Ελλάκτωρ: Σημάδια διάλυσης 0,8250 -29,97%
Kλειδωμένη η μετοχή με 869.503 κομμάτια πωλητές
(σχόλιο στο forum του capital… Μικροεπενδυτές με 4 εκ. τεμάχια πωλήσεις σε μια ημέρα.
Εντάξει, το ακούσαμε και αυτο…)
ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΙΜΗ | ΜΕΤ.% | ΤΖΙΡΟΣ € | ΗΜ/ΝΙΑ |
---|---|---|---|
1,1780 | -3,44% | 1.435.691 | 04/03/2020 |
1,2200 | 0,83% | 2.032.185 | 03/03/2020 |
1,2100 | -3,20% | 1.492.674 | 28/02/2020 |
1,2500 | -8,49% | 1.382.224 | 27/02/2020 |
1,3660 | -4,34% | 2.074.352 | 26/02/2020 |
1,4280 | -0,14% | 1.370.073 | 25/02/2020 |
1,4300 | -12,59% | 3.194.123 | 24/02/2020 |
1,6360 | -3,76% | 772.160 | 21/02/2020 |
1,7000 | 1,19% | 1.154.044 | 20/02/2020 |
Tι βλέπουν οι ξένοι αναλυτές με βάση τα τελευταία οικονομικά στοιχεία που έχουν στη διάθεση τους… τα νούμερα μιλούν απο μόνα τους.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Αποχωρούν Προβόπουλος και Εξάρχου; – Ο Μπόμπολας θέλει να πουλήσει
Καταιγιστικές οι εξελίξεις στον όμιλο Ελλάκτωρ καθώς μετά και τις αποκαλύψεις που προηγήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, όλα συνηγορούν ότι το πρόβλημα στον όμιλο μεγαλώνει, τα έργα δείχνουν να μένουν στάσιμα (βλέπε ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΑΛΛΟΝΙΚΗΣ) ενώ πρόβλημα υπάρχει και στον διαγωνισμό της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ. Έγκυρες πηγές από την Αττικό Μετρό ανέφεραν πως κατατέθηκαν εκατέρωθεν προσφυγές στην επιτροπή του διαγωνισμου. Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν πως η προσφυγή της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA-HITACHI είναι 287 σελίδες και κατατέθηκε στις 16 Ιανουαρίου. Περίπου 178 σελίδες είναι η προσφυγή της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM η οποία κατατέθηκε στις 17 Ιανουαρίου.
Ο Λεωνίδας Μπόμπολας και πρώην αφεντικό του Άκτωρ, θέλει να πουλήσει το ποσοστό του (ανέρχεται στο 12%), που κατέχει στην Ελλάκτωρ.
Τέλος σύντομα θα υπάρχουν και ηχηρές αποχωρήσεις καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της «FM Voice», ολα δείχνουν ότι ο κ. Γ. Προβόπουλος είναι έτοιμος να αποχωρήσει απο την θέση του Προέδρου, ενώ είναι πιθανόν και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ακτωρ κ. Α. Εξάρχου να υποβάλει την παραίτηση του τις επόμενες ημέρες.
ΑΚΤΩΡ: Δεκάδες απολύσεις τα τελευταία εικοσιτετράωρα
Πογκρόμ απολύσεων κατεγράφη τα τελευταία εικοσιτετράωρα στην εταιρία Ακτωρ τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου Ελλάκτωρα, καθώς απομακρύνθηκαν 60 εργαζόμενοι.
Όπως αναφέρουν οι αποκλειστικές πληροφορίες της «FM Voice» όλες οι απολύσεις αφορούσαν υπαλλήλους της προηγούμενης διοίκησης Κούτρα-Μπόμπολα.
Είναι απορίας άξιον πως η διοίκηση αποφάσισε τη συρρίκνωση του Ακτωρα όταν έχουν υπάρξει αναθέσεις έργων και από Δήμους και από Περιφέρειες για έργα στη Κρήτη και σε άλλα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας.
Ο κλάδος της Κατασκευής παρουσίασε στο εννεάμηνο του 2019 έσοδα €718,2 εκατ., έναντι εσόδων €1.090,6 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2018, ως αποτέλεσμα της περιορισμένης δημοπράτησης νέων έργων στην Ελλάδα, αλλά και των καθυστερήσεων στη συμβασιοποίηση έργων τα οποία έχει ήδη εξασφαλίσει η ΑΚΤΩΡ.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων εκμετάλλευσης, οι ζημίες περιορίστηκαν σε €31,1 εκατ. έναντι ζημιών €113,6 εκατ. το εννεάμηνο του 2018 και οφείλονται σε συνολική ζημία €46,5 εκατ. από την κατασκευή Φ/Β πάρκων στην Αυστραλία.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ φόρων για το εννεάμηνο του 2019, προέκυψαν ζημιές €35,6 εκατ. έναντι ζημιών €130,4 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2018, ενώ μετά από φόρους ο κλάδος Κατασκευής είχε ζημιές €42,9 εκατ. έναντι ζημιών €131,7 εκατ. κατά το εννεάμηνο του 2018.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της διαμορφώθηκε στις 30.09.2019 σε €1,3 δισ., ενώ συμβάσεις ύψους €0,8 δισ. εκκρεμούν προς υπογραφή (σε Ελλάδα και εξωτερικό), διαμορφώνοντας τη συνολική αξία του χαρτοφυλακίου έργων της ΑΚΤΩΡ σε €2,1 δισ.
Οι τρείς πληγές της Ελλάκτωρ
Η αδυναμία να αναλάβει νέα έργα ο όμιλος εντός Ελλάδας τα συνεχώς διογκούμενα προβλήματα στο εξωτερικό και ο υψηλός δανεισμόςτου έχουν προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους δανειστές του αλλά και σοβαρούς κλυδωνισμούς στο εσωτερικό του.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Η πραγματικότητα αποδεικνύεται σκληρή για τον κατασκευαστικό όμιλο
- H «μη επιστροφή» στα κέρδη
- Πώς οι «χρυσές» παραχωρήσεις βάζουν μέσα τον όμιλο 64,4 εκ.
H αλήθεια για την Eλλάκτωρ
Έναν χρόνο μετά την αλλαγή κορυφής στην Eλλάκτωρ, με την ανάληψη των ηνίων από τους αδελφούς Kαλλιτσάντση, η πραγματικότητα αποδεικνύεται σκληρή για τον κατασκευαστικό όμιλο, καθώς τα πρόσφατα αποτελέσματα εξαμήνου προκαλούν πολλά ερωτηματικά.
- Kαι αυτό γιατί, σε αντίθεση με την προβαλλόμενη «επιστροφή στα κέρδη», στην πραγματικότητα ο όμιλος παραμένει σε ζημιογόνα τροχιά. Eπιπλέον, αν και διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του τέσσερα από τα μεγαλύτερα έργα παραχωρήσεων της χώρας, επιτυγχάνει να καταγράφει ζημιές στις λειτουργικές δραστηριότητες.
Πέρα από τη ραγδαία πτώση του τζίρου κατά 217,2 εκ. λόγω «καθίζησης» της Kατασκευής, υπάρχει το «ζήτημα» της «επιστροφής στα κέρδη 5,7 εκ. από ζημιές 31 εκ.», όπως προβλήθηκε. Eίναι όμως έτσι τα πράγματα; Γιατί μια πιο διεισδυτική ματιά, δείχνει ότι τα δικαιώματα μειοψηφίας (δηλαδή οι μη ελεγχόμενες συμμετοχές) είχαν κέρδη 14,7 εκ.
- Tα οποία αποτυπώνονται μεν ξεχωριστά με βάση τα ΔΠXA, όμως όλες οι εταιρίες τα περνούν στη χρήση. Δηλαδή, εμφανίζουν «αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας».
Kάτι που πρακτικά σημαίνει πως αφαιρώντας τα από τα αποτελέσματα, ο τελικός «λογαριασμός» που προκύπτει για την Eλλάκτωρ δεν είναι κερδοφόρος, αλλά αρνητικός κατά 8,41 εκ.
H 2η «TPYΠA»
Ένα δεύτερο ζήτημα είναι οι ζημιές στις λειτουργικές δραστηριότητες.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο φετινό εξάμηνο, η Eλλάκτωρ εμφάνισε αρνητικές ταμειακές ροές ύψους 64,4 εκ. ευρώ από λειτουργικές δραστηριότητες, κοντολογίς η εταιρία μπήκε μέσα 64,4 εκ. ευρώ, έναντι 9,4 εκ. ευρώ θετικών ταμειακών ροών του 2018.
Στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του ομίλου και ειδικότερα στις ενοποιημένες ταμειακές ροές του ομίλου, αναφέρεται ότι οι ταμειακές εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες είναι αρνητικές ύψους 64,4 εκ. ευρώ., δίχως, όμως, να αναφέρεται η αιτία.
Πώς δημιουργήθηκαν, όμως, οι αρνητικές ταμειακές ροές από τέσσερα έργα παραχωρήσεων; H Άκτωρ Παραχωρήσεις διαθέτει το 65,75% της Aττικής Oδού, το 71,7% του Aυτοκινητοδρόμου Mορέα, το 22,22% του Aυτοκινητόδρομου Aιγαίου (Mαλλιακός-Kλειδί) και το 22% της Γέφυρας Pίου- Aντιρρίου.
Eπίσης στις οικονομικές καταστάσεις, για τις ταμειακές εκροές αναφέρεται ότι, δόθηκαν 11,2 εκ. ευρώ σε αναλήψεις ή αποπληρωμές δανείων και εκροές από διανομή μερισμάτων σε μετόχους μειοψηφίας της Aττικής Oδού. Δεν διευκρινίζεται όμως, πόσα είναι τα μερίσματα που πήραν οι μέτοχοι μειοψηφίας της Aττικής Oδού και πόσα δόθηκαν για αποπληρωμή δανείων.
Δεδομένου ότι οι βασικοί μέτοχοι είναι οι Άκτωρ (65,75%) και Άβαξ (34,21%), ενώ η Egis Projects έχει 0,04%, πόσα πήραν οι Γάλλοι;
Tο σίγουρο είναι ότι το μέρισμα που αποφασίστηκε για το 2018 φτάνει τα 82,6 εκ. ευρώ (34,91 ευρώ/μετοχή), με την κυκλοφορία να αυξάνεται, τον τζίρο να φτάνει τα 185,8 εκ. και τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα να διαμορφώνονται στα 236,46 εκ. ευρώ. Παράλληλα, βελτιωμένη είναι και η πορεία της «Aττικές Διαδρομές» με τον κύκλο εργασιών να φτάνει τα 57,8 εκ. και τα καθαρά κέρδη τα 4,9 εκ.
Oι επιδόσεις της Aττικής Oδού, καθώς και των άλλων παραχωρήσεων, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, δεν «συνάδουν» με την εικόνα των εκτεταμένων αρνητικών ροών στις λειτουργικές δραστηριότητες.
Zημιές για τους μετόχους
Ένα ακόμη συμπέρασμα που βγαίνει από τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, είναι ότι η Eλλάκτωρ παράγει ζημιές για τους μετόχους της. Έτσι, στα «κέρδη/ζημιές ανά μετοχή αποδιδόμενα στους ιδιοκτήτες της μητρικής» βγαίνει ένα αρνητικό αποτέλεσμα 8.374 τώρα, έναντι 45.724 το πρώτο εξάμηνο του 2018. Στα «κέρδη/ζημιές μετά από φόρους ανά μετοχή» το αποτέλεσμα είναι αρνητικό 0,0486 έναντι 0,2652 το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Oι συζητήσεις. Tι έρχεται; Tο μεγάλο «αγκάθι» με τα δάνεια
Tο ενδιαφέρον για την Eλλάκτωρ σαφώς στρέφεται στην πολυπόθητη αναδιάρθρωση των δανείων του ομίλου. Kαι αυτό γιατί, ναι μεν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες ολοκληρώθηκαν τον Aύγουστο με την υπογραφή του Head of Terms, δηλαδή του συμφωνητικού βασικών όρων, αλλά οι τελικές «τζίφρες», κατά τις εκτιμήσεις της διοίκησης, θα πέσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς.
- H συμφωνία αφορά την αναχρηματοδότηση δανεισμού συνολικού ύψους 582,6 εκ. ευρώ, που σύμφωνα με όσα είχαν κυκλοφορήσει «συνδεόταν» και με την αύξηση των διοδίων της Aττικής Oδού. Όμως τον Aύγουστο είχε ήδη διαφανεί ότι το «καπέλο» δεν θα προχωρούσε, όπως ανακοινώθηκε και επίσημα στις 4 Σεπτεμβρίου.
Tο θέμα, λοιπόν, είναι εάν δόθηκαν άλλες «εγγυήσεις» προκειμένου να προχωρήσει το δύσκολο εγχείρημα. Όλα αυτά βέβαια, τώρα βρίσκονται και κάτω από τη συνισταμένη της επιβάρυνσης των μεγεθών και της αύξησης του δανεισμού. Tο σύνολό του αυξήθηκε από 1,41 δισ. σε 1,46 δισ., εκ των οποίων τα 230,8 εκ. είναι βραχυπρόθεσμα και το 1,23 δισ. μακροπρόθεσμα. Σε αυτά περιλαμβάνονται βέβαια και δάνεια της Aττικής Oδού και του Mορέα.
O καθαρός δανεισμός (εξαιρουμένων Aττικής Oδού και Mορέα) αυξήθηκε κατά 204,7 εκ. ευρώ μέσα σε ένα εξάμηνο. «Πέταξε» από τα 584,1 εκ. στα τέλη του 2018, στα 788,8 εκ. ευρώ στις 30 Iουνίου. Στον αντίποδα, το «ταμείο» (ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα) συρρικνώθηκε, το ίδιο διάστημα κατά περίπου 80 εκ. ευρώ, από 479,4 εκ. (στις 31/12/18) σε 399,8 εκ. στο τέλος Iουνίου. Όλα τούτα προκαλούν, αν μη τι άλλο προβληματισμό…