Επιλογές και σχόλια για τους επενδυτές του Χ.Α (22/02)

Πάντα θα υπάρχουν αιτίες και δικαιολογίες για να ανεβοκατεβαίνουν οι αγορές. Η ουσία όμως είναι μόνο μία… Η αφετηρία και ο τερματισμός της κάθε επιλογής μας… Με τα εκάστοτε δρομολόγια της… Αρκεί, να την δικαιολογούν τα θεμελιώδη και οι προοπτικές της.

  • ΥΨΗΛΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ

!ΟΤΕ πριν το άνοιγμα, ΕΛΠΕ μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης και MOODY’s οι καταλύτες για σήμερα.

!OTE: Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Bloomberg οι μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών δίνουν κύκλο εργασιών 3,87 δισ. ευρώ, συγκρίσιμα EBITDA 1,29 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη προσαρμοσμένα 220,7 εκατ. ευρώ.

!ΕΛΠΕ*********: Αναβάθμιση της τιμής στόχου στα 10,00 ευρώ από 7,70 ευρώ από τους αναλυτές της HSBC και με κύριο έναυσμα την διευθέτηση των υποχρεώσεων του ομίλου προς το Ιράν.

  • ΜΕΣΑΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ

!ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Πρώτη φορά ύστερα από καιρό που δείχνει τέτοια δυναμική εικόνα… Και +3,9% στα 1,7480 ευρώ στα υψηλά ημέρας και 225 χιλ. τεμάχια και bids δεκάδων χιλιάδων τμχ από +2,5% και πάνω…

  • Τιμές κλεισιμάτων των τελευταίων 30 ημερών
  • ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ
!ΙΧΘ/ΓΕΙΕΣ: Η πώληση των δύο leader του κλάδου της ιχθυοκαλλιέργειας πραγματοποιείται σε μία συγκυρία όπου η ραγδαία αύξηση της τουρκικής παραγωγής σε συνδυασμό με την υποτίμηση της τουρκικής λίρας έχουν δώσει στη Τουρκία την δυνατότητα να διεισδύσει με άκρως ανταγωνιστικούς όρους στις ευρωπαϊκές αγορές, εκτοπίζοντας σε αρκετές περιπτώσεις το ελληνικό προϊόν και αυξάνοντας κατακόρυφα την προσφορά.
  • Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην τελευταία έκθεσή του ο FAO Globefish, η μέση τιμή εξαγωγής της ελληνικής τσιπούρας στο πρώτο τρίμηνο του 2017 υποχώρησε 12% στα 4,70 ευρώ το κιλό, ενώ για το λαβράκι η μείωση ήταν 4% στα 5,26 ευρώ το κιλό.
  • Οι αντίστοιχες τιμές με τις οποίες εξήγαγε η Τουρκία στο ίδιο διάστημα ήταν 3,74 ευρώ το κιλό (-27% σε σχέση με πέρυσι) και 4,64 ευρώ το κιλό (-13%).

!ΙΧΘ/ΓΕΙΕΣ: Λάβαμε χθες το εξής mail… “Kαλησπερα σας, Εκπροσωπώντας μια μεριδα μικροεπενδυτων του νηρεα θα μας χαροποιούσε ιδιαίτερα αν με αρθρο σας εξηγούσατε αναλυτικά την σημερινη αναρτηση και τους φοβους σας για την συνεχεια του DEAL μιας και βρισκόμαστε στο σκοταδι εδω και μηνες  “”21.2.2018. ΝΗΡΕΑΣ και ΣΕΛΟΝΤΑ δείχνουν ότι πρέπει να έχουμε σύντομα ειδήσεις. Απότι φαίνεται θα έχουμε επανάληψη φαινομένου ΣΩΛΚ με ΕΛΚΑ και μάλιστα σε ασύγκριτα υψηλότερο βαθμό… Μακάρι να πέφτουμε έξω και να μην χαρατσωθούν οι μικρομέτοχοι του ΝΗΡΕΑ””…

  • ΑΠΛΟΙΚΑ, ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΕΞΗΣ, παραθέτοντας μόλις 3 μεγέθη… Ο ΝΗΡΕΑΣ έχει ΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ περί τα 130 εκατ. ευρώ και η ΣΕΛΟΝΤΑ αρνητική(!) περί τα 8 εκατ. ευρώ. Ο ΝΗΡΕΑΣ έχει ΚΑΘΑΡΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ περί τα 155 εκατ. και η ΣΕΛΟΝΤΑ 182 εκατ. περίπου… Ο ΝΗΡΕΑΣ αποτιμάται σε 94,4 εκατ. ευρώ και η ΣΕΛΟΝΤΑ στα 56,5 εκατ. ευρώ… ΑΝ πουληθούν enblock (πολύ δύσκολα να πουληθεί μόνη της η ΣΕΛΟΝΤΑ, εκτός κι αν οι πιστώτριες τράπεζες δεχθούν εξευτελιστικό για τις απαιτήσεις τους τίμημα) και για να έχει την παραμικρή τύχη το όλο εγχείρημα θα ανακατέψουν τα νούμερα (παληά μου τέχνη κόσκινο δηλαδή) και ποιός θα ζημιωθεί;
  • ΜΙΚΡΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ

!ΠΕΡΣΕΥΣ@1,0400 ευρώ: Θυμήθηκαν να σχολιάσουν την μετοχή και να μας προφυλάξουν από τα ρίσκα… Που ήταν τόσο καιρό κρυμμένοι; Και δώστου για τα ίδια κεφάλαια, για την δημόσια πρόταση στο 80% των ιδίων κ.λπ κ.λπ.

  • Κανείς όμως δεν ανέφερε αν… ρώτησαν την οικογένεια Κυριακού που κατέχει το 41% και εμμέσως το 47% της εταιρείας αν θα πούλαγαν στα αστεία μεγέθη που αντιπροσωπεύει το 80% της καθαρής θέσης…
  • ‘Ανθρωποι της αγοράς οι της οικογένειας, ξέρουν πως θα κινηθούν αλλά και την εμπορική δύναμη που θα αποκτήσει η πολύ νοικοκυρεμένη αυτή εταιρεία μόλις απελευθερωθεί το τοπίο στο κλάδο των ΙΧΘ/ΓΕΙΩΝ (άλλωστε επίκειται κάτι τέτοιο…)

ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ κανείς δεν καταδέχτηκε να κοιτάξει τις τελικές γραμμές των ΤΑΜΕΙΑΚΩΝ ΡΟΩΝ, με τις ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ να ξεπερνούν τα 9 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο(!!!) ενώ η κ/φση βρίσκεται τώρα στα 18 εκατ. ευρώ… ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ!!!

ΥΓ: Για του λόγου το αληθές… 1.01-30.06.2017

  • Σύνολο εισροών από λειτουργικές δραστηριότητες 8.955.872,51 ΕΥΡΩ Σύνολο εισροών από επενδυτικές δραστηριότητες  166.196,18 ΕΥΡΩ  και ΣΥΝΟΛΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΤΑΜΕΙΑΚΩΝ ΡΟΩΝ: 9,1 εκατ. ευρώ…

ΥΓ(1): Η εταιρεία μείωσε τον δανεισμό της κατά 8 ολόκληρα εκατ. ευρώ στο πρώτο 6μηνο του 2017… Και ο ΔΔΜ είναι τώρα στο 1.

ΥΓ(2): ‘Οσοι δεν αγοράσατε στα χαμηλά της εταιρείας που είχε βρεθεί να αποτιμάται μέχρι και στα… 380 χιλ. ευρώ (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) εν έτει 2012 αλλά και σε 3,5 εκατ. ευρώ πριν 9μήνου, φυσικά και δεν πρέπει να ασχοληθείτε πλέον με την μετοχή. Απλά, όσοι έχετε κομμάτια μην τους δώστε καν ένα κομμάτι, άλλωστε δεν θα έχετε και πολλά που να σας βάζουν σε δίλημμα.

______________

Τα όσα αναγράφονται στη στήλη είναι προιόν έρευνας και δεν αποτελούν προτροπή αγοράς, πώλησης ή διακράτησης μετοχών.

______________

ANAΦΟΡΕΣ

ΕΛΧΑ@1,8400 ευρώ: Δεν βγαίνει προσφορά κάτω από τα 1,8000 ευρώ και είναι σε θέση με την πρώτη ευκαιρία να επανέλθει στα προ δύο εβδομάδων υψηλά της στα 2,0000-2,1000 ευρώ. Αποτιμάται σε 690,5 εκατ. ευρώ, εν αναμονή του ενιαίου απολογισμού χρήσης.

ΕΛΠΕ@8,3500 ευρώ*********:: Ρεκόρ κερδοφορίας αναμένεται να ανακοινώσουν σήμερα τα Ελληνικά Πετρέλαια και εξίσου ισχυρές οικονομικές επιδόσεις για το 2017 αναμένονται από τον όμιλο της Motor Oil, την ώρα που οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν τη βενζίνη σχεδόν 15% ακριβότερα από τους Γερμανούς. Οι δύο ισχυροί, καθετοποιημένοι όμιλοι καυσίμων της χώρας είχαν μια χρυσή διετία (2016-2017), καθώς επωφελήθηκαν από τα αυξημένα περιθώρια στη διύλιση, λόγω χαμηλών διεθνών τιμών του αργού, και αύξησαν σημαντικά τις εξαγωγές τους, για να αντιπαρέλθουν την εξασθένηση της ζήτησης στην εσωτερική αγορά. Σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος διατύπωνε την εκτίμηση ότι τα ΕΛΠΕ θα διατηρήσουν πολύ υψηλές ελεύθερες ταμειακές ροές, άνω του 1,5 δισ. ευρώ ως το 2022 και θα συνεχίσουν να ανταμείβουν τους μετόχους με υψηλά μερίσματα. Όμως, οι μέτοχοι των δύο ομίλων επωφελούνται δυσανάλογα από τις καλές οικονομικές τους επιδόσεις, σε σχέση με τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι πληρώνουν σταθερά από τις υψηλότερες τιμές της Ευρώπης για τα υγρά καύσιμα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του δελτίου τιμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις τιμές των καυσίμων στην Ευρώπη, η αμόλυβδη βενζίνη είναι στην Ελλάδα 12,5% ακριβότερη από το μέσο όρο της ευρωπαϊκής αγοράς και σχεδόν 15% (14,4%) ακριβότερη από την Γερμανία! Μάλιστα, αυτή η μεγάλη διαφορά μεταξύ ελληνικής και γερμανικής τιμής δεν οφείλεται στους υψηλούς φόρους που επιβάλλονται στα καύσιμα στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, η συμμετοχή των φόρων στην τελική τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα είναι 64,3%, ενώ στην Γερμανία είναι λίγο υψηλότερη, 65,2%. Η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη γερμανική και στην ελληνική αγορά καυσίμων είναι ότι στην πρώτη ο ανταγωνισμός λειτουργεί άριστα και πιέζει τις τιμές στο καλύτερο για τους καταναλωτές επίπεδο, ενώ στην Ελλάδα, παρά τις αλλεπάλληλες έρευνες της Επιτροπής Ανταγωνισμού και τις αλλαγές που έγιναν στη νομοθεσία με πιέσεις της τρόικας, η λειτουργία του ανταγωνισμού είναι ανεπαρκής. Η αγορά παραμένει «κλειστή» για εισαγωγές καυσίμων, καθώς είναι υψηλό το κόστος διατήρησης των αποθεμάτων ασφαλείας, ενώ οι δύο καθετοποιημένοι όμιλοι, που έχουν θέσει υπό τον έλεγχο τους εδώ και μια δεκαετία και τα σήματα των δύο πολυεθνικών, BP και Shell, έχουν υψηλό βαθμό ελέγχου σε όλα τα στάδια της αγοράς, από τα διυλιστήρια ως τα πρατήρια, χωρίς ιδιαίτερη πίεση από ανταγωνιστές (ΝΩΝΤΑΣ ΧΑΛΔΟΥΠΗΣ στο αδελφό sofokleousin.gr)