες οι ανάγκες της χώρας ετησίως καλύπτονται με 45 φορτία LNG. Παράλληλα, υπάρχουν υποδομές στη Ρεβυθούσα για τον εφοδιασμό της χώρας με LNG.

Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος ως ένας από τους πλέον άριστους γνώστες των ενεργειακών πραγμάτων, επισήμανε πως το κρίσιμο ζήτημα για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας είναι αν θα υπάρξει αρκετός χρόνος, πάντα σε ένα ακραίο σενάριο πλήρους διακοπής των ροών από τη Ρωσία, ώστε να μεταφερθούν έγκαιρα τα φορτία LNG που θα χρειαζόταν η χώρα.

Η Mytilineos, όπως σημείωσε, έχει ήδη κλείσει όλα τα slot που θα μπορούσε να αξιοποιήσει στη Ρεβυθούσα για φορτία LNG το 2023 και για το 2024. Ήδη η Μυτιληναίος έχει κλείσει 10 slots για το 2023 και άλλα 10 για το 2024.

Να σημειωθεί ότι το θέμα της διεθνούς αγοράς LNG ανέδειξε ο Ευάγγελος Μυτιληναίος και σε συζητήσεις στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης των μετόχων της «Μυτιληναίος». Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει την πλήρωση των αποθηκών φυσικού αερίου των χωρών μελών σε ποσοστό 80% έως το τέλος Σεπτεμβρίου ο κ. Μυτιληναίος υπογράμμισε ότι το πρόβλημα δεν είναι οι υποδομές, δηλαδή η διαθεσιμότητα αποθηκευτικών χώρων, αλλά η περιορισμένη επάρκεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη διεθνή αγορά.

Μάλιστα εκτίμησε ότι εάν αποφασιστεί τα ελληνικά αποθέματα φυσικού αερίου να τηρηθούν σε αποθηκευτικούς χώρους της Ιταλίας, τότε το κόστος του καυσίμου θα «εκτιναχθεί» σε δυσθεώρητα ύψη.

Όπως είχε τονίσει η πλέον συμφέρουσα λύση για τη διασφάλιση της επάρκειας της ελληνικής αγοράς και για την τήρηση των αποθεμάτων φυσικού αερίου είναι το FSU που πρόκειται να προμηθευτεί ο ΔΕΣΦΑ και το οποίο προβλέπεται να «δέσει» στο λιμάνι της Ρεβυθούσας έως τις αρχές Ιουλίου.