Επιλογές και σχόλια για τους επενδυτές του ελληνικού χρηματιστηρίου (22/03)

  • ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ- ΠΕΤΡΟΣ ΣΤΕΡΙΩΤΗΣ: Οι Επενδυτές θα πρέπει, πλέον, να διαπιστώσουν εάν ο ρόλος του ομολόγου ως “leading indicator” της Εγχώριας Μετοχικής Αγοράς, είναι στα πλαίσια της κίνησης προς την ίδια κατεύθυνση, όπως συνέβαινε ως επί το πλείστον τα τελευταία χρόνια (δηλαδή άνοδος του ομολόγου – άνοδος του Χ.Α.) ή στα πλαίσια της αντίθετης κίνησης με χαρακτήρα “ασφαλέστερου καταφυγίου” (δηλαδή άνοδος του ομολόγου – πτώση του Χ.Α.). Φυσικά αυτή η σχέση είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητη και δε μπορεί να αποτελέσει το μοναδικό οδηγό λήψης επενδυτικών αποφάσεων.

******

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ + ΠΑΙΚΤΕΣ ΜΕ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ

!ΥΓΕΙΑ-νέα υψηλά7ετίας @0,8750: Αποδεικνύει έμπρακτα γιατί πολλές φορές δεν είναι δυνατόν να προσδιορίσει κανείς την πραγματική αξία ενός ομίλου. Η κ/φση πλησιάζει τα 270 εκατ. ευρώ, ένα μέγεθος που ελάχιστοι θα μπορούσαν να είχαν φαντασθεί. Εμείς πάντως όχι, βάσει των χρηματοοικονομικών στοιχείων που είχαμε στη διάθεσή μας.

  • Η σωστή κίνηση όσων μικροεπενδυτών παραμένουν στη μετοχή και απολαμβάνουν μέχρι και υπερκέρδη, θα ήταν να κλειδώσουν τα κέρδη τους και να κάνουν switch με το 50% σε ΙΑΣΩ…
  • (Αν υποτεθεί είχαν επενδύσει 10.000 και βγάζουν άλλα τόσα, τότε να βάλουν τα 10 χιλ. ευρώ. Αν είχαν επενδύσει 10 χιλ. και βγάζουν 15 χιλ. τότε να επενδύσοιυν τα 12,5 χιλ. ευρώ. ). με τα υπόλοιπα ας πράξουν κατά βούληση- έμπνευση.
  • Κίνηση 3Ο ΗΜΕΡΩΝ: Χαμηλό – υψηλό 0,6550 με 0,8810 ευρώ, μέσος όρος 0,7000 και +27,8%. ΥΨΗΛΑ 2018 στα 0,8810 ευρώ(φυσικά, χθες)…
  • Να σημειώσουμε εδώ, ότι στην ΜΚΕ παραμένει με αρνητική απόδοση της τάξης του -28,86% (τιμή 23 Απριλίου 2010 στα 1,2300 ευρώ). Ο κλάδος έκτοτε επλήγη σκληρά με τις γνωστές κρατικές επεμβάσεις – επιπλοκές.
  • Από τα ιστορικά χαμηλά του στα 0,0780 ευρώ (στις ) εμφανίζει ανοδική διαφυγή 1000%!! και μιλάμε από τις… 11 Φεβρουαρίου 2016(!!!). Ούτε καν 26μηνο!!!
  • Η στήλη είχε βγει με επισημάνσεις από τα 0,1000 – 0,2000 – 0,3000 ποτέ δεν φανταζόταν όμως αυτό που συνέβη.
  • Βλέπετε, ορισμένες φορές δεν κάνει καλό η βαθειά εντρυφή στις οικονομικές εκθέσεις που δημοσιεύουν κάθε χρόνο οι εισηγμένες μας…
!ΙΑΣΩ@1,3200 και +1,93%: Να μην τα ξαναλέμε, το εξαντλήσαμε το θέμα που ανέκυψε λόγω της εκτόξευσης του ΥΓΕΙΑ!!!
  • Κίνηση 3Ο ΗΜΕΡΩΝ: Χαμηλό – υψηλό 1,1400 με 1,3800 ευρώ, μέσος όρος 1,2500 και +2,72%. ΥΨΗΛΑ 2018 στα 1,5000 ευρώ(προ 2μηνου ακριβώς)…
  • Να σημειώσουμε και εδώ, ότι στην ΜΚΕ παραμένει με αρνητική απόδοση της τάξης του -27,87% (τιμή 23 Απριλίου 2010 στα 1,8900 ευρώ). Ο κλάδος έκτοτε επλήγη σκληρά με τις γνωστές κρατικές επεμβάσεις – επιπλοκές.
  • Από τα ιστορικά χαμηλά του στα 0,2700 ευρώ (στις ) εμφανίζει ανοδική διαφυγή 390%. Και μιλάμε και εδώ από τις… 11 Φεβρουαρίου 2016(!!!). Ούτε καν 26μηνο!

!ΜΙ[email protected],1680 ευρώ και -3,45%: Κάποιοι έπιαρναν τα κέρδη ή μέρος αυτών και κανείς δεν μπορεί να τους ψέξει.. Κίνηση 3Ο ΗΜΕΡΩΝ: Χαμηλό – υψηλό 0,1320 με 0,1770 ευρώ, μέσος όρος 0,1500 και +4,87%. Σύνολο συναλλαγών 97,54 εκατ. τμχ και μ.ο. 3,25 εκατ. τμχ την ημέρα. Η συνέχεια προμηνύεται εξ ίσου ενδιαφέρουσα… Στο συν χθες δόθηκαν 1,8 εκατ. τμχ.

!ΠΕΡΣΕΑΣ -απάντηση: Η Μετοχή “πατρονάρεται” πανεύκολα από αυτούς που την θέλουν να μην ξεφύγει… ‘Οποιος κουράστηκε μαζί της, ας δώσει τα μισά…

!ΜΗΝΥΜΑ – από Αν-αλήτη: ΙΒΑΝ ΣΑΒΒΙΔΗΣ €1,6 ΔΙΣ. ΤΕΧΝ ΟΛΥΜΠ – ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ – ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ. ΚΑΛΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ…

  • ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
  • Καλομελέτα κι έρχεται…
  • κάλλιο αργά παρά ποτέ ή
  • ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται…
  • Χάνεις λίγα, βγάζεις πολλά…

!ΑΛΟΥΜΥΛ ΜΥΛΩΝΑΣ: Τίποτα δεν μπορεί να αποκλεισθεί εδώ, προς το καλύτερο πάντως… Και με μία μόνο εκκρεμότητα που βαίνει προς διευθέτηση, μπορεί να χαρίσει μεγάλες συγκινήσεις επί της οθόνης. Υπό καθημερινή παρακολούθηση του λοιπού… (δημοσιεύσαμε και εκτενέστατο άρθρο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ πριν λίγες ημέρες, που έλεγε τα πράγματα με το όνομά τους)…

  • Κίνηση 3Ο ΗΜΕΡΩΝ: Χαμηλό – υψηλό 0,3000 με 0,4500 ευρώ, μέσος όρος 0,3800 και +13,7%. ΥΨΗΛΑ 2018 στα 0,4500 ευρώ(προ 2μηνου ακριβώς)… Υψηλά 12Μ στα 0,5020 πέρυσι τον Ιούλιο. Κ/φση 9,5 εκατ. ευρώ στην τιμή των 0,4320 ευρώ και book value 1,9000 ευρώ.
  • OTAN OI ΠΙΣΤΩΤΡΙΕΣ βοηθούν τον κάθε πικραμένο, εδώ που υπάρχει “ψαχνό” δεν θα πράξουν τα ίδια;
  • ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΤΕ το άρθρο που είναι απόλυτα κατατοπιστικό και σε καμμία περίπτωση παραπλανητικό.
  • «Ξένη βοήθεια» για τη διάσωση της Alumil

 «Ξένη βοήθεια» για τη διάσωση της Alumil ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ Δέκα χρόνια μετά την απαγωγή του από τη συμμορία Παλαιοκώστα, ο Γιώργος Μυλωνάς φιλοδοξεί να απελευθερώσει και την Alumil από μη εξυπηρετούμενα ομολογιακά δάνεια ύψους 154 εκατ.ευρώ. Η βιομηχανία ολοκληρωμένων συστημάτων αλουμινίου, μια από τις μεγαλύτερες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πέντε … Continue reading

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕ ΟΡΑΜΑ και ΔΥΝΑΜΙΚΗ

!ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ: Μία κατηγορία μόνος του…

!ΓΕΚΤΕΡΝΑ+ΤΕΝΕΡΓ: Πλήρης η κάλυψη τους από τον μ/μ από πολύ χαμηλότερα επίπεδα τιμών, από τον… πάτο τους. Η δυναμική του ομίλου όμως δεν εξαντλήθηκε, ίσα ίσα μάλιστα…

Απόψεις & Σχόλια 

*******

!ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Φυσικά υπάρχουν κι άλλες εταιρείες, αλλά με μία παρατήρηση… Οι τιμές τους έχουν ξεφύγει, οι κεφαλαιοποιήσεις στα ύψη και η μελλοντική πορεία τους δεν εγγυάται (βάσει εκτιμήσεων) τερματικές τιμές που να μας… υποχρεώνουν σε αναφορά τους.

  • Φυσικά, μετά την ολοκλήρωση των αποτελεσμάτων όλο και κάποιες θα μας αναγκάσουν να τις συμπεριλάβουμε…(εξυπακούεται ότι δεν αναφερόμαστε σε εταιρείες χαμηλών μεγεθών και κ/φσεων. Γι αυτές γίνεται συνεχής αναφορά-παρακολούθηση σε άλλες ενότητες της στήλης).

!ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ: ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΣΟΥΜΕ και τα ΕΛΠΕ και ιδού το γιατί:

  • ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΗΡΕΜΙΑ ΤΟΥΣ

!ΟΛΠ@16,6000: Το “20” θα το πάρει στο ταμπλό. Χωρίς να τελειώνουν εκεί οι δυνατότητες του. Στα 24,00 ευρώ η τιμή στόχος που έχουν δώσει οι αναλυτές της WOOD που ξέρουν πολύ καλά την ελληνική αγορά.

  • Κίνηση 3Ο ΗΜΕΡΩΝ: Χαμ – υψηλό 15,9200 με 17,0600 ευρώ, μέσος όρος 16,5700 και -0,24%. Και 6-3 στις τελευταίες (9) παρουσίες της στο ταμπλό από τα 16,4000.

!ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ@: ‘Οταν βρίσκουμε χαρτιά στο μείον, δεν διστάζουμε. Τα βάζουμε στο σεντούκι. Παρά το γεγονός, ότι ουσιαστικά διαπραγματεύεται σε ιστορικά υψηλά. Ατυχώς δεν υπάρχουν πωλήσεις πλέον ούτε κάτω από τα 13,0000 ευρώ. Κάνει μεν λίγα τεμάχια καθημερινά σε υψηλότερα επίπεδα τιμών, ενώ από κάτω ζητούν μερικές χιλιάδες…

  • Κίνηση 3Ο ΗΜΕΡΩΝ: Χαμ – υψηλό 10,2000 με 13,4000 ευρώ, μέσος όρος 12,0500 και +23,85%. Και 9-2 στις τελευταίες (11) παρουσίες της στο ταμπλό από τα 12,0000.

!ΑLPHA AΣTIKA AKINHTA:@6,2500 Ανεξάρτητα του “πάνω – κάτω” της κάποια στιγμή θα πληρώσει ένα +30% με 50%… Πρόβλημα η εμπορευσιμότητα, μεγάλο. Ποτέ δεν ξέρεις όμως… Δώστε μία εντολή διαρκείας στον χρηματιστή σας, βάλτε μία τιμή περί τα τρέχοντα επίπεδα και ξεχάστε την. Τελευταία μνημόνευση της μετοχής από την στήλη, όπως και για τις 2 προαναφερθείσες.

!ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ και τις ΕΥΔΑΠ, ΛΑΜΔΑ, ΑΔΜΗΕ: Με τις σχετικές παρατηρήσεις μας αύριο, αν και είναι ήδη γνωστές σε σας…

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.

Εμπορικό Σήμα (Trademark)

Εμπορικό σήμα είναι το διακριτικό γνώρισμα των προϊόντων και των υπηρεσιών μια επιχείρησης. Μπορεί να είναι κάθε σημείο επιδεκτικό γραφικής παράστασης ικανό να διακρίνει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μια επιχείρησης από εκείνα άλλων.

Μπορεί να αποτελείται από λέξεις, ονόματα, επωνυμίες, ψευδώνυμα, απεικονίσεις, σχέδια, γράμματα, αριθμούς, χρώματα, ήχους, καθώς και το σχήμα του προϊόντος ή της συσκευασίας του.

Υπάρχουν διάφορα είδη σημάτων. Τα ατομικά, τα συλλογικά, τα λεκτικά, τα σύνθετα, σήματα προϊόντων και σήματα υπηρεσιών, σήματα ασθενή, ισχυρά και φήμης.

Τα σήματα φήμης συγκεντρώνουν σωρευτικά τα επόμενα χαρακτηριστικά:

  • Έχουν αυξημένο βαθμό καθιέρωσης στις συναλλαγές
  • Διαθέτουν μοναδικότητα και δεν χρησιμοποιούνται από τρίτους για ανόμοια προϊόντα.
  • Έχουν ιδιαίτερη διακριτική δύναμη.
  • Υπάρχει θετική εικόνα του κοινού για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που διακρίνουν.

       Παράδειγμα
       Σήματα φήμης είναι η Barclays, η ΦΑΓΕ, η Mercedes, η Aegean κτλ

Βέβαια, ο νόμος κρίνει κάποια διακριτικά γνωρίσματα ως απαράδεκτα για να χρησιμοποιηθούν ως σήματα.

Έτσι δεν μπορούν να αποτελέσουν σήμα:

  • Όσα δεν μπορούν να έχουν διακριτικό χαρακτήρα, δεν μπορούν δηλαδή να δημιουργήσουν στον αποδέκτη τον συνειρμό ότι το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία προέρχεται από συγκεκριμένη επιχείρηση.(πχ, μια ευθεία γραμμή, ένας κύκλος, ένα ερωτηματικό.)
  • Όσα δεν είναι δεκτικά γραφικής απεικόνισης, δηλαδή είναι πχ αντιληπτά μόνο με την αφή η την γεύση.
  • Είναι ενδείξεις περιγραφικές, δηλαδή δηλώνουν είδος, ποσότητα, ποιότητα, τόπο προέλευσης κτλ.(πχ “το αλάτι”, ” το αυτοκίνητο”)
  • Αποτελούνται από κοινόχρηστες ενδείξεις, δηλαδή λέξεις που χρησιμοποιούνται από πολλές επιχειρήσεις(πχ “φρέσκο”, “Hotel”)
  • Είναι αντίθετα στα χρηστά ήθη ή την δημόσια τάξη.(πχ, η φωτογραφία ενός γυμνού άνδρα για περιοδικό ομοφυλοφίλων)
  • Αποτελούνται από ονόματα ή εικόνες τρίτων προσώπων, χωρίς την συναίνεσή τους.
  • Αποτελούνται από κρατικά ή θρησκευτικά σύμβολα.(πχ η ελληνική σημαία, ο σταυρός, η ημισέληνος)
  • Σημεία των οποίων η κατάθεση αντίκειται στην καλή πίστη
  • Είναι παραπλανητικά και μπορούν να δημιουργήσουν εσφαλμένη εντύπωση στον καταναλωτή.(πχ η φωτογραφία μια ελιάς για προϊόντα που παράγονται από φοινικέλαιο)
  • Είναι ίδια ή μοιάζουν με προγενέστερα σήματα ή υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθεί κίνδυνος σύγχυσης με προγενέστερα.

www.euretirio.com

Δικαίωμα στο εμπορικό Σήμα

Το δικαίωμα στο σήμα είναι απόλυτο και ο δικαιούχος του έχει δικαίωμα στην αποκλειστική χρήση για να χαρακτηρίζει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που διαθέτει στο καταναλωτικό κοινό.

Επιπλέον ο δικαιούχος έχει αρνητική εξουσία πάνω στο σήμα. Αυτό σημαίνει πως έχει δικαίωμα να αποκλείει κάθε τρίτον από την χρήση τόσο του ίδιου του σήματος που ο ίδιος έχει κατοχυρώσει όσο και παρόμοιου με αυτό.

Ο δικαιούχος του εμπορικού σήματος μπορεί να μεταβιβάζει το δικαίωμα στο σήμα ακόμη και ξεχωριστά από την επιχείρηση. Μπορεί επιπρόσθετα να παραχωρεί σε τρίτους αποκλειστική η μη άδεια χρήσης του σήματος είτε για μέρος είτε για το σύνολο των προϊόντων που καλύπτει.

Για την καταχώρηση του σήματος θα πρέπει να περιλαμβάνονται στην αίτηση, τα στοιχεία του καταθέτη, η αποτύπωση του σήματος, η καταχώρηση των προϊόντων και υπογραφή.

Η υπηρεσία σημάτων εξετάζει το παραδεκτό της δήλωσης και αν δεν συντρέχει κάποιος λόγος απαραδέκτου την αποδέχεται. Μετά την απόφαση αποδοχής της δήλωσης του σήματος, αυτό καταχωρείται στο μητρώο σημάτων και αναρτάται στο διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου. Αφού γίνει αμετάκλητη σημειώνεται η λέξη “καταχωρήθηκε”.

Απώλεια του δικαιώματος στο σήμα μπορεί να προκύψει με διαγραφή είτε λόγω έκπτωσης είτε λόγω ακυρότητας, μετά από αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον. Η διαγραφή επέρχεται μετά από αμετάκλητη απόφαση της Διοικητικής Επιτροπής Σημάτων.

Φορέας του συλλογικού σήματος μπορεί να είναι συνεταιρισμοί, ενώσεις και ΝΠΔΔ (νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου).

Οι παραπάνω μπορούν να καταθέτουν εμπορικά σήματα για να διακρίνουν την προέλευση των προϊόντων ή των υπηρεσιών των μελών τους ή τη γεωγραφική τους προέλευση ή το είδος ή την ποιότητα ή και τις ιδιότητες τους.

Το συλλογικό σήμα μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο τα μέλη της σηματούχου ένωσης.