Εταιρείες αγοράζουν πλυντήρια… για να πάρουν τα μικροτσίπ

Οταν παρατηρούνται σοβαρότατες ελλείψεις σε ημιαγωγούς στην παγκόσμια αγορά, τότε σε μια απονενοημένη προσπάθεια οι εταιρείες αγοράζουν πλυντήρια για να χρησιμοποιήσουν τους δικούς τους ώστε να μη διακόψουν την παραγωγή των δικών τους προϊόντων. Tα σχετικά ανέφερε ο Πέτερ Βένινκ, διευθύνων σύμβουλος της ASML Holding (που παρέχει συστήματα παραγωγής αναγκαία στη βιομηχανία των ημιαγωγών/τσιπ), αν και δεν κατονόμασε τον βιομηχανικό κολοσσό που το έκανε.

  • Στο πλαίσιο της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της εταιρείας του, αποκάλυψε και την όλη κατάσταση, επισημαίνοντας πως μόλις πριν από μία εβδομάδα τού την εκμυστηρεύτηκαν. Επίσης, υπογράμμισε πως τέτοιες κινήσεις δείχνουν ότι οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς, αυτά τα ζωτικά στοιχεία για τη σύγχρονη παραγωγική διαδικασία εν συνόλω, θα παραταθούν και στο προσεχές μέλλον, τουλάχιστον για ορισμένους κλάδους.

«Η ζήτηση, την οποία διαπιστώνουμε σήμερα, προέρχεται από πάρα πολλές πλευρές στη βιομηχανία», σημειώνει ο κ. Βένινκ, αναφερόμενος στην ευρύτερη υιοθέτηση των εφαρμογών του Ιντερνετ των Πραγμάτων, που υπαγορεύει και τη χρήση των τσιπ. «Γνωρίζουν τεράστια διάδοση και εμείς οι ίδιοι είχαμε υποτιμήσει το εύρος της ζήτησης. Και, προφανώς, δεν νομίζω πως αυτό θα σταματήσει».

Ακόμη και οι κολοσσοί στην κατασκευή εξοπλισμού για ημιαγωγούς, όπως είναι λόγου χάριν η αμερικανική Lam Research, καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες να εφοδιαστούν με επαρκή εξαρτήματα για να ανταποκριθούν στις παραγγελίες τους, δυνητικά δυσχεραίνοντας τους παραγωγούς τσιπ να αυξήσουν σημαντικά την παραγωγική τους ικανότητα στο εγγύς μέλλον.

  • Κατά τον Τιμ Αρτσερ, διευθύνοντα σύμβουλο της Lam, «από πλευράς ζήτησης το συνολικό περιβάλλον παραμένει πολύ δυναμικό, ενώ οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις από την πλευρά της προσφοράς ίσως να περιορίσουν το πόσες επενδύσεις θα διατεθούν μέσα στο 2022 για την κατασκευή δισκίων πυριτίου για τσιπ».

Οι δε αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμη δεν έχουν ορθοποδήσει από την ανεπάρκεια ημιαγωγών, η οποία έχει ταλανίσει τις δραστηριότητές τους ένα δωδεκάμηνο και πλέον. Προχθές η Τesla δήλωσε, συγκεκριμένα, ότι η παραγωγή της αντιμετωπίζει δυσκολίες εξαιτίας των ελλείψεων, αφενός, των υψηλών τιμών των εξαρτημάτων, αφετέρου.

  • Η γερμανική ανταγωνίστρια της Volkswagen προειδοποιεί πως αναμένει στο διηνεκές σοβαρές επιπτώσεις από τις ελλείψεις, ενώ προσφάτως και η ιαπωνική Toyota Motor αναθεώρησε προς τα κάτω τον στόχο παραγωγής της κατά σχεδόν 100.000 οχήματα για το τρέχον έτος εξαιτίας του ιδίου λόγου.

Οπως επισημαίνουν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence, Μάικλ Ντιν και Κλιφ Μακάντα, «οι διακοπές στην παραγωγή και η σπανιότητα εξαρτημάτων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία θα επιδεινώσουν τα προβλήματα στην προμηθευτική αλυσίδα, καθυστερώντας τη φετινή ανάκαμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη».

  • Τον μήνα Μάρτιο, σημειωτέον, οι πωλήσεις επιβατικών στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου ήταν 40% χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδά τους το 2019, δείχνοντας ότι παραμένει ανεπίλυτη η κρίση των ημιαγωγών.

Τέλος, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια – υπεργολάβος ημιαγωγών Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC) επανέλαβε την προηγούμενη εβδομάδα ότι η παραγωγική της ικανότητα θα διατηρηθεί ανελαστική μέσα στο 2022, ενώ όπως υπογράμμισε ο κ. Βένινκ της ASML, μία άλλη κατασκευάστρια στην Κίνα έχει ήδη πωλήσει το σύνολο της παραγωγής της και για το 2023.