Ελλάκτωρ: Διεκδικεί συμβάσεις πάνω από 3 δισ. ευρώ σε έργα των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής

Έμφαση στην διεθνή της παρουσία τόσο στα Βαλκάνια όσο και στη Μέση Ανατολή δίνει η διοίκηση της ΑΚΤΩΡ, του κατασκευαστικού βραχίονα του Ομίλου Ελλάκτωρ. Με εμφανή τα αποτελέσματα αποκατάστασης της σχέσης με τους πελάτες της στα Βαλκάνια όπως η Ρουμανία, η νέα διοίκηση της ΑΚΤΩΡ, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αλέξανδρο Εξάρχου, διευθέτησε τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια στις σχέσεις του κατασκευαστικού Ομίλου με το Ρουμανικό Δημόσιο.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους στη Ντόχα του Κατάρ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Εξάρχου, τόνισε ότι το δομικό πρόβλημα στις δραστηριότητες του Ομίλου στα Βαλκάνια ήταν η κάκιστη έως μηδενική επικοινωνία στελεχών του ομίλου με τις εκάστοτε κυβερνήσεις και τους εκπροσώπους τους.

«Για πάρα πολλούς μήνες, μας είπαν διεθνείς αξιωματούχοι δεν είχαν καμιά επικοινωνία με στελέχη της ΑΚΤΩΡ που είχαν την ευθύνη των εκάστοτε έργων, κάτι που δυσχέρανε την εξέλιξη των projects και έβλαψε συνολικά το όνομα του ομίλου διεθνώς».

Ο Αλέξανδρος Εξάρχου

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Α3 στη Ρουμανία καθώς χρειάστηκε αγώνας δρόμου, προσωπικές επαφές και νέο χρονοδιάγραμμα, το οποίο τηρήθηκε αυστηρά από την νέα διοίκηση, προκειμένου το έργο να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί.

Σύμφωνα με τον κ. Εξάρχου, «έως το καλοκαίρι του 2018 τα έργα στη Ρουμανία ήταν σε στάδιο εγκατάλειψης. Πρόκειται για πέντε έργα, αξίας περίπου 700 εκατ. ευρώ.
Μετά από την αποκατάσταση της αξιοπιστίας του Ομίλου η ΑΚΤΩΡ βρίσκεται κοντά στην ανάληψη και νέου οδικού έργου στη Ρουμανία, ενώ ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι προοπτικές και από την δραστηριοποίηση του Ομίλου στο Κατάρ.

Δύσκολο το 2019 για τον κατασκευαστικό κλάδο

Δύσκολο αναμένεται να είναι το 2019 για τον κατασκευαστικό κλάδο, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Εξάρχου.

Αιτία, η έλλειψη δημοπράτησης νέων έργων λόγω και των προσφυγών που κατατίθονται με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν οι διαγωνισμοί και οι σχετικές διαδικασίες να αργούν πολύ για να ολοκληρωθούν.

Οι προσφυγές στρέφονται εναντίον των εταιρειών που αποδέχθηκαν τη συμμετοχή τους σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού (καρτέλ), στο πλαίσιο σχετικής έρευνας που διεξήγαγε η Επιτροπή Ανταγωνισμού και οι οποίες θα πρέπει να αποδεικνύουν στις αναθέτουσες αρχές ότι έχουν λάβει επαρκή μέτρα για τη μη επανάληψη των σχετικών πρακτικών (λήψη μέτρων αυτοκάθαρσης).

H AKTΩΡ είναι η μόνη κατασκευαστική εταιρεία η οποία αποδεδειγμένα έχει λάβει μέτρα αυτοκάθαρσης μέσα από την αλλαγή του διοικητικού συμβουλίου που έγινε το καλοκαίρι του 2018, τόνισε ο κ. Εξάρχου.

Σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της ΑΚΤΩΡ ανέρχεται στα 1,8 δισ. ενώ ένα από τα σημαντικά έργα που διεκδικεί, έχοντας ήδη καταθέσει προσφορά, είναι η Γραμμή 4 του Μετρό, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.

Αναμένονται συμβόλαια στο Κατάρ

Σημαντική είναι η παρουσία του Ομίλου στο Κατάρ, όπου ως leader της κοινοπραξίας ετοιμάζεται να παραδώσει μέσα στο επόμενο διάστημα την Χρυσή Γραμμή του Μετρό στη Ντόχα, ένα έργο προϋπολογισμού 3 δισ. Ευρώ.
Παράλληλα ετοιμάζεται να διεκδικήσει την επέκταση της «Πράσινης Γραμμής» του Μετρό της Ντόχα επίσης προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ αλλά και ένα κομμάτι από μια «πίτα» έργων συνολικού ύψους επιπλέον 3 δισ. ευρώ στο Κατάρ, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ στη Μέση Ανατολή, κ. Πάρις Καλλιτσάντσης.

Ο Πάρης Καλλιτσάντσης

Πέρα όμως από τα κατασκευαστικά έργα ο όμιλος διαθέτει στο Κατάρ και συμβάσεις συντήρησης εγκαταστάσεων (Facilities Management). Ειδικότερα η AKTOR Qatar WLL, βραχίονας της ΑΚΤΩΡ στο Κατάρ, ηγείται της κοινοπραξίας που σε συνεργασία με την καταριανή εταιρεία Como Facilities Management Services έχει αναλάβει με 20ετή σύμβαση το έργο συντήρησης του δικτύου Μετρό (Doha Metro) και Τραμ (Lusail Tram) της Ντόχα στο Κατάρ, με συνολικό προϋπολογισμό 517 εκατ. ευρώ.

Ακόμη, τα τελευταία έξι χρόνια η ΑΚΤΩΡ FM είναι υπεύθυνη για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών Facility Management στο Συγκρότημα Υπόστεγων Συντήρησης Αεροσκαφών και τις αποθήκες Duty Free του Διεθνή Αερολιμένα «Hamad International Airport» της Ντόχα.
Σύμφωνα με τον κ. Καλλιτσάντση το ενδιαφέρον του Ομίλου για τα έργα αυτά είναι δεδομένο, καθώς είναι υψηλού περιθωρίου κέρδους και μειωμένου ρίσκου.

Print Friendly, PDF & Email