Επτά δισ. ευρώ σε έργα υπό δημοπράτηση, υπόσχονται αναθέρμανση των κατασκευών

Επτά δισ. ευρώ σε έργα υπό δημοπράτηση, υπόσχονται αναθέρμανση των κατασκευών

Πάνω από 7 δισ.ευρώ σε έργα υπό δημοπράτηση ή που μόλις έχουν ξεκινήσει υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα. Διάσπαρτα σε Φορείς Υλοποίησης από το Υπουργείο Υποδομών μέχρι Πανεπιστήμια, ΔΕΥΑ και άλλους, δεκάδες έργα είναι είτε στην αρχή είτε σε προχωρημένη φάση διαγωνισμών. Η νέα γενιά αυτή έργων υπόσχεται καλύτερες μέρες σε όλο τον κλάδο και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Τα είδη των έργων επίσης ποικίλουν. Από έργα Μετρό, ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, κτιριακά έργα, έργα ύδρευσης-αποχέτευσης, σιδηροδρομικά κ.α. καλύπτει σχεδόν τα πάντα. Συνολικά περιλαμβάνονται 45 μεγάλα έργα με κόστος άνω των 10 εκατ.ευρώ.

Επίσης ένα από τα θετικά είναι ότι βρίσκουμε έργα σε όλη την Ελλάδα, αν και θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι η Αττική έχει και πάλι τον πρώτο λόγο. Ωστόσο βλέπουμε σημαντικά έργα και στα νησιά αλλά και στις άλλες Περιφέρειες της χώρας.

Από αυτά τα 7 δισ.ευρώ τα σκήπτρα έχουν η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας με σχεδόν 1,8 δισ.ευρώ και ο διπλός διαγωνισμός του ΒΟΑΚ με 1,45 δισ.ευρώ. Επίσης μαζί με το Πάτρα-Πύργος και την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, πρόκειται για τα έργα που συγκεντρώνουν παραπάνω από τα μισά από το παραπάνω ποσό.

Από εκεί και έπειτα έχουμε το Flyover στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (370 εκατ.ευρώ), το βόρειο τμήμα του Ε65 Τρίκαλα-Εγνατία (400 εκατ.ευρώ), η επέκταση του έκτου προβλήτα στον ΟΛΘ (170 εκατ.ευρώ), ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη (255 εκατ.ευρώ), η εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού (150 εκατ.ευρώ), οι φητοιτικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Θράκης  (250 εκατ.ευρώ), οι φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Θράκης (110 εκατ.ευρώ), οι φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (110 εκατ.ευρώ),  συμπληρώνουν τα έργα άνω των 100 εκατ.ευρώ.

Στα έργα μεταξύ 30-100 εκατ.ευρώ βρίσκουμε το Κέντρο Έρευνας της Ακαδημίας Αθηνών (89 εκατ.ευρώ), την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Ροδοδάφνη (83 εκατ.ευρώ), τα αποχετευτικά δίκτυα σε Σπάτα-Αρτέμιδα (86 εκατ.ευρώ), Ραφήνα-Πικέρμι (79 εκατ.ευρώ) και στην Παλλήνη (71 εκατ.ευρώ), το  αντιπλημμυρικό έργο στο Ρέμα Εσχατιάς στο τμήμα Ευπυρίδων-Λ.Πάρνηθος (86 εκατ.ευρώ), η οδική σύνδεση ΠΑΘΕ – Εγνατίας με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης (74 εκατ.ευρώ), οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 (48 εκατ.ευρώ), η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στο Ηράκλειο (48 εκατ.ευρώ), τα αντιπλημμυρικά έργα στον Ερασίνο Ποταμό, η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Κέρκυρας (45 κατ.ευρώ), το νέο κτίριο στην Πανεπιστημιούπολη Θράκης (38 εκατ.ευρώ), η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Δυτικής Θεσσαλίας (40 εκατ.ευρώ) και η διπλή σύνδεση της Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό (48 εκατ.ευρώ).

Στα έργα 18-40 εκατ.ευρώ έχουμε την αποχέτευση σε Πικέρμι-Ντράφι-Διώνη (40 εκατ.ευρω), την Διευθέτηση του Ρέματος Καναπίτσας (23 εκατ.ευρώ), τα αρδευτικά δίκτυα Πρεσπών (24 εκατ.ευρώ), η σηματοδότηση της Γραμμής Καλαμαριάς, τα αντιπλημμυρικά σε Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη, το οδικό έργο Θέρμη-Γαλάτιστα, στο Βόλο, δίκτυα αποχέτευσης σε Πάτρα , Χορτιάτη και η σύνδεση της Ηγουμενίτσας με την Εγνατία Οδό κ.α..

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com