Ελληνικό Μάρμαρο: 5η χιλιετία αδιάλειπτης παρουσίας – στην 4η θέση της παγκόσμιας κατάταξης

H Ελλάδα τοποθετείται στην 4η θέση της παγκόσμιας κατάταξης μεταξύ των μαρμαροπαραγωγών χωρών, σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία του ITC (International Trade Center), τα δε μέλη-επιχειρήσεις του Σ.Ε.Μ.Μ.Θ. παράγουν και εξάγουν το Ελληνικό Μάρμαρο σε 120 χώρες, καλύπτοντας έτσι εμπορικά το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη

Οι πρόγονοί μας ξεκίνησαν την εξόρυξη και επεξεργασία μαρμάρων κατά την Πρωτοκυκλαδική εποχή, ενώ μεγάλης κλίμακας αρχαία λατομεία μαρμάρου διασώζονται και έχουν τις ρίζες τους στην Μινωϊκή, Μυκηναϊκή, Ελληνιστική περίοδο και μετά.

Αδιαμφισβήτητο γεγονός αποτελεί ότι το Ελληνικό Μάρμαρο έχει τόσο τα ποιοτικά όσο και τα αισθητικά χαρακτηριστικά καθώς και την ποικιλία χρωμάτων που το κάνουν να ξεχωρίζει από την αρχαιότητα έως σήμερα. Μνημειώδη έργα έγιναν και γίνονται εώς σήμερα με Ελληνικό Μάρμαρο.

Το τελευταίο αποτελεί τον συνδυασμό μεταξύ του πλούσιου ελληνικού υπεδάφους, της ποιότητας του πετρώματος, της ελληνικής τεχνογνωσίας εξόρυξης και επεξεργασίας Μαρμάρου που μετρά ήδη πέντε (5) χιλιετίες και φυσικά του εμπορικού δαιμόνιου του Έλληνα που πρώτος μεταξύ όλων στον τότε ανεπτυγμένο κόσμο, εμπορεύτηκε και εξήγαγε δια θαλάσσης μαρμάρινους όγκους . Τα 3 αυτά χαρακτηριστικά: 1) Ελληνικό Υπέδαφος – Πετρώματα υψηλής ποιότητας, 2) Τεχνογνωσία Εξόρυξης και Επεξεργασίας και 3) Εξωστρέφεια και εμπορικό δαιμόνιο αξιοποίησαν οι μετέπειτα αυτοκρατορίες καθώς και ο υπόλοιπος κόσμος χτίζοντας από τότε έως σήμερα και με Ελληνικό Μάρμαρο σημαντικά έργα του ανθρώπινου πολιτισμού.

Ο σύγχρονος καταναλωτής, ο οποίος επιλέγει η οικία του ή ακόμη και ορισμένα αντικείμενα της ζωής του να κοσμούνται από ένα κομμάτι Ελληνικής Γης, ένα κομμάτι Ελληνικού Μαρμάρου, νιώθει, γνωρίζει και αναγνωρίζει ότι μέσω της χρήσης αυτού, το αποτέλεσμα και η ατμόσφαιρα που δημιουργείται κουβαλούν ένα κομμάτι της Ελληνικής Ιστορίας και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Επιπρόσθετα, η τεχνογνωσία εξόρυξης και επεξεργασίας, μαζί με την εξωστρέφεια και εμπορική ικανότητα των ελληνικών επιχειρήσεων εγγυώνται ένα άψογο αποτέλεσμα.

Την ώρα που το Ελληνικό Μάρμαρο κατακτά την παγκόσμια αγορά με την υψηλή του ποιότητα, αρκετά Ελληνικά Έργα κάνουν χρήση εισαγόμενων μαρμάρων. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται: α) στην τάση διαφοροποίησης των καταναλωτών, β) στο χαμηλότερο κόστος της πλειοψηφίας των εισαγόμενων προϊόντων καθώς και γ) στην ελλιπή προβολή και ενημέρωση των καταναλωτών για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την Ιστορική και Ποιοτική Ταυτότητα του Ελληνικού Μαρμάρου.

Είναι το Ελληνικό Μάρμαρο ανταγωνιστικό? Φυσικά και ΝΑΙ! Η σχέση ποιότητας-τιμής δημιουργεί μία σχέση υπεροχής του Ελληνικού Μαρμάρου έναντι των εισαγομένων, η οποία ενισχύεται περαιτέρω χάριν στην ιστορική του ταυτότητα, διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο το αισθητικό αποτέλεσμα και την ατμόσφαιρα που το τελευταίο δημιουργεί. Την ώρα όμως που οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου εξόρυξης και κατεργασίας ελληνικού μαρμάρου συμβάλουν τα μέγιστα στην εθνική και τοπική ανάπτυξη (καλά αμειβόμενη εργασία, εξαγωγές, δημόσια έσοδα, σημαντική συμβολή στο ΑΕΠ της χώρας), η ανταποδοτικότητα της ελληνικής αγοράς, ορισμένων δημοσίων έργων αλλά και μεγάλων ιδιωτικών κινείται σε χαμηλά επίπεδα.

Κλείνοντας, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας Θράκης (Σ.Ε.Μ.Μ.Θ) εκπροσωπώντας το σύνολο της Ελληνικής Βιομηχανίας Μαρμάρου, αιτείται από το Ελληνικό Κράτος την επαρκή, ουσιαστική και έμπρακτη στήριξη του Ελληνικού Μαρμάρου, της ιστορικής, πολιτιστικής και ποιοτικής ταυτότητας αυτού μέσω:

A. Της διεθνούς προώθησης και της επίσημης αναγνώρισης του Brand Name «Ελληνικό Μάρμαρο» και 
B. Tης προδιαγραφής και χρήσης των ελληνικών μαρμάρων στα μεγάλα δημόσια και ιδιωτικάέργα καθώς και στα μεγάλα ξενοδοχειακά projectsτης χώρας.

Παναγιώτης Ηλιόπουλος
Αντιπρόεδρος Σ.Ε.Μ.Μ.Θ
Γενικός Διευθυντής ΜΑΡΜΥΚ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.

Print Friendly, PDF & Email